krzywa cukrowa - czy dobrze?

1. Data: 2005-03-27 22:03:49

Temat: krzywa cukrowa - czy dobrze?
Od: "Cheater!!!" <c...@...p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakis czas temu (ok 1 m-c) zrobilem sobie badanie
na poziom cukru. mialem 107 mg% wiec lekarz zalcil mi
wykonanie badania pt krzywa cukrowa.
Wyniki (75mg cukru)
na czczo - 96 mg%
1h - 60 mg%
2h - 97 mg%

czy to prawidlowo?
czemu cukier spada mi po podaniu glukozy? czy tak ma byc?
Do tego mialaem jeszcze kilka innych badan i nie w normie
sa biale krwinki krwi (do normy brakuje mi mao bo 0,1)

Dodam ze do lekaza trafgilem bo mam wiekszosc obiawow cukrzycy
(ogromna sennosc, duze spozycie plynow, szybkie meczenie sie etc.)

Zdraviam!

--
Pzdr
Cheater!!!

2. Data: 2005-03-28 18:15:01

Temat: Re: krzywa cukrowa - czy dobrze?
Od: "adam sulewski" <{cut_it}adamsulewski@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rzeczywiscie cukier nie pownien przekraczac 100, jednak niewielkie
odchylenia od normy moga jeszcze nic nie znaczyc, szczegolnie ze drugi wynik
masz juz 97, czyli ok.
cukrzyce stwierdza sie powyzej 125
byc moze np nie przestrzegales do konca scisle okreslonych zasad badania
poziomu cukru na czczo...

po prostu zrob za jakis czas znowu badanie jezeli sie niepokoisz i jezeli
masz obciazenie w kierunku cukrzycy.

a te charakterystyczne dla cukrzycy objawy zaczynja sie moga dopiero, gdy
glukoza we krwi bedzie duzo powyzej 180, czyli przekroczy tzw.prog nerkowy.
wiec byc moze w innej chorobie tkwi przyczyna...a byc moze po prostu wiosna
idzie...

cukier spada we krwi po jego podaniu, poniewaz wydziela sie insulina

oczywiscie te moje rady i wywody sa tylko przez internet a kazdy i tak
decyduje samemu o zdrowiu...

pzdr.,adam

3. Data: 2005-03-28 23:18:19

Od: "Cheater!!!" <c...@...p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik adam sulewski podszywający się pod maila
{cut_it}a...@p...onet.pl po ciężkich przejściach naskrobał:

[ciach]
> byc moze np nie przestrzegales do konca scisle okreslonych zasad
> badania poziomu cukru na czczo...

raczej bylo dobrze ;)
tzn wtedy kiedy mialem 107mg% to nie jadlem NIC przez 16h przed badaniem,
a wieczorem przed rankiem ktoreg mialem badanie wypilem lekko slodzona
herbate.

> po prostu zrob za jakis czas znowu badanie jezeli sie niepokoisz i
> jezeli masz obciazenie w kierunku cukrzycy.

znaczy sie w rodzinie nikt nie chorowal.

> a byc moze po prostu wiosna idzie...

raczej nie bo taki bylejaki jestem od ok. czerwca (bylem wtedy u lekaza
ale zawalilem badania ;|)

> cukier spada we krwi po jego podaniu, poniewaz wydziela sie insulina

tez tak pomyslalem ale nie mialem zadnego poparcia mojej "teorii"

> oczywiscie te moje rady i wywody sa tylko przez internet a kazdy i tak
> decyduje samemu o zdrowiu...

narazie nie ide do lekarza z wynikami bo nie mam czasu i checi ;)

> pzdr.,adam

Zdraviam! i dzieki :)

4. Data: 2005-03-29 06:45:32

Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cukrzyce stwierdza sie powyzej 125

Przykro mi ale wskazuje to na kompletny brak wiedzy w tym temacie. Najpierw
upewnij sie ze nie piszesz bzdur a potem pisz

Simonto

5. Data: 2005-03-29 09:36:59

Od: "adam sulewski" <{cut_it}adamsulewski@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie powinies pic nawet troszke slodzonej cherbatki przed badaniem cukru na
czczo....

6. Data: 2005-03-29 09:46:22

Od: "adam sulewski" <{cut_it}adamsulewski@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no wg wytycznych diabetologii stwierdza sie cukrzyce gdy cukier jest wiekszy
rowny 126mg% przy badaniu na czczo przy pobieraniu pelnej krwi zylnej...

chetnie sie jednak dowiem, moze jestem w bledzie...
byc moze chodzi ci np o stan: nieprawidlowa glikemia na czczo lub
nieprawidlowa tolerancja glukozy?

7. Data: 2005-03-29 12:04:08

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od kilku lat, ze względu na to, że miałam w rodzinie chorego na cukrzycę, badam
profilaktycznie poziom glukozy we krwi. Zawsze na kartce z wynikiem badania jest
podana norma: Min.74 - Max.110. Czasem mam więcej i wtedy, jak na razie,
wystarcza odpowiednia dieta. Z obserwacji pod gabinetem lekarza pierwszego
kontaktu wynika, że taki lekarz sam wojuje z początkami cukrzycy, do diabetologa
wysyła dopiero, gdy glukoza dochodzi do 200. "Oszczędności" w służbie zdrowia
można zauważyć na każdym polu...
Pozdrawiam!
Marianka

8. Data: 2005-03-29 13:13:16

Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

107 mg% to nie tak źle, odpowiednia dieta i bedzie ok, zwlaszcza, ze drugie
badanie (krzywa) jest w normie. A co do posta >marianki< to chcialbym zauważyć,
że np. mój brat jest leczony na cukrzycę typu II od 8 lat przez lekarza I
kontaktu, który robi to znakomicie. Jeśli lekarz ogólny nie potrafiłby sobie dać
rady z rozpoznaniem i leczeniem początków cukrzycy, to pownien, moim zdaniem,
zmienic zawód...
Pozdrowienia Zbyszek

9. Data: 2005-03-29 14:58:00

Od: "adam sulewski" <{cut_it}adamsulewski@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale cukrzyce stwierdza sie po przekroczeniu okreslonego poziomu glukozy na
czczo.
taka jest po prostu jej definicja.
wczesniej sa stany np nieprawidlowa glikemia na czczo

10. Data: 2005-03-29 15:40:34

Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy zjesc suta kloacje wieczorem z duza iloscia bialek i tluszczy -
efekt, rano glikemia jak po posilku. Tluszcze powoduja wzrost glikemii po
6-8 godzinach.

Simonto

poziom INR
Hipoglikemia to mam?
Czy astma może sama przejść?
Ataki personalne i kompromitacja ewolucjonistów!
Bioptron - ZEPTER - zywotnosc