likier orzechowy ?

1. Data: 2003-11-17 16:39:12

Temat: likier orzechowy ?
Od: "Macius The Great" <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

W tym roku na wakacjach w Chorwacji gospodarze u ktorych mieszkalem
podarowali mi litrowa butelke likieru (?) orzechowego. Tak na oko nie
wygladalo to ciekawie pozatym bylo na rakiji wiec jakos tak nie bardzo bylem
przekonany... ale po sprobowaniu !! rewelacja. Likier ma konsytencje syropu
jest koloru czarnego, kiedy leje sie po sciance widac ze jest raczej ciemno
brazowy. ma ktos pomysl jak zorbic taka orzecjowke ?

aha i pije sie to w piedziesiatkch z kostka lodu powli czekaja az caly lod
sie rozposci. Zapas powoli mi sie konczy moze bym cos takiego sam
zmajstrowal w koncu mam orzechy ;) i czas ...

pozdrawiam

MK

1. Data: 2003-11-17 18:35:41

Temat: Re: likier orzechowy ?
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie rozposci. Zapas powoli mi sie konczy moze bym cos takiego sam
> zmajstrowal w koncu mam orzechy ;) i czas ...
O rany!! To najlepszy likier jaki w zyciu pilam!! Znajomy Chorwat
poczestowal mnie kiedys taka wlasnie jak opisujesz orzechowka wlasnej roboty
i sie zakochalam. Ale nie dal mi przepisu, bo to stara rodzinna receptura,
owiana tajemnica. Jakiego ja mam na taka orzechowke smaka!! Jesli bys gdzies
kiedys znalazl przepis, albo kogos kto chcialby mi sprzedac choc butelke, to
daj znac! A moze masz kontakt z tymi gospodarzami na tyle dobry, zeby
poprosic ich o przyslanie jeszcze butelki?

Ja bym za taka orzechowke oddala sama juz nie wiem co!

pozdrawiam goraco
strasznie ci zazdroszczaca
Zofia Gebert

1. Data: 2003-11-17 20:42:27

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> ma ktos pomysl jak zorbic taka orzecjowke ?

Żaden problem, ale potrzebny jest nalew orzechowy z zielonych
orzechów, zbieranych na przełomie czerwca / lipca.

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

1. Data: 2003-11-18 08:01:48

Od: "Macius The Great" <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach !
> [...]
> poprosic ich o przyslanie jeszcze butelki?
>
> Ja bym za taka orzechowke oddala sama juz nie wiem co!

Ha ! zgadzam sie - tak bylo !
Probowalem wydusic recepture od nich - nidy-rydy. Stosunki byly dosc dobre
lubili mnie chyba :)
Dziadek nie potrafil powiedziec Maciek wiec mówili na mnie MARKO :) - bardzo
sympatyczny czlowiek.
Chcialem kupic wieksza ilosc poczuli sie urazeni ! :) mialem numer do ich
córki na kom. niestety zaginol razem z telefonem. Szkoda, Natasza swietnie
mowila po angieslku bo go studiowala - moze od niej moglem wydusic ten
przepis.

pozd

MK

1. Data: 2003-11-18 09:09:26

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> córki na kom. niestety zaginol razem z telefonem. Szkoda, Natasza swietnie
> mowila po angieslku bo go studiowala - moze od niej moglem wydusic ten
No ja sie chyba zaplacze. A juz mialam cien nadzieji! Oglaszam wszem
i wobec, ze jesli ktos ma magiczny dostep do Chorwackiej orzechowki i mi
zalatwi choc butelke, to go ozloce (niestety w miare swoich nie powalajacych
mozliwosci).
Moja mama nawet probowala sama dojsc do tego, jak zrobic te orzechowke ale
po trzech probach dala spokoj.

pozdrawiam
Zofia Gebert

1. Data: 2003-11-18 10:14:06

Od: "Prohu" <p...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kyllyan <m...@w...pl.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bpbbrj$pl$...@n...onet.pl...

> Żaden problem, ale potrzebny jest nalew orzechowy z zielonych
> orzechów, zbieranych na przełomie czerwca / lipca.

Wcześniejsze wypowiedzi narobiły mi strasznego smaka . Tak się składa, że
mam taki nalew i co dalej?
Pozdrwiam Anja

1. Data: 2003-11-18 12:01:00

Od: "Macius The Great" <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prohu" <p...@y...co.uk> napisał w wiadomości

> [...]
> dyskusyjnych napisał:bpbbrj$pl$...@n...onet.pl...

> Wcześniejsze wypowiedzi narobiły mi strasznego smaka . Tak się składa, że

no no ... i co dalej ?

1. Data: 2003-11-18 12:36:09

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi przodkowie robią coś co nazywa się orzechówką, ale nie jestem pewna czy o
to Wam chodzi...
Proporcje 1 l spirytusu 70%, 1 l wody, 30 dag zielonych właskich orzechów, 1 g
gożdzików, 1 g gałki muszkatałowej, 75 dag jasnego, płynnego, naturalnego
miodu (ewentualnie syrop z 1 kg cukru)
Do gąsiorka (dużego, szklanego naczynia, które można szczelnie zamknąć) wlać
spirytus, wodę, dodać orzechy (drobno pokrojone), goździki i gałkę
muszkatołową i miód. Gąsior zakorkować i postawić w ciepłym miejscu na kilka
miesięcy (przynajmniej 3). Płyn przecedzić przez flanelę, wlać do czystego
gąsiorka i odstawić na tydzień. Przefiltrować jeszcze raz, zakorkować.
Smacznego!
Ja lubię...
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-11-18 13:07:18

Od: "Macius The Great" <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lenka" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miesięcy (przynajmniej 3). Płyn przecedzić przez flanelę, wlać do czystego
> gąsiorka i odstawić na tydzień. Przefiltrować jeszcze raz, zakorkować.

moze to i to ... dzis walne piedziesiatke i postaram sie wyszukac wszystkie
te smaki
btw skad wziasc o tej porze zelone roku wloskie orzechy ?

dzieki za przepis

pozdr
MK

1. Data: 2003-11-18 13:08:50

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Macius The Great <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> napisał(a):
[...]
> btw skad wziasc o tej porze zelone roku wloskie orzechy ?

Z zamrażarki.
;-)))
pozdr. Jerzy

ciemna mąka
[Pyt:]Jaki zrobić gyrosa lub kebaba w pionowym ruszcie?
Kiełki sojowe
Bulki pizzowe Adioli, parowki w ciescie (?), i chleb Fiony
Gotowanie ryży