lumbago :-((

11. Data: 2005-04-11 15:43:34

Temat: Odp: lumbago :-((
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka <m...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d3e1i2$q2j$...@n...news.tpi.pl...
> > Leczysz???? :-)
> > Pozdrawiam :-)
> > Janusz
>
> A jakże ... ;-)

No to ja się zapisuję
Pozdrawiam :-)
Janusz

12. Data: 2005-04-11 16:20:47

Temat: Re: lumbago :-((
Od: "Dziadek" <d...@p...invalid.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> Użytkownik Miłka <m...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:d3e1i2$q2j$...@n...news.tpi.pl...
>>> Leczysz???? :-)
>>> Pozdrawiam :-)
>>> Janusz
>>
>> A jakże ... ;-)
>>
> No to ja się zapisuję
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

A Dziadek z kamerą jako reportażysta nowej formy leczenia :-D
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

13. Data: 2005-04-11 20:36:46

Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://technikaalexandra.w.interia.pl/
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Ta metoda nie nadaje się. Jak rwa kulszowa dobierze się do...
pleców, pomoc potrzebna natychmiast.
Pozdrawiam.Mirzan

14. Data: 2005-04-11 20:36:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Ta metoda nie nadaje się. Jak rwa kulszowa dobierze się do...
> pleców, pomoc potrzebna natychmiast.

Istotnie, to jest raczej nastawione ne dluzsza mete. Niewatpliwie
pomaga zapobiegac wszelkim atakom rwy itp., poprzez nauczenie ich
wlesciwego poruszania sie (w tym schylania sie). Niemniej taki
specjalista potrafi udzielic tez natychmiastowej pomocy przez odpowiednie
rozmasowanie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2005-04-11 20:39:15

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Ta metoda nie nadaje się. Jak rwa kulszowa dobierze się do...
> pleców, pomoc potrzebna natychmiast.

Dwie serie zastrzyków(-:

Pozdrawiam TeresaR

16. Data: 2005-04-11 21:19:48

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d3ep9v$kq2$...@w...wro.vectranet.pl...
> [...]
> Nie chcę tu się dalej rozwodzić. Jak napiszesz na jakim tle jest to
lumbago
> to może jeszcze coś mi się przypomni.
> Aha zalecam przewiewne ubrania wełniane lub bawełniane z obowiązkową
> podkoszulką - bardzo długą zakrywającą pośladki. A jak się już ktoś mocno
> spoci to warto na działce mieć coś żeby się przebrać w suche.
> Skłonności do lumbaga potęguje siedząca pracy zwłaszcza przy komputerze.
> Ja się nabawiłem mojego lumbaga tłumacząc tyle ile dałem rady wysiedzieć
> przez kilkanaście lat po 8-miu godzinach też siedzącej pracy i obrastając
Dobre :-)))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

17. Data: 2005-04-11 22:05:47

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

Wiele slusznych zalecen. Niektore pozwole sobie skomentowac.

> W momencie ostrego stanu zapalnego objawiającego się bólem kręgosłupa i
> promieniowaniem tego bólu na kończyny zarówno dolne jak i górne nie
> pozostaje nic innego jak udać się do lekarza pierwszego kontaktu.

Udanie sie do lekarza moze miec duza wartosc psychologiczna.
Natomiast medycyna wspolczesna ma bardzo nikle mozliwosci
diagnozowania i leczenia tego typu bolu. Czesto bol po kilku
dniach przechodzi niezaleznie od tego co sie robi. Wiara w to,
ze i tak przejdzie jest nie gorsza od wiary w lekarza :-)

> Fizykoterapeuta przepisuje stosowne zabiegi fizyko-chemiczne lub
> ćwiczenia fizyczne takie jak gimnastykę lub pływanie w ciepłej wodzie.

To jest bardzo wazna rzecz. GSzczegolnie gimnastyka w cieplej wodzie
moze bardzo pomoc. Nalezy jednak uwazac ze zbytnim wzmacnianiem roznych
miesni. Bole kregoslupa moga byc (a niektorzy twierdza, ze prawie zawsze sa)
spowodowane napieciami miesniowymi w tamtym regionie i niewlasciwa
gimnastyka moze te napiecia zwiekszyc. Wazna jest umiejetnosc poluzownia
miesni. Poza tym, wiele czynnosci wykonujemy nie tymi miesniami, co
powinnismy. W szczegolnosci, utrzymywanie nas w odpowiedniej pozycji
powinno odbywac sie glownie za pomoca miesni posturalnych, gleboko
umieszczonych.

> Przyczyną "lumbaga" bywa też nadwaga i zakłócenie statyki kręgosłupa przez
> duży brzuch.

To sie chyba do janusza nie odnosi :-)

> [...]
> Przy podnoszeniu z ziemi 50-cio kilowego worka z cementen należy
> przykucnąć, uchwycić worek i podnieść się z przysiadu zachowując pionową

Jest to tak zwana pozycja "malpy".

> Znaczenie ma też pozycja ciała podczas snu. Kręgosłup nie powinien być
> wygięty. Czyli twarde proste, bez wgłębień łóżko a poduszka nie z puchu a z
> łusek po gryce.

Najlepsze (ale drogie!) sa materace Tempur-Pedic.

> Skłonności do lumbaga potęguje siedząca pracy zwłaszcza przy komputerze.

Tak!!!

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2005-04-11 22:25:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez kilkanaście lat po 8-miu godzinach też siedzącej pracy i obrastając

Dwa tygodnie w łożu i przypadłość sama opuści człeka.
Pewnego znajomego przed laty tak chwyciło i puściło.

Pozdrawia krótko i zwięźle boletus

19. Data: 2005-04-11 22:46:16

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Apr 2005 23:19:28 +0000, Udziadeksu?@wro.vectranet.pl
wrote:

/cut wsio

>Pozdrawiam
>Dziadek 2
>Używaj Linuksa. Bądź legalny.

Jakbyś jeszcze sobie zegarek nastawił, to byłbym wdzięczny..
--
Guru
Używaj cokolwiek. Ale bądź legalny ;-)

20. Data: 2005-04-11 23:19:28

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> [...]
przez kilkanaście lat po 8-miu godzinach też siedzącej pracy i obrastając

Bambus
Suche odrosło...
Dalie i nasturcje
Czy nie za późno?