kupno jednego pokoju

1. Data: 2012-04-07 20:53:57

Temat: kupno jednego pokoju
Od: "Marcin P." <m...@p...SPAM.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy spotkał się ktoś z Was z transakcją zmiany własności tylko jednego
pokoju? Ja mam w mieszkaniu za ciasno a sąsiadka za ścianą wręcz
przeciwnie i plan jest taki żeby przebić przejście (jest to możliwe, na
innym piętrze jest takie przejście), drzwi do sąsiadki zamurować,
przepiąć instalację elektryczną i gotowe.
Pytanie tylko czy formalnie coś takiego da się wykonać?

--
Marcin P.

2. Data: 2012-04-07 21:59:29

Temat: Re: kupno jednego pokoju
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 07 Apr 2012 22:53:57 +0200, Marcin P. napisał(a):

> Ja mam w mieszkaniu za ciasno a sąsiadka za ścianą wręcz
> przeciwnie i plan jest taki żeby przebić przejście (jest to możliwe, na
> innym piętrze jest takie przejście)

Jeśli to ściana nośna, to na najwyższym piętrze pewnie i jest możliwe, ale
sprawdź, co to za ściana, bo u Ciebie (niższe piętro) niekoniecznie i
pewnego dnia może się chałupa zawalić.

PS. Formalne względy pomijam.
http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/sprzedaz-pokoj
u,t,354046,8.html
http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
budowlane/7272-sprzedaz-czesci-mieszkania-spoldzielc
zo-wlasn.html

--

XL wiosenna

3. Data: 2012-04-07 22:00:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Apr 2012 23:59:29 +0200, Ikselka napisał(a):

> Jeśli to ściana nośna, to na najwyższym piętrze pewnie i jest możliwe, ale
> sprawdź, co to za ściana, bo u Ciebie (

o ile

> [...]
u,t,354046,8.html
> http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
budowlane/7272-sprzedaz-czesci-mieszkania-spoldzielc

j.p.

--

XL wiosenna

4. Data: 2012-04-08 12:34:33

Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-07 22:53, Marcin P. pisze:
> [...]
> przepiąć instalację elektryczną i gotowe.
> Pytanie tylko czy formalnie coś takiego da się wykonać?

Moja sąsiadka tak ma, tzn. mieszająca na parterze. Więc jest to
wykonalne. Zostało to zrealizowane w bloku spółdzielczym, oba mieszkania
wykupione. Smaczku dodaje fakt, że zakupiony pokój normalnie był częścią
składową mieszkania z sąsiedniej klatki. Z tego co wiem, to zaczynała
załatwianie od właściciela nieruchomości czyli od spółdzielni.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

5. Data: 2012-04-08 16:23:48

Od: "Marcin P." <m...@p...SPAM.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, wychodzi na to, że formalnie potrzebna
jest tylko zgoda wspólnoty z czym nie powinno być problemu.
Pozostaje jeszcze kwestia wybicia dziury w ścianie - do kogo trzeba się
zwrócić o pozwolenie tak, żeby było to zgodne ze sztuką budowlaną?

--
Marcin P.

6. Data: 2012-04-09 15:18:51

Od: "dremka" <f...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisal:

> [...]
> Pozostaje jeszcze kwestia wybicia dziury w ścianie - do kogo trzeba
> się zwrócić o pozwolenie tak, żeby było to zgodne ze sztuką budowlaną?

Formalnie to taka akcja podchodzi pod pozwolenie na budowę (nie żartuję)...

--
dremka

7. Data: 2012-04-09 15:48:48

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 1...@4...net

> Jeśli to ściana nośna, to na najwyższym piętrze pewnie i jest możliwe, ale
> sprawdź, co to za ściana, bo u Ciebie (niższe piętro) niekoniecznie i
> pewnego dnia może się chałupa zawalić.

Widziałem mieszkanie, w którym między kuchnią i pokojem była nośna,
gruba ściana po której została ,,wisząca'' pod sufitem belka i modły
o to, aby każdy uznawał tę belkę za dekiorację.

Przejście do pokoju to mniej niż 1 metr szerokości -- tam wywalono
ze 3 metry ściany nośnej, ale być może wywalono w czasie budowania
bloku.

Przejście to wywalenie dziury wysokiej na 2 metry z małym hakiem,
tam wywalono ze 30 cm więcej.

Przejścia w ścianach nośnych to codzienność blokowa.
Część z tych przejść pozostaje, część jest zamurowywana.
(służą tylko w czasie budowy)

Widuję nośną ścianę ciętą korytarzem szerokim prawie na 2 metry.

Niekoniecznie mieszkania są oddzielone od siebie ścianami nośnymi.

Widziałem też mieszkanie w wielkiej płycie złożone z dwóch mieszkań.
(mieszkała tam nowa władza)

I widziałem ukryty pokój, do którego wchodziło się przez szafę ubraniową.
(mieszkała tam stara/dawna władza)

I co śmieszniejsze -- stara władza uważała swój sekretny pokój za zabawny,
zaś nowa wolałaby, abym nigdy nie puścił pary z gęby na temat tego połączenia.
I nie puszczam -- pisząc, milczę jak grób. I nawet wiem, co by było, gdybym
puścił tę parę -- oficjalnie dożywocie, nieoficjalnie cichy pochówek moich
zwłok w ogródku władzy.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

8. Data: 2012-04-09 20:03:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Apr 2012 17:48:48 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Widziałem mieszkanie, w którym między kuchnią i pokojem była nośna,
> gruba ściana po której została ,,wisząca'' pod sufitem belka i modły
> o to, aby każdy uznawał tę belkę za dekiorację.

Jest taki sposób przebijania otworów w ścianach nośnych, że się najpierw
wkuwa w ścianę 2 belki stalowe (kolejno po obu stronach ściany), a potem
dopiero pod nimi wykuwa otwór. Może to ten przypadek.

> Przejście do pokoju to mniej niż 1 metr szerokości -- tam wywalono
> ze 3 metry ściany nośnej, ale być może wywalono w czasie budowania
> bloku.

Znam z autopsji przypadek - znajomy wytłukł otwór drzwiowy w nośnej scianie
na parterze starej 4-piętrowej kamienicy. Żadnej belki nie dał i jeszcze
pochwalił sie mnie i mężowi, jak to sobie usprawnił komunikację w
mieszkaniu - a my zzielenieliśmy ze strachu, przestrzegajac go o błędzie.
Drzwi są tam nadal, póki co nic się nie dzieje, ale... no krótko mówiąc
ograniczamy wizyty do minimum i to raczej do pobytu na podwórku.
Ludzie nie mają pojęcia o wyobrażeniu - nie wiem, jak można spać spokojnie
w czymś takim. Przecież to tylko kwestia czasu,kiedy ta sciana "pójdzie"...

> [...]
> tam wywalono ze 30 cm więcej.
>
> Przejścia w ścianach nośnych to codzienność blokowa.
> Część z tych przejść pozostaje, część jest zamurowywana.

No ale chyba nie "dzikie" przejscia?

> Widuję nośną ścianę ciętą korytarzem szerokim prawie na 2 metry.

No ale może projekt to przewidywał?
Może nad korytarzem w linii ściany nośnej jest belka?

> Niekoniecznie mieszkania są oddzielone od siebie ścianami nośnymi.

Oczywiście, dlatego zwróciłam uwagę, aby to sprawdzić.

> Widziałem też mieszkanie w wielkiej płycie złożone z dwóch mieszkań.
> (mieszkała tam nowa władza)

Ja też, i to niejedno - i nie mieszkała tam żadna władza :-)

> [...]
> puścił tę parę -- oficjalnie dożywocie, nieoficjalnie cichy pochówek moich

O.
:-/
--

XL wiosenna

9. Data: 2012-04-10 02:01:54

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 2...@4...net

> No ale chyba nie "dzikie" przejscia?

Całkowicie oswojone. :)

> No ale może projekt to przewidywał?

Przewidywał.

> Może nad korytarzem w linii ściany nośnej jest belka?

Chyba w tym mieszkaniach, o których jest ten post także można dać belkę.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

10. Data: 2012-04-10 06:26:49

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dremka" <f...@z...pl> napisał(a):

>Formalnie to taka akcja podchodzi pod pozwolenie na budowę (nie żartuję)...

Pewnie tak, bo przytulenie pokoju do innego mieszkania (i zwiazana z tym powiedzmy
przerobka elektryki czy hydrauliki) to zmiany na dokumentacji powykonawczej.

gdzie kupie takie kafle?
Jak to z ubezpieczeniami...
Piec (grill) rakietowy
[SPAM] Materac lateksowy