kto ma przepis na ślimaki???????

1. Data: 2008-05-04 16:23:19

Temat: kto ma przepis na ślimaki???????
Od: "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl> szukaj wiadomości tego autora

hej czy ktoś ma dobry przepis na ślimaki?dobry tzn wypróbowany?
i czy one naprawde od momentu złapania muszą być ok tyg na głodówce?

2. Data: 2008-05-04 16:49:01

Temat: Re: kto ma przepis na ślimaki???????
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl> wrote in message
> hej czy ktoś ma dobry przepis na ślimaki?dobry tzn wypróbowany?
> i czy one naprawde od momentu złapania muszą być ok tyg na głodówce?

Wystarczy wrzucić do garnka z lekko osoloną i zakwaszoną zimną wodą,
przykryć go talerzykiem, aby nie mogły wyjść na powierzchnię - łykając tę
wodę oczyszczają swój przewód pokarmowy. Następnie przepłukać i wyszorować
szczoteczką skorupy, wypłukać. Wrzucić na wrzątek. Osobno poddusić cebulkę
wrzucić wyjęte ze skorupek tuszki ślimaków, doprawić jak kto lubi, zalać
śmietaną i zagotować.
Inna opcja - podduszone "na gęsto" posiekać, nałożyć farsz do skorupek,
ułożyć skorupki otworem do góry, położyć na farsz odrobinę masła lub
śmietany i zapiec. Podawać w skorupkach z odpowiednim widelczykiem lub
wykałaczką.
Inna opcja - tuszek nie siekać, włożyć trochę sosu do skorupki, włożyć
tuszkę, przykryć sosem i zapiec.

3. Data: 2008-05-04 18:24:10

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.slimaki.com.pl/pl/prasa_tresc.php?id_pr=2
5

4. Data: 2008-05-05 10:07:00

Od: MadDeser <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

nszoczi wrote:
> hej czy ktoś ma dobry przepis na ślimaki?dobry tzn wypróbowany?
> i czy one naprawde od momentu złapania muszą być ok tyg na głodówce?

Kiedyś dostaliśmy przepis na ślimaki od jednego znajomego, co podobno
wiedział coś o tym. Przygotowywaliśmy w/g tego przepisu i były dobre.
W każdym razie humanitarne to to nie jest.

Zebrane ślimaki należy umieścić w pojemniku z popiołem drzewnym. Mają
się w tym one ,,wycierać'' przez kilka dni. Po tym czasie należy je
umyć. Kolejna czynność to - najbardziej nieprzyjemne - uśmiercenie.
Wrzucamy ślimaki do gara z zimną wodą i ją zagotowujemy. Jeśli wrzucimy
na wrzątek ślimaki się pochowają i będzie problem z ich wyjęciem.
Gotujemy je 2-3 minuty. Odcedzamy i potem ciągnąc za nogę (część, którą
ślimak wystawia na zewnątrz) wyciągamy go całego ze skorupki. Powinien
wyjść cały czarny ,,flaczek'', który następnie odcinamy od nogi i
wyrzucamy. Jeśli z muszelki nie wyszedł cały flaczek to należy tą
muszelkę wyrzucić. Po odzyskaniu wszystkich nóg trzeba je oczyścić ze
śluzu. Można to dosyć skutecznie wykonać wyrabiając je ręką w misce z
solą. Jak sól nasiąknie a ślimaki są nadal śliskie należy sól wymienić i
kontynuować czynność aż nogi będą czyste. Wyczyszczone nogi gotujemy
następnie we włoszczyźnie (wg. pomysłodawcy 2 godziny ale nie wiem, czy
rzeczywiście jest potrzebne aż tak długie gotowanie). W tym czasie puste
muszelki zagotowujemy w wodzie z octem. Po ugotowaniu nóg, wkładamy po
jednej nodze do muszelki. Przygotowujemy pastę z masła, pietruszki,
zgniecionego czosnku, natki pietruszki i soli. Wszystko ucieramy na
gładką masę i zaklejamy otwory muszelek. Tak przygotowane muszle
układamy na blaszce, otworami do góry i wkładamy do piekarnika. Pieczemy
w 150-200 stopniach aż masło zacznie skwierczeć w muszelkach. Podajemy,
wcinamy :)

Smacznego i pozdrawiam,
Andrzej

5. Data: 2008-05-05 13:03:27

Od: "Izek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wystarczy wrzucić do garnka z lekko osoloną i zakwaszoną zimną wodą,
> przykryć go talerzykiem, aby nie mogły wyjść na powierzchnię - łykając tę
a wycinać z tuszek worka trzewiowego - nie trzeba?

6. Data: 2008-05-05 14:57:07

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Izek" <d...@o...pl> wrote in message

> a wycinać z tuszek worka trzewiowego - nie trzeba?

Robisz im operację "na zywca?". Po ugotowaniu.

7. Data: 2008-05-05 18:38:49

Od: "Texas" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej kupić mrożone

8. Data: 2008-05-06 12:26:01

Od: MadDeser <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Texas wrote:
> najlepiej kupić mrożone
> Użytkownik "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl> napisał w wiadomości

Też nie do końca. Miałem kiedyś ,,przyjemność'' z mrożonymi. Po
przygotowaniu okazało się, że jakiś kulinarny troglodyta przygotował je
razem z flaczkami. Nie pamiętam niestety producenta :(

Pozdrawiam,
Andrzej

9. Data: 2008-05-28 12:21:26

Od: "Kaha S xD" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że najlepiej byłoby gdybyś zebrał/ła kilka ślimaczków z ogródka.
Później na patelnię i podsmażyć przez około 10 minutek. Ale pamiętaj, żeby
je umyć przed zjedzeniem. Smacznego!
Użytkownik "MadDeser" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:fvmme6$jhv$1@mx1.internetia.pl...

CORAZ LEPSZE !!!