kuchenne patenty cd

1. Data: 2006-05-24 13:05:08

Temat: kuchenne patenty cd
Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Wątek pojawił sie raz na grupie ale myslę że warto go kontynuować.Chodzi o
to jake techniczne usprawnienia wymysliliście w kuchni, spiżarni aby
ułatwić sobie życie, np. wieszaczki na sitka czy gumki na wewnętrznych
stronach drzwi szafek ( to pomysł mojego Taty), albo szuflady schowane w
cokołach mebli (pomysł grupowicza).
Tylko prosze nie nie zaczynajcie tematów pt. " nie pisze się prosze tylko
proszę" bo to nie na temat.
Katarzyna pozostająca z nadzieją

2. Data: 2006-05-24 18:08:23

Temat: Re: kuchenne patenty cd
Od: "MarcinP" <dzusUSUŃ@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cokołach mebli (pomysł grupowicza).
> Tylko prosze nie nie zaczynajcie tematów pt. " nie pisze się prosze tylko
ja wyniosłem szafki do przedpokoju z kuchni i teraz mam więcej miejsca do
tańczenia

3. Data: 2006-05-24 19:46:08

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wątek pojawił sie raz na grupie ale myslę że warto go kontynuować.Chodzi o
> to jake techniczne usprawnienia wymysliliście w kuchni,

Bardzo madry temat ,sam ostatnio zmuszony potrzeba, musialem "uzdatnic "
taki mlynek do pieprzu czarnego .Jest to gotowy pojemnik z mlynkiem
,produkcji chyba wietnamskiej.Skonczyl sie juz pieprz w tym pojemniku i
pomyslalem co z nim dalej zrobic, szkoda wyrzucic, jak to uzupelnic pieprzem
ziarnistym. Sprawa okazala sie bardzo prosta ,nagrzac suszarka do wlosow
plastikowa obudowe mlynka i latwo to schodzi ,mozna tez zanurzyc do garnka
z goraca woda .Potem nasypac pieprzu ziarnistego, nalozyc te plasikowe
elementy i mlynek dalej dziala.
Poz
juras

4. Data: 2006-05-26 10:28:27

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> ułatwić sobie życie, np. wieszaczki na sitka czy gumki na wewnętrznych
> stronach drzwi szafek ( to pomysł mojego Taty), albo szuflady schowane w

Ja poproszę o bliższe wyjaśnienia tych gumek :).
A u siebie przede wszystkim obwiesiłam kafelki nad zlewem i nad kuchenką
samoprzylepnymi wieszackami "fuckelmana" (wiem, inaczej się pisze, ale coraz
gorsze badziewie robią). Kuchenkę mam przylegającą do komina, więc ma ścianę z
boku i z tyłu i na tych wieszaczkach mam pędzelek silikonowy, łopatkę małą,
łopatkę większą i taki cedzak do szumowania/wyciągania pierogów z wody. Bo
zauważyłam, że nigdy nie udaje mi się tego naszykować i potem w popłochu
szukam po szufladach.
A przy zlewie wiszą różne szczoteczki i obieraczka do jarzyn :).
Marzy mi się natomiast przemiana półek w szafkach kuchennych na takie wysuwane
z małym relingiem, coś a la szuflady, ale bez obudowy, tylko jakiś minimalny
reling właśnie. Bo za każdym razem szlag mnie trafia, jak na klęczkach szukam
w głębi szafki.

Atunia

5. Data: 2006-05-26 13:23:39

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna napisał(a):

> Wątek pojawił sie raz na grupie ale myslę że warto go kontynuować.

Kiedy? Trzeba było podać linka do tamtego topiku;/
Bo jak chciałam sprawdzić, co już zostało wyjawione, to ... ręce
mi opadły :(
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/search?
group=pl.rec.kuchnia&q=patent&qt_g=1&searchnow=Przes
zukuj+t%C4%99+grup%C4%99

> Chodzi o
> to jake techniczne usprawnienia wymysliliście w kuchni, spiżarni aby
> ułatwić sobie życie, [...]

Już parę lat zdaje u mnie egzamin wmontowany w zlewozmywak - dozownik
podblatowy do płynu do mycia naczyń:)
O, cóś takiego
http://www.gejzer.pl/shop/product_info.php/cPath/53_
70/products_id/1092?osCsid=c3baa00028475c2d7b20aa63d
29e4a8a

Z ostatnio zastosowanych patentów - to położenie silnego magnezu pod
ociekacz do sztućców - nie przewraca się;p
No i jeszcze, odkryty niedawno, sposób suszenia pietruszki;p
Chociaż mam piekarnik elektryczny i suszarkę do ziół, to jednak ten
sposób uważam za najlepszy:
- na grubej patelni położyłam same listki pietruszki (bez łodyg) i
podgrzałam lekko patelnieę (mogłam dno dotknąć ręką). Następnie
tę ogrzaną pietruszkę, wywaliłam na zimny kamionkowy talerz,
ochłodziłam i z powrotem na patelnie. Proces przeprowadzałam aż do
skutku i w czasie gotowania obiadu, a więc nie poświęcałam mu dużo
czasu. Natomiast efekt był taki, jakbym otrzymała natkę
liofilizowaną;p
Niech żyją nasi!!

Myślę jeszcze nad patentem przymocowania magnetycznego pojemników do
przypraw na wewnętrznej stronie drzwiczek szafki wiszącej. Silne,
płaskie magnesy poprzyklejać silikonem na dnie szczelnych
pojemników plastykowych (wiadomo jakiej firmy) i postawić je do
blachy przymocowanej na drzwiach. Jest to przerobienie pomysłu z
handlowego zestawu, będącego gdzieś w sprzedaży, metalowego
kompletu pojemników do przypraw z wykorzystaniem magnesów i w tej
pozycji;p
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0009JJZD0/302
-9121580-1239228

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2006-05-26 13:46:07

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka schrieb:

> Z ostatnio zastosowanych patentów - to położenie silnego magnezu pod
> ociekacz do sztućców - nie przewraca się;p

z magnezem lepiej w kuchni nie eksperymentuj, może wybuchnąć. Z magnesem
owszem ;-)

> [...]
> handlowego zestawu, będącego gdzieś w sprzedaży, metalowego
> kompletu pojemników do przypraw z wykorzystaniem magnesów i w tej

ja mam (znaczy miałem, moja przyszła była żona teraz to ma) pod szafkami
wiszącymi taki jakby okap, gdzie wiszą lampy. Obudowa tych lamp ma na
dole przykręconą półkę, a na niej przyprawy. Coprawda słoiczki trzeba co
jakiś czas czyścić, ale za to wsio pod ręką, a mam tych przypraw z
30-40. Konstrukcja będzie powtórzona w nowym mieszkaniu.

A z patentów nie-kuchennych to mam ogrzewane lustro w łazience.
Opatentować się nie da, bo zmałpowałem z samochodowych, ale za to co za
przyjemność móc się obejrzeć po prysznicu ;-)
Ogrzewanie zrealizowane folią do ogrzewania kuwet fotograficznych
podłączonych równolegle do lampy halogenowej 12V. Lustro nie jest
gorące, ma jakieś 35-37 stopni, ale nie jest zaparowane.

Waldek

7. Data: 2006-05-26 14:18:11

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Wyjaśniam- gumki.
Tato zrobił tak: do wewnetrznej strony drzwiczek szafki przybił dwie pinezki
przy brzegach i rozciągnął na nich gumkę.W ten sposób powstała taka
elastyczna struna za którą wkłada się małe sitka trzymadełkiem w dół.
Fajne to jest bo nie gubią sie te sitka po całej szafce.
A ja przykleiłam sobie też wewnątrz drzwiczek wieszaczek z dużym haczykiem i
wieszam na nim gumki coby mi nie latały po całej szufladzie.
Katarzyna

8. Data: 2006-05-26 14:23:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
> A ja przykleiłam sobie też wewnątrz drzwiczek wieszaczek z dużym haczykiem
> wieszam na nim gumki coby mi nie latały po całej szufladzie.

Frotki z widelcami... :-P)))))

9. Data: 2006-05-26 15:19:39

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):
> z magnezem lepiej w kuchni nie eksperymentuj, może wybuchnąć. Z magnesem
> owszem ;-)

Hehehehee... No to masz mnie... hihiihhiii... A specjalnie w słowniku
sprawdzłam i to "s" na "z" zmieniałam ... hihihiiii... Myślałam,
żem już taka zakręcona... Echh... Jednym słowem - całam Twoja...
hihiihiiii...

> [...]
> jakiś czas czyścić, ale za to wsio pod ręką, a mam tych przypraw z
> 30-40. Konstrukcja będzie powtórzona w nowym mieszkaniu.

Ja też mam sporo i cała chodzę, jak muszę wyciągać z półki, by
dotrzeć do tej rzadziej używanej przyprawy. A ponieważ u nas mały
problem z zakupem tego kompletu i patrząc ne tę ofertę, to tanie nie
jest - stąd moja adaptacja, przy mniejszym nakładzie kosztów;p

> [...]
> podłączonych równolegle do lampy halogenowej 12V. Lustro nie jest
> gorące, ma jakieś 35-37 stopni, ale nie jest zaparowane.

No popatrz - kuweta...
A jeden user na pl.misc.budowanie chciał do tego celu ciąć matę do
ogrzewania podłogowego;]
No i zdążyłam się zorientować, że Ty w trochę innym świecie
żyjesz, więc chyba ostro muszę się wysilić, by te podgrzewania do
kuwet znaleźć;p
Ale co tam, też czasami lubię komfort...
:)

10. Data: 2006-05-26 18:12:23

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka schrieb:

> [...]
> problem z zakupem tego kompletu i patrząc ne tę ofertę, to tanie nie
> jest - stąd moja adaptacja, przy mniejszym nakładzie kosztów;p

koszty nie takie duże. Jedna deska pod szafki, a dwie w kształcie L do
tej deski przykręcone. Najtrudniej tylko znaleźć proste cienkie deski o
porządnej wytrzymałości. A słoiczki z Ikei, chyba 2EUR za 6 sztuk.

> [...]
> No i zdążyłam się zorientować, że Ty w trochę innym świecie
> żyjesz, więc chyba ostro muszę się wysilić, by te podgrzewania do

no nie. Ja kupiłem u Conrada, a ten w Polsce też istnieje. Taka folia,
jakieś 10x20cm grubości ok. 1mm, może trochę cieńsza. Wziąłem 2 folie
połączone szeregowo, bo jedna dość mocno hajcuje. U nas kosztują jakieś
8EUR za sztukę.

Można też poszukać w sklepach ze sprzętem fotograficznym.

Waldek

kupilam zielone szparagi i co dalej?
pierś kurczaka poraz setny, ale proszę o pomoc
sałatka z fetą i mandarynkami?
najlepsze salami
Sos do pieczonych kotletów mielonych