lego duplo - płyta

1. Data: 2006-12-12 00:56:44

Temat: lego duplo - płyta
Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, nt płyty konstrukcyjnej do ww klocków.
Podzielcie się opinią, jeśli tych klocków używają Wasze dzieci.
Mianowicie, czy do duplo musi być koniecznie płyta duplo, czy może być
zwykła - szara - do standartowych lego? To, że klocki są kompatybilne wiem
ale czy płyta również? Nie ma problemu z budowaniem na niej klockami l.
duplo?
Łatwiej jest dostać właśnie tę szarą i jest tańsza (wg moich namiarów), stąd
dylemat.
Pierworodny zaczyna tworzyć niesamowite rzeczy i chcielibyśmy ułatwić mu
kontrukcje ale nie chciałabym źle trafić. Pomożecie?
Może ktoś będzie w stanie oderwać się od Lozenowsko-Molnarowskiego pojedynku
;)))
Z góry wielkie dzięki, chcemy kupić tę płytę lada dzień, więc wszystkie
podpowiedzi mile widziane.

--
Pozdrawiam, Kasia.

Mateusz 25.02.2004
Marcin 25.05.2005
Magdalena ~ 29.01.2007 :)

2. Data: 2006-12-12 07:56:00

Temat: Re: lego duplo - płyta
Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ale czy płyta również? Nie ma problemu z budowaniem na niej klockami l.

Specjalnie dla Ciebie wybralam sie do pokoju dzieci i sprawdzilam - duplo
pasuje do plytki mniejszych lego:-) Troche sie trudniej przyczepiaja do niej
niz do plytki duplo, po prostu trzeba dokladniej "trafic" ale trzyma sie
bardzo dobrze.

> Może ktoś będzie w stanie oderwać się od Lozenowsko-Molnarowskiego
> pojedynku ;)))

O, a gdzie ten pojedynek, jakos nie w temacie jestem:-)?

> Mateusz 25.02.2004
> Marcin 25.05.2005
> Magdalena ~ 29.01.2007 :)

Ale fajnie:-)

Marta, Kubus (6,8), Krzys (4,3) i Jas (12 mies)

3. Data: 2006-12-12 09:31:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kasia&Piotr napisał(a):
> [...]
> ale czy płyta również? Nie ma problemu z budowaniem na niej klockami l.

Z tego co się zorientowałam, to jest tak z tą kompatybilnością, że
większe (duplo) można przyczepiać do mniejszych, ale odwrotnie już nie,
co w praktyce oznacza, że podłogę zrobisz, ale dachu nie ;-).

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2006-12-12 10:41:16

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta W. twierdzi, że:

> O, a gdzie ten pojedynek, jakos nie w temacie jestem:-)?

"Ile kosztuje dziecko?" i flejm bynajmniej nie dotyczy "ile kosztowania
dziecka" ;)

--
archiwizuje: zona alberta ;)

5. Data: 2006-12-12 10:45:30

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta wyklikał(a):
> Marta W. twierdzi, że:

> "Ile kosztuje dziecko?" i flejm bynajmniej nie dotyczy "ile
> kosztowania dziecka" ;)

Następny - "No i..."
... i po dwóch kreskach zlazł na manowce

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

6. Data: 2006-12-12 12:42:09

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> zona alberta wyklikał(a):

> Następny - "No i..."
> ... i po dwóch kreskach zlazł na manowce

No i to nawet bardziej...

Qra, śledcza jakby mniej

7. Data: 2006-12-12 13:17:47

Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia&Piotr napisał(a):
> [...]
> ;)))
> Z góry wielkie dzięki, chcemy kupić tę płytę lada dzień, więc wszystkie

Płyta będzie pasować o ile będziesz przypinać standardowe klocki.
Jeśli dziecko będzie chciało przypiąć cokolwiek co ma przypięcie
'jednooczkowe', tzn. na duzej DUPLOwej płycie trzymałoby się jednego
'oczka' to może o tym zapomnieć. DUPLO ma też nieco wyższe 'oczka'
niż LEGO co wpływa znacznie na zwiększenie przyczepności. Poza tym
płyta DUPLO jest sztywniejsza od tych dla LEGO, co nie jest bez
znaczenia.
Jeśli się zdecydujesz na płytę DUPLO, do czego serdecznie
przekonuję, to wybierz ją w kolorze zielonym lub czerwonym, a nie
szarym. Do 30 zł spokojnie można dostać takie na Allegro, również
trójwymiarowe.

pozdrawiam
Dorjanka z doświadczeniem kilkunastokilogramowego stosu DUPLO/LEGO w
ciągłym użytku.

8. Data: 2006-12-12 16:56:55

Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duplo?
> Łatwiej jest dostać właśnie tę szarą i jest tańsza (wg moich namiarów),

Do szarej standardowej plytki lego przypniesz zwykly klocek. Bedzie sie
trzymal aczkolwiek nie tak pewnie jak na plytce lego duplo.
Wynika to z duzych cypelkow. Duplo ma duze cypelki wiec klocki duplo ( ktore
tez sa duze) trzymaja sie lepiej.
Minusy: nie przypniesz ludzika, krowy, kwiatkow, krzakow. Wg. mnie to na
tyle duza niedogodnosc, ze nie korzystam z plytki dla "prawdziwych" lego.

Natomiast zapewniam, ze jedna plytka docelowo nie wystarczy ;-)). U nas sa
juz w uzyciu dwie. Jedna duza zielona i jedna mniejsza ( taka polówka) w
kolorze szarym. Uwazam jednak, ze dobrze zrobilam dokupujac druga na
allegro. Faktycznie uzywana ale w wysmienitym stanie.

Iza Wójcik

9. Data: 2006-12-12 20:55:53

Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta W." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> pasuje do plytki mniejszych lego:-) Troche sie trudniej przyczepiaja do
> niej niz do plytki duplo, po prostu trzeba dokladniej "trafic" ale trzyma

Dziękuję Ci bardzo, dobra kobieto :)
Właśnie o takie informacje mi chodziło, nie chcę kupować w ciemno.

> O, a gdzie ten pojedynek, jakos nie w temacie jestem:-)?

ktoś już napisał ale : "No i ..." i "Ile kosztuje dziecko?"

> Ale fajnie:-)

:))) też się cieszymy...

10. Data: 2006-12-12 20:58:35

Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co się zorientowałam, to jest tak z tą kompatybilnością, że większe
> (duplo) można przyczepiać do mniejszych, ale odwrotnie już nie, co w
> praktyce oznacza, że podłogę zrobisz, ale dachu nie ;-).

O, cenna informacja. Dziękuję, na to jakoś mi nikt nigdy nie zwrócił uwagi.

--
Pozdrawiam, Kasia.

Mateusz 25.02.2004
Marcin 25.05.2005