lekarze chcą kasy

41. Data: 2005-12-03 10:23:08

Temat: Re: lekarze chcą kasy
Od: "Izabela " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fizzzi <f...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> Nie jeden by chcial tyle zarabiac. Za granica nie tylko lekarze zarabiaja
> wiecej przeliczajac na euro.Np w Holandii kasjerka w supermarkecie zarabia
> 800euro.
> Pozatym pieniadze to nie wszystko. Kazdy to wie nawet intuicyjnie.
> To nie jest zawod dla materialistow myslacych tylko o sobie.
> To zawod gdzie najwieksza zaplata sa wdzieczni ludzie a nie pierdolone
> PeeLeNy. Jezeli ktos studiuje medycyne zeby dobrze zarabiac to niech
> lepiej od razu zmieni kierunek studiow.
>
> Wlasnie w tej wdzięcznych ludziach jest najwekszy deficyt (nie mowie o
pieniądzach).

42. Data: 2005-12-03 15:31:46

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

najwyrazniej nie bardzo masz pojecie jakie sa koszty ubezpieczenia lekarza w
stanach od tzw. bledu lekarskiego

piszesz ze pracowales w stanach
pracowales tam jako lekarz ? znasz realia tej grupy zawodowej ?
szczerze watpie :)

--
Dominik

43. Data: 2005-12-03 15:58:29

Od: " Daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof (Suzuki Kokushu) <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zarabia lekarz to bardzo dobrze. Nie dziwi mnie to specjalnie, bo
> socjaliści rozmaitych wyznań nie lubią lekarzy ani w ogóle ludzi cokolwiek
> wykształconych. Nie lubił lekarzy Wiesław, nie lubił Wojciech, nie lubi i
> Kazimierz.
> Natomiast warto się zastanowić, którzy lekarze wyjadą. Pewnie spodziewasz
> się, że najgorzej wykształceni, nie uzupełniający wiedzy do tego budujący
> wspaniałe wille i kupujący limuzyny ... a może ci którzy znają języki,
> szkolą się, specjalizują, a nie biorą łapówek... no odpowiedz, koteczku...

Macie teraz ministra profesora Relige. Moze teraz bedziecie zadowoleni.

44. Data: 2005-12-03 15:58:30

Od: " Daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

45. Data: 2005-12-03 16:18:46

Od: " Daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gargamel <s...@d...pl> napisał(a):

> [...]
> (zakładam że skończyłeś?)
>
> 40h tygodniowo x 4tydodnie x 12miesięxy x 100$ za godzinę = 192 tyś dolarów
> rocznie
> (do miliona to jeszcze daleko)
>
> a jeśli chodzi o podatki, to stany to nie polska, tam podatki wypadają na
> poziomie 12-15% (stanowy, federalny, medyczny i socjalny. wiem bo sam
> płaciłem), a w ogóle to za pensję sprzątaczki jesteś się w stanie się
> utrzymać i jeszcze odłożyć na mieszkanie i furę (bierzesz kredyt i
spłacasz,
> każdy tak robi), więc przy tak płatnych zawodach jak medycy, prawnicy

Ty masz o Stanach pojecie jak o kosmosie. Podatki tutaj sa w zaleznosci od
Stanu w jakim sie mieszka. Ja place ok 40%. Mieszkania i utrzymanie jest
bardzo drogie. Sprzataczka to moze sobie pomarzyc o jakims wiekszym
odkladaniu. A wogole jakosc pracy w Stanach jest zupelnie inna. Wszyscy
pracuja bardzo ciezko i calymi dniami jesli wlasnie chca cos odlozyc i cos
miec. Ludzie zjezdzaja do domu ok. 7 wieczorem. Lekarze owszem maja ale domu
prawie nie ogladaja. Rowniez maja kilka etatow. Ten co ma prywatny gabinet
tez pracuje do tego gdzies w szpitalu.
Ty moze i byles w Stanach pracowales gdzies na budowie na czarno i nie masz
pojecia o legalnej pracy i podatkach.

46. Data: 2005-12-03 16:22:23

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gargamel wrote:

> a je?i chodzi o podatki, to stany to nie polska, tam podatki wypadaj? na
> poziomie 12-15% (stanowy, federalny, medyczny i socjalny. wiem bo sam
> p?ci?m),

Ojeju, i naprawdeeeeee pracowales w Stanach ? WOW ;-)

Naprawde uwazasz, ze ludzie z wyzszej klasy sredniej w USA poprzestaja
na social security i medicare ? LOL. Moze tylko polskich gastarbeiterow
tam spotykales ? 8-)

O reszcie wspomnial gburek.

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt

47. Data: 2005-12-03 17:59:34

Od: " Daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja <k...@n...ma.wp.pl> napisał(a):

> No tak :-)

> Jakby były podwyżki płac dla lekarzy, to wiadomo, że i cenniki by
> automatycznie podskoczyły. Kogo stać na prywatne leczenie się, czy ma "nóż
> na gardle" to do prywatnego gabinetu zajrzy :-)

Stac ludzi stac i na prywatne leczenie tez. Bylam w Polsce kilkakrotnie i co?
Tlumy samochodow i to jakich marek! Mlodziez ubrana w markowe ciuchy, panie
cale w zlocie. Sklepy ach, jak na zachodzie. Przeciez ktos to wszystko
kupuje. Bylam tez w kilku prywatnych przychodniach. Wyposazenie super. A
kolejki pod drzwiami ogromne. Jest pewna grupa biedakow bo zawsze byla i jest
na calym swiecie. Czesc jest niezaradna, czesci nie chce sie pracowac, czesc
to menele i malenki ulamek tych pokrzywdzonych przez los. Swiat trudno zbawic
zawsze tak bylo. Wiec nie robcie z tej Polski dziada bo to nie prawda.

48. Data: 2005-12-03 18:21:44

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Daria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> panie
> cale w zlocie. Sklepy ach, jak na zachodzie. Przeciez ktos to wszystko

Właśnie. I jak porównać tych ludzi z mieszkańcami innych krajów (mogę
tylko ze Szwedami i Duńczykami) to wychodzi mi na to, że nigdzie nie ma
tylu lanserów, co u nas. Miałemwrażenie, że np mieszkańcy Kopenhagi
wyglądaja wszyscy dość szaro i zwyczajnie. Bo oni nie musza za ostatnie
pieniądze kupować markowych ciuchów, w których będa łazić po ulicach by
dowartościowywać się. Przeznaczą te pieniądze na inne cele - np
zorganizowanie sobie czasu w ciekawym miejscu. Albo ...(tutaj mozna
wpisać co chcesz)

> [...]
> zbawic
> zawsze tak bylo. Wiec nie robcie z tej Polski dziada bo to nie prawda.

Trzeba rozgraniczać między tym co widać na pierwszy rzut oka, a tym co
widać jak się przyjrzeć. Niestety dużo jest powierzchownego blasku.
Wolałbym, aby rodacy chodzili ubrani na szaro w podobnych płaszczach,
ale mieli o czym, rozmawiać na spotkaniach towarzyskich. Nawet
grzecznościowe rozmowy bywają żenujące - o chorobach właśnie
--
Marek Li

49. Data: 2005-12-03 19:26:14

Od: Fizzzi <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 03 Dec 2005 01:14:38 +0100, Makro <m...@g...pl> wrote:

> [...]

Niejaki towarzysz Stalin twierdził, że wdzięczność to wada psów
[ciach]
Wdziecznosc psow to napewno nie wada.

Ponoć sam Hipokrates twierdził, że pieniądze trzeba brać od pacjenta gdy
najbardziej cierpi, bo wtedy jest skłonny najwięcej zapłacić.
[ciach]
Takie myslenie jest godne tylko potepienia !

50. Data: 2005-12-03 19:40:37

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li wrote:

> Właśnie. I jak porównać tych ludzi z mieszkańcami innych krajów (mogę
> tylko ze Szwedami i Duńczykami) to wychodzi mi na to, że nigdzie nie ma
> tylu lanserów, co u nas.

Im bardziej na wschod, tym wiecej. Do pewnego momentu przynajmniej ;-)

> wyglądaja wszyscy dość szaro i zwyczajnie. Bo oni nie musza za ostatnie
> pieniądze kupować markowych ciuchów, w których będa łazić po ulicach by
> dowartościowywać się.

Za to dowartosciowuja sie innymi dobrami nabytymi (np. zachodni sasiedzi
samochodami i wakacjami). Moga splacac raty latami, ale bmw i wczasy na
Dominikanie musza byc ;-)
Kazda nacja ma jakies symbole statusu spolecznego.

> Trzeba rozgraniczać między tym co widać na pierwszy rzut oka, a tym co
> widać jak się przyjrzeć. Niestety dużo jest powierzchownego blasku.

Powierzchowne czy nie powierzchowne, ktos te auta, markowe kosmetyki i
mieszkania spod igly kupuje. W sporych ilosciach zreszta.
Nedza to jest w Bangladeszu, ale nie w Polsce.

> Wolałbym, aby rodacy chodzili ubrani na szaro w podobnych płaszczach,
> ale mieli o czym, rozmawiać na spotkaniach towarzyskich.

No coz, to chyba zalezy od ludzi wsrod jakich sie obracasz... w dowolnym
kraju spotykalam takich, z ktorymi mozna bylo godzinami gadac, jak i
totalne pustoty... nie widze jakiejs specjalnej korelacji geograficznej.

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt