Re: kuchnia polska

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kuchnia polska
Date: Sat, 2 Sep 2000 08:09:47 +0200

f. <f...@p...net> wrote:

> Wedzony losos od dawna znany jest jako potrawa prostego ludu polskiego.

O lososiu Monatowa pisze tak:

Losos jest jedna z najwykwintniejszych ryb podawanych na wielkich
przyjeciach. Jest w dwoch gatunkach: morski i rzeczny, rzeczny jest
jednak o wiele smaczniejszy, ma ladny rozowy kolor i latwiej go u nas
dostac. Mamy lososie w Wisle, Dunajcu, a czesto zablaka sie i do innych
rzek doplywajacych do Wisly.

A dla milosnikow kuchni polskiej:

Jesiotr po polsku w smietanie
Jesiotr jest bardzo duza ryba, wiec kupuje sie go tylko w kawalkach.
Trzeba liczyc proporcje jak miesa na osobe. Najsmaczniejsze sa kawalki
od ogona. Dwa kilo jesiotra sparzyc goraca woda, aby odor nieprzyjemny
stracil, zdjac skore, ktora jest bardzo gruba, nasolic na gidzine
wczesniej i dusic na masle w parze, podlewajac smakiem z jarzyn i
cebuli. Gdy juz jest miekki, zalac kwaterka smietany, w ktorej rozbic
pol lyzeczki maki i wsypac garsc siekanego kopru. Jesiotra pokrajac w ci
enkie plastry jak sztuke miesa, ulozyc na polmisku, oblozyc kartoflami
gotowanymi i polac sosem.

Smacznego,

Wladyslaw

--