łóżko z Ikea dla 3,5 latki

1. Data: 2005-10-06 15:56:40

Temat: łóżko z Ikea dla 3,5 latki
Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Musimy kupić nowe łóżko dla naszej ponad 3-latki i wybór padł na Ikea
(głównie ze względu na lenistwo, bo tam nam najłatwiej dojechać i kupić
wszystko łącznie z pościelą w jednym miejscu :-)).
Chcemy takie "dorosłe" pasujące do materaca 90/200. I tak mamy na oku dwa:
pierwsze ze sklejki - http://glinki.com/?l=un6jdt
oraz drugie metalowe - http://glinki.com/?l=ekksev
Czy metalowe łózko jest odpowiednie dla dziecka? Byłoby dość wygodne, bo
początkowo można by je ustawić odwrotnie - tym niższym bokiem przy ścianie i
mała nie wypadnie w czasie snu ;-) A w dzień może służyć okazjonalnie
dziecku za kanapę.
To pierwsze ma za to fajne szuflady, ale nie wiem czy nie jest zbyt masywne
i czy w małym pokoju będzie wyglądać dobrze. Hmm.
Proszę o jakieś uwagi / rady.
A przy okazji - czy te zwykłe materace w Ikea są ok, czy raczej za materacem
trzeba rozejrzeć się w jakimś specjalistycznym sklepie?

Pozdrawiam i z góry dziekuję za opinie,
--
Małgorzatka

2. Data: 2005-10-06 17:16:58

Temat: Re: łóżko z Ikea dla 3,5 latki
Od: ProwlerKing <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli lubisz wyrzucac pieniadze i kupowac tandete to Ikea jest OK!!!
Moj syn wykonczyl lozko z Ikei w 8mc.

Pozdro!
PK

--
[ Życie jest jak Miriam ]
[ wszystko ładnie, pieknie... ]

3. Data: 2005-10-06 19:59:22

Od: "Dorota" <d...@T...message.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości news:di3hh3$nb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Musimy kupić nowe łóżko dla naszej ponad 3-latki. I tak mamy na oku dwa:
> pierwsze ze sklejki - http://glinki.com/?l=un6jdt

To niestety nie jest sklejka, tylko znacznie podlejsze materiały:
"Podstawowy materiał: płyta pilśniowa, płyta wiórowa". Nie jest to mocne,
pęka na łączeniach, czasem śmierdzi - klejone trociny.
A poza tym ma ostre narożniki i krawędzie u wezgłowia i w nogach, wystające
sporo ponad materac i jeśli łóżko nie stanie we wnęce to wystające także na
pokój.

> oraz drugie metalowe - http://glinki.com/?l=ekksev
> Czy metalowe łózko jest odpowiednie dla dziecka?

Tez dość kanciaste, oj, te pręty twarde - wymagałoby ochraniacza dookoła,
chyba ze coreczka spi bez wyonywania gwałtownych ruchów.

> początkowo można by je ustawić odwrotnie - tym niższym bokiem przy ścianie
> mała nie wypadnie w czasie snu ;-)

To się zrobi z niego klatka, jest wysokie, mała sama nie wejdzie. Poza tym
dzieci nie wypadają tak łatwo.

Podsumowując, drugie łóżko jest przynajmniej ładne ;-)

Mam uraz do twardych krawędzi nad głową - miałam taki tapczan w akademiku -
jak się nie wymierzy odpowiednio, a jeszcze kładzie z rozmachem, łatwo
trafić głową powyżej poduszki. Najwyraźniej nie był to tylko mój problem, bo
owe deski były masowo usuwane.
Moja mała czasem siada nagle przez sen, a po chwili gwałtownie się kładzie i
nie raz już trafiła w makatkę bezpieczeństwa :-)
Kupilismy dla niej, wtedy trzylatki, tapczanik, typowy, z pojemnikiem na
pościel i podnoszonym podgłówkiem.
Rozważaliśmy jeszcze łóżko, takie jak np. ikeowe HEMNES , z dużą deską u
wezgłowia, która może służyć za oparcie, a i trafienie w nią głową nie
będzie zbyt nieprzyjemne, ale obawiałam się wystających na niewielki pokój
narożników.
Bardzo jesteśmy zadowoleni z naszego tapczanika, córka też, a jeśli wolicie
łóżko, to radzę poszukać z litego drewna i z dużą deską u szczytu, w IKEA
był spory wybór, a do większości łóżek można kupić szuflady na pościel.

Pozdrawiam
Dorota

4. Data: 2005-10-06 20:26:57

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" napisała:

[ciach wszystko]

O. Bardzo dziekuje za stos wiadomości! Czyli z tego "pseudo-drewnianego"
rezygnujemy. Nowy pokoj malej bedzie dlugi, ale wąski i te krawedzie
faktycznie moga byc klopotliwe. Co do metalowego jest na tyle duże, ze
spokojnie mozna pomyslec nad jakims kolorowym ochraniaczem. Musze pojechac i
obejrzec je z bliska, bo na zdjeciu wyglada ciekawie, a w realu moze okazac
sie zupelnie inne.

Pozdrawiam serdecznie,
--
Małgorzatka

5. Data: 2005-10-06 21:29:57

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzatka+" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
To metalowe bardzo sympatyczne (przynajmniej na obrazku). 3,5 -latka już nie
powinna tak często spadać z łóżka, za to chyba powinna mieć możliwość
samodzielnego wstawania. Ja bym je ustawiła od razu normalnie. Najwyżej na
pierwsze noce, możesz na podłodze rozłożyć jakieś kołdry, albo poduchy, żeby
zamortyzować ewentualny upadek, zanim dziecko się nauczy, gdzie łóżko się
kończy:). Ja tu widzę inny problem. Czy przemyślałaś sprawę chowania (lub
nie) pościeli na dzień? Moje doświadczenie mówi mi, że w dziecięcych
pokojach kapy narzucone na pościel sprawdzają się średnio, bo dzieci lubią
po łóżkach skakać, kapa zjeżdża i ogólnie widok robi się mało estetyczny.
Czyli (jak dla mnie) przydałby się jakiś pojemnik na pościel. Ale to
metalowe łóżko może być dość niewygodne, gdybyś miała codziennie rozkładać
na nim np. prześcieradło. Myśmy swego czasu dla dziecka zamówili w końcu
tapczanik (bo w sklepach wtedy takich nie było) - skrzynia na dole, góra
otwierana jak w tradycyjnych tapczanach, na sprężyny i do tego materac (nie
z gąbki, tylko z tych grubych, kokosowo sprężynowych). Materac wystawał poza
obręb skrzyni w taki sposób, że łóżko praktycznie nie miało żadnych kantów
niebezpiecznych dla dziecka. Konstrukcję wymyślił stolarz - szczegółów już
nie pamiętam, bo tamten tapczanik został już wymieniony na większy. Ostatnim
etapem było zamówienie u tapicera obicia na materac (nasze było z grubej
kolorowej obiciowej bawełny) i czterech dużych poduch, zdejmowanych na noc,
które w ciągu dnia stanowiły coś w rodzaju oparcia. W ten sposób Adam miał w
nocy super wygodne łóżko, z porządnym, zdrowym materacem, a w dzień bardzo
wygodną kanapkę. Jedyne, co może przeszkadzać to fakt, że skrzynia była z
lakierowanej płyty wiórowej, ale pod materacem mało jej było widać (bo
materac gruby, a tapczanik był w sumie dość niski), a stolarz dobrał tę
płytę jakąś lepszą gatunkowo - bo 1) nie śmierdziała 2) nie obijała się 3)
wytrzymał ten tapczanik 9 lat. Jak na płytę to cała wieczność:)))
Sorry, że tak długo, ale może komuś przyda się sprawdzowny patent:)
Anka & Adam (13,5 roku)

6. Data: 2005-10-07 10:15:12

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał
| Czy metalowe łózko jest odpowiednie dla dziecka?

nie wiem czy odpowiednie ale moje dziecko bardzo by takie chciało, zwłaszcza
jak zobaczyła że do niego można baldachim dołączyć :)
Oczywiście to na zmianę z łóżkiem piętrowym ;)

| To pierwsze ma za to fajne szuflady, ale nie wiem czy nie jest zbyt
masywne
| i czy w małym pokoju będzie wyglądać dobrze.

my posiadamy model szufladowy ( nie ten z IKEI, nasze ma jedną dużą szufladę
i wyższe boczki ) i jestem całkiem zadowolona. Łóżko jest przystawione do
ściany, a żeby dziecko nie spadło to z przodu podkładam wałek. Za dnia służy
do siedzenia wszelkim pluszakom :)
Tak szczerze to jest troszeczkę kolumbrynowate - ale jeśli się kupi lekkie,
zwiewne i małe to co z pościelą ? A nie mam przekonania do pościeli na
łóżku - zwłaszcza dla dziecka 3 letniego :)

--
Kasia + 4,5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

7. Data: 2005-10-07 15:49:32

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" napisała:

> Tak szczerze to jest troszeczkę kolumbrynowate - ale jeśli się kupi
> lekkie,
> zwiewne i małe to co z pościelą ? A nie mam przekonania do pościeli na
> łóżku - zwłaszcza dla dziecka 3 letniego :)

Ja tez sobie tego nie wyobrazam, ale sa takie sprytne pojemniki na posciel
wsuwane pod lozko i to powinno zalatwic sprawe.

--
Małgorzatka

Choroba Perthesa
Poszukuję książki