zawory

1. Data: 2012-04-02 05:01:07

Temat: zawory
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam
3 lata temu wymieniałem kaloryfery na aluminiowe. Coraz bardziej cieknie z
zaworów- ale tylko wtedy, kiedy są przykręcone. Czy możecie polecić takie z
"wysokiej półki"- żeby nie było z nimi problemów?

--

Chiron

2. Data: 2012-04-02 11:17:25

Temat: Re: zawory
Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-04-02 05:01:07 +0000, "Chiron" <c...@o...eu> said:

> Witam
> 3 lata temu wymieniałem kaloryfery na aluminiowe.

Notujemy, aluminium.

> Coraz bardziej cieknie z zaworów

Aluminiowych?

> możecie polecić takie z "wysokiej półki"

Kup danfosa i nie będzie ci ciekło.

--
Bydlę

3. Data: 2012-04-02 14:51:39

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> Notujemy, aluminium.

> Aluminiowych?

> Kup danfosa i nie będzie ci ciekło.
>

> --
> Bydlę

Jeżeli to zwykłe zawory bez głowic termostatycznych to na początek
proponowałbym dokręcenie dławików i nie będzie ciekło. Wrzuć jakieś foto, to
się oblooka

4. Data: 2012-04-02 18:08:33

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>>

> Jeżeli to zwykłe zawory bez głowic termostatycznych to na początek
> proponowałbym dokręcenie dławików i nie będzie ciekło. Wrzuć jakieś foto,

http://images38.fotosik.pl/1467/cc648bd70d6d87e2med.
jpg

tylko wiesz- opłaca się to to naprawiać? Jak ma mi zniszczyć podłogę i
pokropić sąsiada- to chyba wolę coś kupić

--

Chiron

5. Data: 2012-04-03 07:06:34

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może ocynk.
Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

-----

6. Data: 2012-04-03 16:00:59

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup

>Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może
>ocynk.
>Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

Te kaloryfery- ponoć tak (tak jest w specyfikacji). Poza tym- nigdzie nie
dotyka miedź do glinu

--

Chiron

7. Data: 2012-04-03 21:20:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Apr 2012 07:06:34 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

> (...)dopuszcza się miedź + alu?

http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
nt/task,specialblogcategory/act,view_porady/id,6101/
Itemid,41/
http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78

--

XL wiosenna

8. Data: 2012-04-03 21:22:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Apr 2012 18:00:59 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup

> Te kaloryfery- ponoć tak (tak jest w specyfikacji). Poza tym- nigdzie nie
> dotyka miedź do glinu

Nie musi - to woda jest dla nich "kontaktem".
Chyba że masz w kaloryferach specjalny płyn. Niektórzy wlewają też jakieś
oleje, ale tu nie wiem, gdzie "dzwonią".
Polecam linki z mojego posta bezpośrednio wyżej.
--

XL wiosenna

9. Data: 2012-04-03 21:59:28

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
t...

> [...]

oleje, ale tu nie wiem, gdzie "dzwonią".
Polecam linki z mojego posta bezpośrednio wyżej.

Dzięki- przeczytałem. Jeśli chodzi o płyn- sądząc z jego wyglądu i dotyku-
to ma chyba sporo mazutu. Kolejna sprawa- u mnie nic się nie styka. Ja wiem,
że galwanicznie łączy je elktrolit, jednak najbardziej erozyjnie działało by
połączenie tych 2 metali bezpośrednio. Tu nic takiego nie zachodzi. Na styku
Cu-Al powstają mikroogniwa. Miałem okazję to obserwować kiedy pracowałem w
energetyce: jak nie było blachy cupal (jak to za komuny- brakowało), to
łączyli w mufce bezpośrednio przewód miedziany z aluminiowym. Po zaciśnięciu
prasą- z reguły po kilkunastu miesiącach przewód Al zamieniał się w proszek.
Poza tym- w specyfikacji tych kaloryferów jest, że można łączyć. Póki co-
skupię się na tych zaworach

--

Chiron

10. Data: 2012-04-04 07:39:18

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli kapie ci spod kurka, tzn spod pokrętła - odkręć je i dokręć dławik -
powinno pomóc. Jeżeli kapie z jakichkolwiek łączeń, a na zdjęciu wygląda to
tak jakby się kropla zbierała na korku grzejnika to jest to raczej kwestia
uszczelnień a nie zaworów. Jeżeli zamknąłeś tylko zawory zasilające to
cisnienie może nadal oddziaływać przez zawory powrotne i może kapać na
niedokładnie wykonanych uszczlenieniach gwintów. Gdy wszystko jest otwarte i
woda płynie ciśnienie może być nieco niższe i może nie kapać.

Zawory jakie pokazałeś na zdjęciu można kupić za 15 i za 24 zł. Róznic
jakościowych między nimi nie ma.

drewno - olej
bateria wannowa - problem ze zdjęciem kurków
Bateria wannowa
Jak usunąć plame po oleju
listwy podszafkowe