Re: kto to wymyślił?

Data: 2001-07-19 16:48:57
Temat: Re: kto to wymyślił?
Od: "defric" <d...@w...pl>

też się nad tym zastanawiałam....
wydaje mi się, że skoro wzrastamy w pewnych określonych warunkach, pod
działaniem danej grupy makro i mikro społecznej, to przejmujemy zachowania,
uczymy się reakcji;
internalizujemy więc normy, uznajemy zachowania za swoje, ale jednak nie
możemy powiedzieć o sobie, że jesteśmy bezwolną masą powtarzającą jedynie
myśli, czyny innych
oczywiście - w naszym zachowaniu ma swój udział dziedziczność, wpływ
środowiska ale i również własne cechy, zarówno fizyczne jak i psychiczne
ogólnie rzecz biorąc nasze myśli, nasze zachowanie to wypadkowa tych
wszystkich wątków
to, jak te wątki się poskładają w jedną całość, określa nasz byt
jednostkowy - naszą niepotarzalność
każdy ma inne zdolności, ty np. mając wiedzę ze środowiska, taką mniej
więcej jak inni tobie podobni ludzie, zostałeś także obdarowany danymi
zdolnościami, czy możliwościami, czy możnościami o bardzo różnej
konfiguracji od innych, dlatego jesteś np. bardziej wrażliwy na biedotę,
dlatego jesteś w stanie myśli skierować w tym kierunku i wytworzyć nową
wartość
inny natomiast, uczesniczący w tym samym życiu społecznym co ty, lecz z
innymi właściwościami biologicznymi, fizycznymi jest bardziej ukierunkowany
na wbijanie gwoździa w ścianę
ale tak wogóle nie jestem pewna czy o to ci chodziło.....
bo biorąc pod uwagę wpływ społeczny, który jest na nas wywierany od chwili
przyjścia na świat (a psychologia prenatalna, mówi o tym wpływie od chwili
poczęcia), to rzeczywiście naszą świadomość kształtuje otoczenie - czy mamy
wbudowany jakiś trzpień dający nam jakąś szczególną właściwość? - wątpię;
więc chyba jednak powtarzamy myśli innych odpowiednio je przekształcając,
tak aby nie były sprzeczne z naszym ja, wyrywamy po części zdań usłyszanych
gdzieś wcześniej i budujemy z tego nowe własne.... hmmm..... kim jesteśmy?
zaprzeczam sama sobie, na początku pisze jedno, potem drugie, ale trochę
mnie to zastanowiło....
sama nie wiem....