łojotokowe zapalenie skóry

1. Data: 2004-01-30 13:07:02

Temat: łojotokowe zapalenie skóry
Od: "iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak poradzic sobie z łojotokowym zapaleniem skóry (w obrębie twarzy)? Co
stosować? Czego unikać?
Czy ktoś ma jakies doświadczenia w walce z tym paskudztwem?

pozdrawiam
iza

1. Data: 2004-01-30 14:01:00

Temat: Re: łojotokowe zapalenie skóry
Od: "iska" <s...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"iza" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak poradzic sobie z łojotokowym zapaleniem skóry (w obrębie twarzy)? Co
> stosować? Czego unikać?
> Czy ktoś ma jakies doświadczenia w walce z tym paskudztwem?

Unikac stresu. Wiem ze banalne, ale niestety zaraz z powrotem wylazi. Mi
jeszcze super zrobila zmiana wody tzn ciagle wylazi ale rzadziej i jakos tak
mniej zlosliwie.
Z kremow polecam Pityval z La Roche Posay I Octopirox Erisa (tanszy a rownie
skutecznie, niestety skora sie przyzwyczaja i trzeba zmieniac). Deramtolog
moze ci tez zapisac rozne mazidla robione w aptece ale do niektorych trzeba
miec sporo zaciecia chyba ze ktos lubi efekt gejszy ;)

powodzenia
iska

1. Data: 2004-01-30 14:41:05

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

iza wrote:

> Jak poradzic sobie z łojotokowym zapaleniem skóry (w obrębie twarzy)? Co
> stosować? Czego unikać?
> Czy ktoś ma jakies doświadczenia w walce z tym paskudztwem?

Tak. Unikac wszystkiego mocno dzialajacego (np preparatow
antytradzikowych). Lagodzic, lagodzic, lagodzic i nawilzac. Dermatolog
na pewno nie zaszkodzi, szczegolnie jesli stan jest ciezki, a moze
zaordynowac kuracje wewnetrzna i ogolnie pomoc - zalezy od przyczyny
zapalenia (da antybiotyk, antyalergiczne, co tam bedzie potrzeba). Moze
tez przepisac jakies apteczne mazidla do zrobienia, u mnie po 3 dniach
takiej kuracji byla na twarzy skora zamiast wiadomo-czego :)

Krem z mocnym filtrem trzeba stosowac. Z masci slicznie robi Pevisone,
ale jest na recepte i chyba przestali produkowac :/ No i przygotowac sie
na dluga przeprawe - ja po pieciu latach od pierwszych objawow
(przyznaje, zapuszczonych na poczatku - sluchalam sie takiej jednej, co
tylko ordynowala nowe preparaty antytradzikowe) nadal musze sie pilnowac
od czasu do czasu.

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2004-01-30 15:13:50

Od: "kwizak" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama z tym walczylam od dluzszego czasu, az wreszcie kosmetyczka poradzila
mi wlasnie Pityval La Roche Posay. Tylko najpierw wybierz sie na
oczyszczenie twarzy. Kosmetyk dosc drogi, ok 45zl, ale bardzo wydajny, ja
uzywalam tej malej tubki przez okolo 7 miesiecy. Naprawde skuteczny.
Pozdrawiam. Aga

1. Data: 2004-01-30 15:29:15

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

kwizak wrote:

> [...]
> oczyszczenie twarzy. Kosmetyk dosc drogi, ok 45zl, ale bardzo wydajny, ja
> uzywalam tej malej tubki przez okolo 7 miesiecy. Naprawde skuteczny.

Tyle, ze nie na wszystkich dziala jak cudo. Mi ledwo co lagodzi...

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2004-01-30 16:25:04

Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

iza wrote:
> Jak poradzic sobie z łojotokowym zapaleniem skóry (w
> obrębie twarzy)? Co stosować? Czego unikać?

Miałam to raz, nie wiem co było przyczyną. W każdym razie sama nawet nie
próbowałam się tym zajmować. Poszłam do dermatologa, przepisał mi
odpowiednie maści i po kilku dniach problem był z głowy.

> Czy ktoś ma jakies doświadczenia w walce z tym
> paskudztwem?
>
> pozdrawiam
> iza

j.w.

Swoją drogą, ciekawa jestem, co mogło spowodować u mnie to zapalenie
łojotokowe?...Może zmiana klimatu i trybu życia, bo akurat wróciłam z
wypoczynku na Mazurach do Warszawy. Być może to miało jakiś wpływ.

--
Ligeia

1. Data: 2004-01-30 18:19:53

Od: "iska" <s...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ligeia" <e...@t...pl> wrote in message
> Miałam to raz, nie wiem co było przyczyną. W każdym razie sama nawet nie
> próbowałam się tym zajmować. Poszłam do dermatologa, przepisał mi
> odpowiednie maści i po kilku dniach problem był z głowy.

O w morde, jestes pierwsza osoba ktorej to przeszlo (tzn ktora powiedzmy ze
znam :). Jestes pewna ze to to bylo?? A co tam, nazwy tych lekow poprosze
:)))
pozdrawiam
iska

1. Data: 2004-01-30 18:50:37

Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

iska wrote:
> [...]
>
> O w morde, jestes pierwsza osoba ktorej to przeszlo (tzn ktora
> powiedzmy ze znam :). Jestes pewna ze to to bylo?? A co tam, nazwy

To były maści robione na zamówienie w aptece. I z tego co mówił lekarz, to
to było to. ;-)

--
Ligeia

1. Data: 2004-01-30 20:56:34

Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beth Winter" <b...@e...net> napisała:

> Tyle, ze nie na wszystkich dziala jak cudo. Mi ledwo co lagodzi...

Hmm, a mnie podraznil, tzn. moge uzywac, ale co dwa, trzy dni, bo robie sie
czerwoa nizym buraczek. Octopirox o niebo lepszy. Jest jeszcze Sensibio DS.
Biodermy, ponoc dobry.
U mnie LZS pojawilo sie na tle alergicznym, szybko rozprzestrzenilo, gdzie
tylko moglo i leczylam to przez 3 miesiace. Lubi wracac niestety. Unikanie
alergenow, czasem lykanie zyrtecu lub innego antyalergicznego srodka,
unikanie niebzpiecznych kosmetykow (np. z AHA wcale, BHA - bardzo ostroznie,
a toleruje za to dobrze kwasy PHA z Neostraty, unikanie kosmetykow
zapachowych i z nadmiarem konserwantow, nawet szampony raczej z apteki,
zreszta wszystko u mnie to raczej dermokosmetyki), ochorna przed drazniacymi
czynnikami i sloncem - to moj sposob na LZS. Do tego jeszcze - o dziwo -
regularne, chociaz raczej delikatne zluszczanie naskorka i dbanie o to, by
porki byly czysciutkie (maseczki lub kremiki, nie oczyszczam twarzy u
kosmetyczki, bo mechaniczne oczyszczanie jej nie sluzy wcale). Moze oczysza
to w jakis sposob cerke z martwego naskorka, ktory moze byc pozywka dla
drobnoustrojow?
Od kilku lat w sumie dolegliwosc nie wrocila, w kazdym razie nie w takim
nasileniu, ktore wymagaloby wizyty u dermatologa.
I chyba tyle, ale bez dermatologa sie nie obejdzie.
Pozdrawiam
Misia

1. Data: 2004-01-30 22:10:19

Od: GoniaP <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

iza wrote:
> Jak poradzic sobie z łojotokowym zapaleniem skóry (w obrębie twarzy)? Co
> stosować? Czego unikać?
> Czy ktoś ma jakies doświadczenia w walce z tym paskudztwem?

Hej
Lojotokowe zapalenie skory to nie jest cos, co mozna po prostu wyleczyc.
Niestety.
Ja mam z tym problem i wlaczylam jakies 5 lat. Probowalam najpierw u
dermatologow, ale nic nie pomagaly masci i kremy, ani te fabryczne, ani
robione na zamowienie, ani inne specyfiki. Probowalam u endokrynologow.
Ale najrozniejsze pigulki i inne hormonalne leki tez na dluzej nie
pomagalay. Kilka miesiecy spokoju, a potem znowu okropne czerwone plamy
na twarzy.
Jakies pol roku temu poszlam znowu do dermatologa, ktorego ktos mi
polecil. I pani dermatolog przepisala mi krem _Elidel_ strasznie drogi,
ale niestrydowy, nie powodujacy zadnych skutkow ubocznych, bez
ograniczonego czasu uzywania (jak w przypadku masci sterydowych) i
wlasnie zwalczajacy lojotokowe zapalenie skory, tradzik rozowaty.
Ja naprawde juz watpilam, ze cokolwiek moze mi pomoc. A jednak.
Przeszlo :)) od pazdziernika nie mam problemow z cera :)).
Jestem po prostu zachwycona.
Wiem, ze w kazdej chwili wszystko moze wrocic do poprzedniego stanu. No
ale u mnie jest to zdecydowanie spowodowane zaburzeniami hormonow (biore
pigulki, ale bez pigulek jest jeszcze gorzej :) ), wiec jak tylko czuje,
ze cos mnie swedzi to profilaktycznie smaruje :)

Wiec radze ci, idz do dobrego dermatologa. Ten krem jest na recepte. I
raczej go od reki nie dostaniesz w aptece (chyba, ze stanial, bo jak
kupowalam to kosztowal jakies 100 zl :/, wiec dopiero na zamowienie
sprowadzili go do apteki). Ale uwazam ze naprawde warto. Moglabym
jeszcze wiecej za niego dac, bo dziala cudowanie i jest bardzo wydajny,
chociaz tubka nie jest zbyt duza.
Jezeli jestes z Warszawy, moge Ci dac namiary na dermatologa.

Gosia

reklamowany nowy podklad
do konsultantek Avon
Jaki krem? - pomóżcie
modne spodnie- jakie są? (og?)
Obcisłe dżinsy u męzczyzn - co sądzicie?