lek na niesmialosc

11. Data: 2001-08-28 19:18:15

Temat: Re: lek na niesmialosc
Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

We fluoksetynie masz chlorowodorek a w Prozacu "czysta" substancje!!!
Warto o tym pamietac ze to nie jest identyczne, Wojtus!!
Pozdrawiam!!
Pharmacist.

12. Data: 2001-08-28 19:59:16

Od: <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> We fluoksetynie masz chlorowodorek a w Prozacu "czysta" substancje!!!
> Warto o tym pamietac ze to nie jest identyczne, Wojtus!!
> Pozdrawiam!!
> Pharmacist.

***w srodowisku wodnym sol - chlorowodorek dysocjuje i aktywna forma w fluo i
prozacu jest ta sama. nie ma wiec znaczenia czy fluo czy prozac - mechanizm
identyczny.
pozdr. Pakuszka vel i...@g...pl

13. Data: 2001-08-29 14:37:47

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Medicus <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mgrlj$g6e$...@n...tpi.pl...
> We fluoksetynie masz chlorowodorek a w Prozacu "czysta" substancje!!!
> Warto o tym pamietac ze to nie jest identyczne, Wojtus!!

Jasne, ale co to zmienia jesli chodzi o skutecznosc ? Wchlanianie
powinno byc podobne a efekt terapeutyczny taki sam.
Moglbym nawet wymienic komus Prozac na odpowiednik
zawierajacy chlorowodorek fluoksetyny.

Wojtek G.

14. Data: 2001-08-30 09:13:41

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinno byc podobne a efekt terapeutyczny taki sam.
> Moglbym nawet wymienic komus Prozac na odpowiednik

Masz racje wczoraj sprawdzilem. Przepraszam :-)
Zarowno w Prozacu, jak i we Fluoksetynie mamy chlorowodorek. Ale...
Sadze ze naleza mi sie wyjasnienia. Na opakowaniu Prozacu masz napisane
(Fluoxetinum), a na Fluoksetynie (Fluoxetini hydrochloridum), sadzilem ze tu
jest czysta subs. a tu sol. Natomiast z drugiej strony pudelka Prozacu jest
wyjasnienie ze to chlorowodorek - dziwne nie sadzisz?? Poza tym program
Kamsoft (nie wiem czy masz dostep do niego) podaje jako sklad Prozacu
fluoksetinum, a Fluoksetyny - chlorowodorek!! Tez tu sa bledy. Juz raz sie
nacialem jak sprzdawalem Ostenil zobacz co jest skladnikiem :-) (Acidum
alendronicum) a w rzeczywistosci jest tam zawarta sol sodowa (dowiesz sie o
tym studiujac to co napisane drobnym maczkiem na pudelku).
Moim zdaniem to wprowadzanie w blad i taka praktyka stosowana jak widac
nagminnie powinna byc niedopuszczalna (mam nadzieje ze zobaczy to jakis
pracownik Polfy Kutno - ona wytwarza Ostenil).
Sorki za przynudny rozwod
Pozdrawiam - Pharmacist.

15. Data: 2001-08-30 14:55:15

Od: "Czemark" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

> [...]
jest
> wyjasnienie ze to chlorowodorek - dziwne nie sadzisz??

To wcale nie jest dziwne. Większość leków produkowanych jest pod postacią
soli (po to by w ogóle działały). Na pudełku pod nazwą handlową producent
podaje
substancję aktywną: Fluoksetynę - to jego zasmarkany (ustawowy) obowiązek.
A że substancja jest w formie rozpuszczlnej .... to chyba oczywiste.
Moim zdaniem nie ma się do czego doczepić.

Poza tym program
> Kamsoft (nie wiem czy masz dostep do niego) podaje jako sklad Prozacu
> fluoksetinum, a Fluoksetyny - chlorowodorek!! Tez tu sa bledy.

Różnice wynikają z rejestracji leków.
Producent Prozacu (Lilly) zarejestrował go jako Fluoxetinum, a wszyscy
pozostali,
jako Fluoxetini Hydrochloridum. Kamsoft sam nie interpretuje przepisów.
Skoro
w urzędowym wykazie ma Fluoxetinum to w Blozie umieszczają Fluoxetinum.

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz

16. Data: 2001-08-30 21:52:59

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy sa to szkodliwe dla zdrowia leki?

17. Data: 2001-08-31 16:36:57

Od: <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2001-08-31 23:41:47

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| nagminnie powinna byc niedopuszczalna (mam nadzieje ze zobaczy to jakis
| pracownik Polfy Kutno - ona wytwarza Ostenil).

Nie dziwi mnie ze z przodu pisze nazwa substancji w postaci prostej
a z tylu pudelka jest szczegolowa informacja w postaci jakie soli u
danego producenta, tak jak w przypadku fluoksetyny.
Do Kamsofta mam dostep oczywiscie - jedna ze starszych wersji mam
nawet na domowym komputerze :). Oni oczywiscie przepisuja
nazwy lekow zarejestrowanych nie wnikajac w ich poprawnosc, bo nie powinni.
Co do Ostenilu to musze jutro zerknac - o ile pamietam faktycznie tak jest
i to juz jest moim zdaniem blad Polfy. Pomijam to ze Polfa Kutno
reklamuje Ostenil w prasie niefachowej co jest zabronione.
Musze odgrzebac maila do Marcina Mizgalskiego, Product Menagera Polfy Kutno
:-P

Pozdrawiam
Wojtek G.

19. Data: 2001-08-31 23:41:56

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...edu.pl...
| czy sa to szkodliwe dla zdrowia leki?

Na tak postawione pytanie nie da sie odpowiedziec...
Zawsze nalezy ocenic stosunek potencjalnego zysku z
leczenie do potencjalnej straty (efekty uboczne)
Zeby lek byl dopuszczony do obrotu to stosunek
ten _musi_ byc korzystny - dla chorob na ktore zostal
zarejestrowany. Nie bede dalej sie nad tym rozwodzil
bo temet szeroki.
Co do Prozacu (fluoxetyny) to jest stosunkowo bezpieczny

Wojtek G.

poszukuje
Nieprzyjemny zapach stóp.
Re: www.humorek.vel.pl