kuchenka mikrofalowa zamiast piekarnika

1. Data: 2003-06-28 11:00:29

Temat: kuchenka mikrofalowa zamiast piekarnika
Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jak sie można zorientowaać po moich upierdliwychpostach, robię sobie kuchnię
w zabudowie, i kombinuje ciągle, jak tu ładniej, lepiej, ciekawiej,
oszczędniej zrobić...
Ostatnio doszedłem do wniosku, że nie ma sensu kupować zestawu: płyta gazowa
+ piekarnik + mikrofala, bo te dwa ostatnie urządzenia się dubluja pod
względem funkcji. Wolę mikrofalę zdecydowanie, z tym że nie każda mikrofala
zastapi mi w pełni piekarnik.
Stąd pytanie: jaka kuchenka mikrofalowa może mi W PEŁNI zastapic piekarnik?
I nie chodzi o to, co ja zamierzam robić w tym piekarniku, bo ja młody
jestem, i mam jeszcze czas na to, żebym zaczął zamierzać w przyszłości robić
rzeczy, o których wcześniej mi się nie śniło. Chodzi o potencjał - żeby się
któregos dnia nie okazało, ze nie moge sobie np. ciasta upiec.
A może ktoś z Was zna konkretny model? Preferuje Whirpool, ale może być tez
innej firmy...
A może jeszcze ktoś wie, gdzie to tanio kupic :-)...

Pozdrawiam!

ninja

1. Data: 2003-06-28 13:46:58

Temat: Re: kuchenka mikrofalowa zamiast piekarnika
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> A może ktoś z Was zna konkretny model? Preferuje Whirpool, ale może być tez

Ja podobny dylemat miałem kilka miesięcy temu. Ostateczni kupiłem
Whirlpoola MT66, pojemność 34l, ma zasadniczo wszystko co potrzebne tzn.
mikrofale, gril kwarcowy, termoobieg, funkcję Crisp - co prawda jest
jeszcze jeden model bardziej "wypasiony" ale był kilka stów droższy za
to miał "szósty zmysł" ten ostatni pozwala między innymi w gotowanie na
parze. Do MT66 można dokupić ramkę do zabudowy.

Osobiście piekę w nim ciasta tzn. używam do tego funkcji Crisp lub
termoobiegu. Talerz Crisp ma średnicę 32cm.

> A może jeszcze ktoś wie, gdzie to tanio kupic :-)...

Jeśli w Bydgoszczy to służę radą... Ja kupiłem za 1500,00 zł brutto gdy
sugerowana Whirlpoola wynosiła ok. 1800,00 zł.

Jeśli masz wątpliwości dot. tej kuchenki to proponuję skontaktować się
mailowo z Whirlpoolem - odpowiadają rozsądnie i w rozsądnym czasie.

Zanim kupisz inny sprzęt to ... sam oblicz sobie jego pojemność na
podstawie wymiarów komory bo w przypadku Samsunga (nie pamiętam już
modelu) to z moich obliczeń wyszło, że ma sporo mniejszą pojemność niż
podawał producent.

Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-06-30 19:35:24

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stąd pytanie: jaka kuchenka mikrofalowa może mi W PEŁNI zastapic
piekarnik?

ŻADNA. Przez 8 lat mieszkałam bez piekarnika, ale z kuchenką mikrofalową
Whirlpoola (tą prawie najbardziej wypasioną, m.in. z talerzem Crisp) Do
pieczenia ciasta nie nadaje się absolutnie, wychodzą jakieś gnioty a nie
porządne ciasto. Jeśli chodzi o mięso, to o smaku pieczonego kurczaka, czy
czego tam możesz zapomnieć. Wychodzi coś zbliżonego do gotowanego, tylko
gorsze. A od kilku miesięcy mam piekarnik i wreszcie mogę piec, co mi się
podoba. Mikrofalówki używam wyłącznie do rozmrożenia czegoś (czasem) lub
podgrzania. Gdybym miała wybierać jeden z tych sprzętów, to zdecydowanie
wybrałabym piekarnik. Aha, i dużo taniej jest kupić kuchenkę do zabudowy w
dwóch częściach niż piekarnik i płytę osobno.

Natalia

1. Data: 2003-06-30 20:29:22

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Aha, i dużo taniej jest kupić kuchenkę do zabudowy w
> dwóch częściach niż piekarnik i płytę osobno.

???

Karol

1. Data: 2003-06-30 22:11:42

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Whirlpoola (tą prawie najbardziej wypasioną, m.in. z talerzem Crisp) Do
> pieczenia ciasta nie nadaje się absolutnie, wychodzą jakieś gnioty a nie

No teraz to mnie załamałaś...
:-(
ninja

1. Data: 2003-07-01 21:51:27

Od: "sp_iza" <s...@p...skasuj.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninja" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
piekarnik?

Od trzech lat zamiast piekarnika używam 30 litrowej mikrofali LG z
termoobiegiem i grilem: piekę w niej ciasta (wychodzą zawsze jak należy),
kurczaki (na rożnie - wychodzą idealnie), zapiekanki - słowem wszystko to,
co piekłam wcześniej w piekarniku. Jestem z niej bardzo zadowolona,
piekarnik zastępuje mi w pełni! Kuchenka kosztowała niewiele (chyba coś ok.
700-800 zł), zepsuła się raz (podczas trwania gwarancji) a wykorzystywana
jest bardzo intensywnie.
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2003-07-03 16:26:55

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Whirlpoola (tą prawie najbardziej wypasioną, m.in. z talerzem Crisp) Do
> pieczenia ciasta nie nadaje się absolutnie, wychodzą jakieś gnioty a nie

Jakich funkcji używałaś ? Tylko mikrofal ? Grill + mikrofale ? Jeśli
tylko mikrofal to rzeczywiście może być to porażka bo składniki zostaną
przetworzone termicznie (nie najlepsze określenie ale nic nie przychodzi
mi innego do głowy - no może "gotowanie" ale to też nie to) zanim ciasto
wyrośnie.

Moim zdaniem poza ciastami wg przepisów specjalnie do kuchenki
mikrofalowej (m.in. z książki Whirpoola - poszukaj pliku pdf na stronach
Whirlpool Polska) inne powinno piec się przy użyciu termoobiegu (tzn.
tradycyjna grzałka + wentylator rozprowadzający ciepło, temp. np. 175
st. C - gdzieś się zetknąłem z opinią, że przy termoobiegu można trochę
zmniejszyć temp. pieczenia, to opinia chyba z news:\\pl.rec.kuchnia )

Ja prowadziłem eksperymenty wypiekaniem ciastek przy użyciu funkcji
Crisp, wychodzą gorsze niż funkcji termoobieg ale zjadliwe. "Gorszość"
polega na tym, że nie są tak równomiernie przyrumienione z wierzchu a
spody potrafią się troszeczkę (miejscami) przypalać.

> Jeśli chodzi o mięso, to o smaku pieczonego kurczaka, czy
> czego tam możesz zapomnieć. Wychodzi coś zbliżonego do gotowanego, tylko
> gorsze.
Co do mięs to się nie wypowiadam bo nie mam doświadczeń.

Kilka (4-6) miesięcy temu był wątek na ten temat i tam ludzie dzielili
się swoimi doświadczeniami może nie na temat kompletnych modeli ale
działania, zastępowalności piekarnika. Zajrzyj też do archiwum grupy

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-07-03 16:40:09

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Natalia" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> No teraz to mnie załamałaś...
> :-(

Nie załamuj się, to jeszcze nie koniec świata. Zdarzają się ludzie, którzy
mówią, że się da, jak widać nawet w tym wątku. Dla mnie efekty są
nieporównywalne, ale może ja mam po prostu wygórowane wymagania ?

Natalia

1. Data: 2003-07-03 16:42:15

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:3f045996@news.vogel.pl...

> [...]
> przetworzone termicznie (nie najlepsze określenie ale nic nie przychodzi
> mi innego do głowy - no może "gotowanie" ale to też nie to) zanim ciasto

W epoce, gdy jeszcze wierzyłam w możliwość uzyskania dobrych efektów
wypróbowałam wszystkie możliwe kombinacje. Po iluś zakalcach zrezygnowałam.

> [...]
>
> Ja prowadziłem eksperymenty wypiekaniem ciastek przy użyciu funkcji
> Crisp, wychodzą gorsze niż funkcji termoobieg ale zjadliwe.

Może to o to chodzi ? Ja od ciastek oczekuję, żeby były pyszne, a nie
zjadliwe...

Natalia

1. Data: 2003-07-03 16:53:10

Od: "Grzegorz Nikiel" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam
Od kilku lat mam kuchenke LG model: MC-785BC.
Posiada ona oprócz oczywiście mikrofal, obrotowy gril, funkcję Crisp i co
najważniejsze funkcję najzwyklejszego piekarnika z termoobiegiem. To znaczy
można włączyć tylko grzałke z tyłu, ustawić temperaturę (funkcja pre heat) i
gdy nagrzeje się do ustawionej temperatury mozna wkładać ciasto ustawić czas
pieczenia i piecze jak cholera!!!
Więc nie wiem dlaczego Natalia pisze że żadna kuchenka nie zastapi
piekarnika - to tylko kwestia wyposażenia. Moja kuchenka kosztowała coś ok.
800 zł.

nierówne ściany
laminowane meble
Przypalony garnek
Feng-Shiu a dom
Piecyk wolnostojacy GODIN - prosze o uwagi