lego duplo - płyta

11. Data: 2006-12-12 21:03:33

Temat: Re: lego duplo - płyta
Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorjanka" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
news:1165929467.512190.267280@79g2000cws.googlegroup
s.com...

Płyta będzie pasować o ile będziesz przypinać standardowe klocki.
Jeśli dziecko będzie chciało przypiąć cokolwiek co ma przypięcie
'jednooczkowe', tzn. na duzej DUPLOwej płycie trzymałoby się jednego
'oczka' to może o tym zapomnieć.

Ha, piszesz dla mnie same nowości, jakoś nie przywiązywałam nigdy wagi do
tych oczek ;)

DUPLO ma też nieco wyższe 'oczka'
niż LEGO co wpływa znacznie na zwiększenie przyczepności. Poza tym
płyta DUPLO jest sztywniejsza od tych dla LEGO, co nie jest bez
znaczenia.

Tak, to ważne - zwłaszcza w przypadku duplo-konstruktora debiutanta :) nie
chciałabym zawodu w jego oczach, kiedy się coś zawali.

Jeśli się zdecydujesz na płytę DUPLO, do czego serdecznie
przekonuję, to wybierz ją w kolorze zielonym lub czerwonym, a nie
szarym. Do 30 zł spokojnie można dostać takie na Allegro, również
trójwymiarowe.

Myślę, że po takich rekomendacjach nie mogę zrobić nic innego, niż tylko
posłuchać bardziej doświadczonych.
Dzięki serdeczne.

pozdrawiam
Dorjanka z doświadczeniem kilkunastokilogramowego stosu DUPLO/LEGO w
ciągłym użytku.

--
Pozdrawiam, Kasia.

Mateusz 25.02.2004
Marcin 25.05.2005
Magdalena ~ 29.01.2007 :)

12. Data: 2006-12-12 21:28:13

Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> napisał w wiadomości
> stąd
>
> Do szarej standardowej plytki lego przypniesz zwykly klocek. Bedzie sie
> trzymal aczkolwiek nie tak pewnie jak na plytce lego duplo.
> Wynika to z duzych cypelkow. Duplo ma duze cypelki wiec klocki duplo (
> ktore
> tez sa duze) trzymaja sie lepiej.
> Minusy: nie przypniesz ludzika, krowy, kwiatkow, krzakow. Wg. mnie to na
> tyle duza niedogodnosc, ze nie korzystam z plytki dla "prawdziwych" lego.

Teraz zaczynam już kojarzyć o co chodzi ;)

> Natomiast zapewniam, ze jedna plytka docelowo nie wystarczy ;-)). U nas sa
> juz w uzyciu dwie. Jedna duza zielona i jedna mniejsza ( taka polówka) w
> kolorze szarym. Uwazam jednak, ze dobrze zrobilam dokupujac druga na
> allegro. Faktycznie uzywana ale w wysmienitym stanie.

Tiaaa, domyślam się, że to dopiero początki naszej przygody z lego :)
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

--
Pozdrawiam, Kasia.

Mateusz 25.02.2004
Marcin 25.05.2005
Magdalena ~ 29.01.2007 :)

13. Data: 2006-12-12 22:29:40

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> napisał w wiadomości
> Natomiast zapewniam, ze jedna plytka docelowo nie wystarczy ;-)). U nas sa
> juz w uzyciu dwie.

U nas sa w uzyciu trzy duze i tez czasami malo i sie kloca o to kto ma ile
plytek jak sie zabiora za jakies ambitne budowanie:-)

Marta, Kubus (6,8), Krzys (4,3) i Jas (12 mies)

14. Data: 2006-12-12 22:32:08

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie, nt płyty konstrukcyjnej do ww klocków.

Jeszcze jedno mi sie przypomnialo - sa dwa rodzaje plytek duplo - duza
kwadratowa zielona i mniejsze prostokatne w roznych kolorach. Ta duza jest
do budowania tylko na niej, a te mniejsze sa fajne bo mozna tez przyczepic
klocki pod spod, to tak jakby ktos moze sie nie orientowal:-)

Marta + chlopcy

15. Data: 2006-12-12 23:27:09

Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta W." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do budowania tylko na niej, a te mniejsze sa fajne bo mozna tez przyczepic
> klocki pod spod, to tak jakby ktos moze sie nie orientowal:-)

No, nie orientowałam się - dzięki :)

16. Data: 2006-12-13 08:28:19

Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta W. napisał(a):

> [...]
> do budowania tylko na niej, a te mniejsze sa fajne bo mozna tez przyczepic
> klocki pod spod, to tak jakby ktos moze sie nie orientowal:-)

Jeszcze wiecej rodzajów: duże płyty, do których tak jak piszesz
nie da się nic od spodu przypiąć,
są w wymiarze 38,5x38,5cm w kolorze szarym, czerwonym, zielonym. W
takim samym rozmiarze mozna dokupic płyty 3D ze zjezdzalnia, tzw. ZOO
(kolory zółto-niebiesko-szare), lub wersja arktyczna rowniez 3D,
kolory (niebiesko-biale). Kolejne płytki to polowa rozmiaru duzej
plyty plaskie( z jeziorkami, w wersji zielonej oraz safarii) i 3D ( z
wgłebieniami i jeziorkami, lub samymi wgłębieniami, vide zestawy z
Kubusiem Puchatkiem). Potem dochodzą wlasnie te z przyczepnościa od
dołu, w przeróznych kolorach od bialego, przez szary, czerwony,
niebieski, zółty, brąz, prostokątne lub kwadratowe, w rozmiarach od
bardzo duzych tzn. połowa tytulowej plyty, do calkiem malych
kilkupunktowych.
Tyle podpowiedzi od moich latorośli,
pozdrawiam
Dorjanka

17. Data: 2006-12-13 08:44:37

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorjanka" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

Marta W. napisał(a):

> [...]

plyty plaskie( z jeziorkami, w wersji zielonej oraz safarii) i 3D ( z
wgłebieniami i jeziorkami, lub samymi wgłębieniami, vide zestawy z

Kurcze, to ja jestem jakas nieuswiadomiona:-) Mozesz podeslac jakiegos linka
bo szukalam na allegro i na roznych stronach gdzie sprzedaja lego i nie
widze tych ze zjezdzalnia i jeziorkiem:-(

Marta + chlopcy

18. Data: 2006-12-13 09:34:40

Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta W. napisał(a):

> Kurcze, to ja jestem jakas nieuswiadomiona:-) Mozesz podeslac jakiegos linka
> bo szukalam na allegro i na roznych stronach gdzie sprzedaja lego i nie
> widze tych ze zjezdzalnia i jeziorkiem:-(

Problem polega na tym, że większość z nich juz mozna kupic tylko
z drugiej ręki, nie ma ich w aktualnej ofercie sklepowej. Ale tu garsc
linkow z ebaya, celem ilustracji, co istnieje w przyrodzie :)

plyta arktyczna: http://tinylink.com/?hxeK38bBCp
plyta z jeziorkiem: http://tinylink.com/?aCkQDUL661
plyta 3D ZOO: http://tinylink.com/?cbLdotOQU1
http://tinylink.com/?4dgDvHwzbU
z jeziorkiem plaska i 3D: http://tinylink.com/?SJa1v82nRI
inna z jeziorkiem: http://tinylink.com/?2yXqo0qBCs
http://tinylink.com/?hYFjzq4EgD
mala 3D (po lewej) http://tinylink.com/?qwG23W4IR1

na razie tyle, sa jeszcze inne ale jak na zlosc chwilowo ich nie widze.

pozdrawiam
Dorjanka

19. Data: 2006-12-13 10:02:03

Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora