kuchnia polska

1. Data: 2000-08-20 03:11:57

Temat: kuchnia polska
Od: "Engraf" <e...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co się dzieje z kuchnia polską
Ostatni ww jednym z wrocławskich "super" market podsłuchałam /niechcący/
rozmowę obywatelki z Polski z obywatelem innego "czarnego" państwa
Po zapoznaniu sie menu chińskim, hinduskim, meksykańskim, mc donald, pizza
hut, kfc, obywatel z "czarnego" państwa zapytał - "A gdzie kuchnia polska"
Odpowiedź wszyscy znamy
Nie ma !
Pozdrawiam Joanna
--
www.heron.com.pl/engraf
e...@h...com.pl

1. Data: 2000-08-20 17:50:25

Temat: Re: kuchnia polska
Od: "Róża" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Engraf" <e...@h...com.pl> wrote

"A gdzie kuchnia polska"
> Odpowiedź wszyscy znamy
> Nie ma !

Byłam kiedyś w Krakowie w takiej restauracji 'chłopskie jadło' [chyba].
Fantastyczne POLSKIE jedzonko :)))
pajdy chleba do zupy [gęstej], do chleba oprocz sera [jakiegos twarogu]
podawany smalec.
bylo naprawde pyszne.
nie wiem, jakie jest ogolnie menu tej restauracji, ale akurat to, co jadlam
bylo wysmienite :)))

nie, nie mozna powiedziec, ze kuchni polskiej nie ma....
[i nie tylko dlatego, ze jest conajmniej JEDNA taka restauracja, ktora ja
serwuje]

pozdrawiam
Róża

1. Data: 2000-08-21 06:22:33

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> www.heron.com.pl/engraf
> e...@h...com.pl
> Kompleksowe Usługi Reklamowe i Internetowe

Racja
Pewnego dnia odwiedziło mnie międzynarodowe małżeństwo - On Francuz - Ona
Meksykanka spragniona polskiej kuchni. Jakież było ich zdziwienie gdy
zobaczyli masę Mc Dosów, Pubów, Kebabów i Tawern Meksykańskich! Nie mówię,
że knaj z polskim jedzeniem w ogóle nie było, ale było ich stosunkowo mało
względem tej międzynarodowej kuchni wszechobecnej we wszystkich miastach.
ER EN

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-21 06:58:11

Od: g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Sun, 20 Aug 2000 19:50:25 +0200 autorstwa Róża
(u...@p...onet.pl):
[...]

No wybrales akurat najdrozsza restauracje ;)
Akurat dla mnie polskie zarcie jest w barach mlecznych, ale tam nie
zaprosilbym nikogo :)
Jest w obrebie Rynku kilka lokali, ktore sa lepsze niz bar mleczny, a
tansze niz Chlopskie jadlo.

--
Grzegorz Janoszka

1. Data: 2000-08-21 17:39:45

Od: "Róża" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <g...@o...pl> wrote

> No wybrales akurat najdrozsza restauracje
^^ [wybrałAś :))]
1. Nie ja płaciłam.
2. Celem było właśnie zaprezentowania polskiej kuchni obcokrajowcom.
3. nie jestem z Krakowa - nie znam więcej restauracji.......

pozdrawiam

Maja

ps. a jedzonko i tak było wysmienite :)))))))

1. Data: 2000-08-21 18:43:59

Od: "Leszek Pawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest w obrebie Rynku kilka lokali, ktore sa lepsze niz bar mleczny, a
> tansze niz Chlopskie jadlo.

Podaj kilka adresow.

--
pozdrowionka
Leszek Pawlisz, Krakow

"I don't want to talk with anybody, but Chris Sabian"

1. Data: 2000-08-22 07:48:23

Od: g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Mon, 21 Aug 2000 20:43:59 +0200 autorstwa Leszek Pawlisz
(l...@p...pl):
: > Jest w obrebie Rynku kilka lokali, ktore sa lepsze niz bar mleczny, a
: > tansze niz Chlopskie jadlo.
: Podaj kilka adresow.

Jako przyklad: "U kuchcika" czy cos podobnego na Jagiellonskiej. Poza
tym w wielu knajpach mozesz kupic pierogi, np. "U Louisa".
Jesli by za polskie jedzenie potraktowac pierogi ruskie i barszczyk,
to kupisz to prawie wszedzie.

--
Grzegorz Janoszka

1. Data: 2000-08-31 03:29:42

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

Bylem, szukalem. Bazyliszek sie poprawil. W Krakowie moja amerykanska rodzina
zjadla doskonaly obiad "U STanislawy" (ja bylem na konferencji).

A poza tym, mocne strony polskiej kuchni to:

1. Dziczyzna
2. Bigos.
3. Barszcze.

Pytanie: Czy wedzony losos sie licyz? Moja mlodsza coreczka go uwielbia, a w
Polsce go bylo pelno.

1. Data: 2000-09-02 05:03:26

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

DonJose <d...@a...com> wrote in message
> [...]
> 3. Barszcze.
>
> Pytanie: Czy wedzony losos sie licyz? Moja mlodsza coreczka go uwielbia, a
Troche to przykre ale w USA polska kuchnia kojarzy sie tylko z kielbasa.
Barszcz uwaza sie za potrawe rosyjska, pierogi dawno temu wynalezli ( jak
zreszta wszystko) chinczycy, a ciezki bigos jest tu raczej niejadany.
Wedzony losos od dawna znany jest jako potrawa prostego ludu polskiego.
Opowiadala mi znajoma, ze za wczesnego Gierka, kiedy wszystko bylo w
sklepach, stalo przed nia w kolejce w delikatesach dwoch panow w
pochalapnych kombinezonach. Gdy przyszla ich kolej, jeden z nich powiedzial
: "poprosze 10 dkg. wedzonego lososia"... Ty, szepnal drugi, popatrz ile to
kosztuje. Ten pierwszy mu odszepnal: " a wiesz ile pod to mozna wypic ? "
Pozdrowienia
F.

1. Data: 2000-09-02 06:09:47

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

f. <f...@p...net> wrote:

> Wedzony losos od dawna znany jest jako potrawa prostego ludu polskiego.

O lososiu Monatowa pisze tak:

Losos jest jedna z najwykwintniejszych ryb podawanych na wielkich
przyjeciach. Jest w dwoch gatunkach: morski i rzeczny, rzeczny jest
jednak o wiele smaczniejszy, ma ladny rozowy kolor i latwiej go u nas
dostac. Mamy lososie w Wisle, Dunajcu, a czesto zablaka sie i do innych
rzek doplywajacych do Wisly.

A dla milosnikow kuchni polskiej:

Jesiotr po polsku w smietanie
Jesiotr jest bardzo duza ryba, wiec kupuje sie go tylko w kawalkach.
Trzeba liczyc proporcje jak miesa na osobe. Najsmaczniejsze sa kawalki
od ogona. Dwa kilo jesiotra sparzyc goraca woda, aby odor nieprzyjemny
stracil, zdjac skore, ktora jest bardzo gruba, nasolic na gidzine
wczesniej i dusic na masle w parze, podlewajac smakiem z jarzyn i
cebuli. Gdy juz jest miekki, zalac kwaterka smietany, w ktorej rozbic
pol lyzeczki maki i wsypac garsc siekanego kopru. Jesiotra pokrajac w ci
enkie plastry jak sztuke miesa, ulozyc na polmisku, oblozyc kartoflami
gotowanymi i polac sosem.

Smacznego,

Wladyslaw

--