Re: lek na niesmialosc

From: "Czemark" <c...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: lek na niesmialosc
Date: Thu, 30 Aug 2001 16:55:15 +0200

Witam !

Na opakowaniu Prozacu masz napisane
> (Fluoxetinum), a na Fluoksetynie (Fluoxetini hydrochloridum), sadzilem ze
tu
> jest czysta subs. a tu sol. Natomiast z drugiej strony pudelka Prozacu
jest
> wyjasnienie ze to chlorowodorek - dziwne nie sadzisz??

To wcale nie jest dziwne. Większość leków produkowanych jest pod postacią
soli (po to by w ogóle działały). Na pudełku pod nazwą handlową producent
podaje
substancję aktywną: Fluoksetynę - to jego zasmarkany (ustawowy) obowiązek.
A że substancja jest w formie rozpuszczlnej .... to chyba oczywiste.
Moim zdaniem nie ma się do czego doczepić.

Poza tym program
> Kamsoft (nie wiem czy masz dostep do niego) podaje jako sklad Prozacu
> fluoksetinum, a Fluoksetyny - chlorowodorek!! Tez tu sa bledy.

Różnice wynikają z rejestracji leków.
Producent Prozacu (Lilly) zarejestrował go jako Fluoxetinum, a wszyscy
pozostali,
jako Fluoxetini Hydrochloridum. Kamsoft sam nie interpretuje przepisów.
Skoro
w urzędowym wykazie ma Fluoxetinum to w Blozie umieszczają Fluoxetinum.

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz