Re: kuchenka

From: "B0B" <c...@p...wytnijto.ikatel.wytnijto.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: kuchenka
Date: Thu, 25 Aug 2005 15:41:50 +0200

> Tak, argumentując to tym, że nie same przetężenia są przyczynami awarii.

Jakos nie przychodzi mi nic do glowy czym kuchenka mialaby uszkodzic
przewody jesli nie zbyt dlugim przeciazeniem przewodow...

> Projektuje inżynier, wykonuje robol, a użytkuje przeciętny "użyszkodnik",
> czasem wspomagany "panem Kaziem z sąsiedztwa". Z tego zestawienia różne
> cuda
> wychodzą.

Ale tego co oni razem wykombinuja nie sposob przewidziec i nawet najlepsze
zabezpieczenia, wylaczniki roznicowo-pradowe, polaczenia wyrownawcze i inne
cuda nic nie dadza jesli delikwent bedzie chcial zniszczyc instalacje albo
sie zabic. Na szczescie tacy magicy sa w mniejszosci.

> Teraz Ty się czepiasz słówek. Chodzi mi oglnie o uszkodzenia części
> instalacji przed licznikiem wynikające z użytkowania przyłącza w sposób
> niezgodny z umową przyłączeniową. To nie musi być sam bezpiecznik, to może
> być np. cały pion do przeglądu po jego przygrzaniu w wyniku współdziałania
> zestawu: kuchenka +bezpiecznik na klatce wzmocniony przez pana Kazia
> kawałkiem drutu "żeby nie wylatywał, jak się obiad gotuje". Powiesz, że to
> patologia? Przejdź się do jakiegoś starszego bloku i obejrzyj w pionie na
> klatce skrzynkę po skrzynce, bezpiecznik po bezpieczniku. Zdziwisz się.

Jesli uzytkownik miesza w zabezpieczeniach przed licznikiem to tak, ale
zakladamy ze nie miesza (teraz coraz czesciej i liczniki i ich
zabezpieczenia umieszcza sie w miejscach niedostepnych dla uzytkownika).
Wtedy to ZE odpowiada ze zle dobrane zabezpieczenie, ktore ma uchronic
instalacje nawet jesli lokator zrobi zwarcie u siebie w tablicy
rozdzielczej.

> [...]
> bo
> ma on optymalnie dobrane zabezpieczenie", przypominam, że to była
> odpowiedź
> na "bałbym się uruchamiac więcej niż dwóch palników". Może uściślij, czego
> byś się nie bał, bo może ja Cię źle rozumiem faktycznie? Dla jasności: ja
> bym
> się bał właśnie tego, że bezpiecznik będzie co chwila wylatywał. I nie
> pisz
> mi proszę, że on od tegoo jest, żeby wylatywał, bo jak doskonale zapewne
> wiesz, w prawidłowo użytkowanej instalacji on nie powinien wylatywać.

A ja Cie rozumialem ze balbys sie ze sie przewody pod tynkiem spoca, a nie o
bezpiecznik.
Jesli przy 3 palnikach wyskoczy mi bezpiecznik to go z powrotem wlacze i na
przyszlosc nie bede wlaczal
wiecej niz 2. O to mi chodzilo. I nie potrzebne byly teksty typu lepiej
doloz troche praktyki...praktyka opiera sie na teorii, ktora w przypadku
elektryki nie jest dowolna. Owszem, nie mam doswiadczenia w napieprzaniu
mlotem po murach i upychaniu przewodow w rurki, ale potrafie zaprojektowac
funkcjonalna instalacje, ktora ktos pozniej bedzie mogl bezpiecznie uzywac.

Mysle, ze juz wszystko sobie wyjasnilismy.

BOB