kupno domu a koszty dodatkowe

1. Data: 2008-02-20 20:16:02

Temat: kupno domu a koszty dodatkowe
Od: Krasnal <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam,

Szykuje sie z zamiarem zakupu domu... licze sie z wydatkiem rzedu
450-500tys. (dom i dzialka) Moje pytanie to jakie sa koszty dodatkowe
z tym zwiazane, tzn. podpisanie umowy u notariusza, wpisanie banku na
hipoteke> nie orientuje sie czy jeszcze za cos przyjdzie mi zaplacic
na starcie ?

Dzieki za informacje,
Pozdrawiam
Krasnal

2. Data: 2008-02-20 23:28:41

Temat: Re: kupno domu a koszty dodatkowe
Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krasnal napisał(a):
> [...]
> z tym zwiazane, tzn. podpisanie umowy u notariusza, wpisanie banku na
> hipoteke> nie orientuje sie czy jeszcze za cos przyjdzie mi zaplacic

- jesli korzystasz z posrednika to standardowo 3% wartosci, do
negocjacji jak rozsadne biuro
- u notariusza ok. 2000 pln, jesli podpisujesz umowe przedwstepna to
szukaj notariusza ktory nie skasuje Cie dwa razy
- jesli kredyt to wycena rzeczoznawcy z banku ok 100-200 pln,
- ubezpieczenie 'murow' budynku - ok 300-400 pln co roku z cesja na bank
- za wpis hipoteki 200 pln,
- do czasu uzyskania wpisu ubezpieczenie kredytu
- za wypis z ksiegi - nie pamietam, ponizej 100

tyle pamietam :)

pozdr

3. Data: 2008-02-21 07:54:12

Od: Krasnal <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Lut, 00:28, Forr <f...@i...pomin.pl> wrote:

> [...]
> - za wpis hipoteki 200 pln,
> - do czasu uzyskania wpisu ubezpieczenie kredytu
> - za wypis z ksiegi - nie pamietam, ponizej 100

no to spoko, w zasadzie nie korzytsam z posrednika wiec najwiekszy
wydatek z glowy, a jeszcze jedno pytanko, czy cos takiego jak podatek
od umowy jaki sie placi np przy kupnie samochodu tez tutaj sie placi,
o ile pamietam to przy samochodzie jest ok. 2% to by byla zmnaczna
kwota...w przypadku domu.\

pzdr.
Krasnal

4. Data: 2008-02-21 08:13:19

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - jesli kredyt to wycena rzeczoznawcy z banku ok 100-200 pln,

A który to rzeczoznawca weźmie za wycenę domu 100-200 zł?

5. Data: 2008-02-21 08:35:05

Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Podatek od czynności cywilnoprawnych 2% przy za kupie domu też
obowiązuje.

Pozdrawiam
Katka

6. Data: 2008-02-21 10:36:32

Od: Krasnal <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Lut, 09:13, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
wrote:

> A który to rzeczoznawca weźmie za wycenę domu 100-200 zł?

To fakt, mysle ze taka wycena ok. 500zl bedzie kosztowac, ale to i tak
betka przy tym co trzeba zaplacic z okazji podatku od umowy :(

7. Data: 2008-02-24 17:03:50

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic napisał(a):

> A który to rzeczoznawca weźmie za wycenę domu 100-200 zł?

tyle zaplacilem bankowemu rzeczoznawcy
faktycznie, gdyby chciec zatrudnic kogos kto zrobi kupujacemu wycene to
bedzie duzo wiecej

8. Data: 2008-02-25 08:35:43

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tyle zaplacilem bankowemu rzeczoznawcy
> faktycznie, gdyby chciec zatrudnic kogos kto zrobi kupujacemu wycene to
> bedzie duzo wiecej

Który to był bank?

9. Data: 2008-03-02 11:17:57

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic napisał(a):

> Który to był bank?

KB

jaka moc lodówki
Odkurzacz piorący Hoover Jet&Wash SX 6254 - opinie?
MyNeed.pl - nowatorskie aukcje zleceń i usług dla każdego !
[W-wa] Gdzie filtry do frytownic?
Kto z Was ma (robił) sufit napinany?