magnolia

71. Data: 2004-02-29 11:05:27

Temat: Re: magnolia
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl writes:

> Mam nadzieję,że z magnolią można postąpić jak z różanecznikiem
> Tzn. pędy bez kwiatostanów namoczyć w alkoholu i potraktować
> ukorzeniaczem, następnie posadzić w żwirowatej, dobrze
> przepuszczalnej glebie. Poczekam na efekty!!!

Hmmm, powiedz, udało Ci się ukorzenić różaneczniki?

Pozdrawiam, zaciekawiony
Grzesiek
--
Raz pewien młody ichtiozaur
Był na wystawie ,,Des Beaux Arts'';

72. Data: 2004-02-29 14:11:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:m2k726b0y0.fsf@sapijaszko.net Grzegorz Sapijaszko
<g...@s...net> napisał(a):

> Hmmm, powiedz, udało Ci się ukorzenić różaneczniki?

Hejka. Nam sie udało niechcący w sposób, który można nazwać przypadkowym
kopczykowaniem. :-)
Pozdrawiam przypadkowo Ja...cki
P.S. Rżą, ale stoją z boku." <lol>

73. Data: 2004-02-29 18:51:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Jeszcze jedno miejsce by się znalazło, tylko nie spotkałem jak do tej
> pory..

Ja tez nie mam :(
Gdy juz zdobede, to moze i dla Ciebie jakas zalatwie. Nie godzi sie nie miec
tego drzewa w ogrodzie (dla zapalencow), a jej male, zielone kwiaty wcale
nie sa wulgarne ;)

> Ktoś pytał o magnolię nie rosnącą zbyt silnie, mam dziesięcioletną
> M.'Susan' kwitnie co roku, wysokość po 10 latach około 1.80, kwiaty
utzymuja
> sie około 2 tygodni, często powtarza kwitnienie jesienią.

U mnie nieco mlodsza, ale nieco wyzsza ;) (tj. ponad 2m) Bardzo zwolnila
ostatnio.
M. 'Susan' ma sporo zalet ale ma tez wady. Niewielkie rozmiary sa wzgledna
wada, ale wada jest, moim zdaniem, to,
ze nie wytwarza ona nasion. Tym samym skazuje mnie na meczace proby
rozmnozenia z sadzonek lub zakup nowych drzewek, co nie jest przeciez
wyzwaniem godnym zachodu, gdy w sklepach jest pelno roslin tej odmiany.

Pozdrawiam,
Bpjea

74. Data: 2004-02-29 20:01:04

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sie nie miec
> tego drzewa w ogrodzie (dla zapalencow), a jej male, zielone kwiaty wcale

No to szukamy :-))
:-) Bogusław

75. Data: 2004-03-01 08:54:35

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Magnolia po prostu do mojego ogródka nie pasuje. I te duże różowe
> kwiaty - faktycznie takie trochę wulgarne.

Ja mam malutka sieboldii.. kwiatki ma piekne, zupelnie niemagnoliowate,
tylko posadzilam ja na patelni i przyrosty ma symboliczne.
Bede musiala przesadzic, a wiadomo, jak to lubia.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

76. Data: 2004-03-01 17:46:07

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Ja mam malutka sieboldii.. kwiatki ma piekne, zupelnie niemagnoliowate
[...]

Nie jak odmiany, ale za to bardzo jak botaniczne.

> Bede musiala przesadzic, a wiadomo, jak to lubia.

Nie lubia, ponoc bardzo nie lubia :( Ja musialem raz trzyletnia przesadzic.
Z bardzo duza bryla ziemi, tak, ze przeniesc nie moglem (na szczecie miejce
docelowe bylo niedaleko). W pierwszym roku po przesadzeniu przyrosla
nieznacznie. W drugim roku po - juz w normie.

Pozdrawiam,
Bpjea

77. Data: 2004-03-01 17:50:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> No to szukamy :-))

Tak ;) Powolutku :)
Dochodze do wniosku, ze takze odmiany uprawne z domieszka M. acuminata moga
byc duze (jak drzewa parkowe).
Zbyt niedawno powstaly, by mogly osiagnac juz maksymalne swe rozmiary.

Pozdrawiam,
Bpjea

78. Data: 2004-03-01 23:50:17

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu, nie poznaję Cię ?? Wulgarne kwiaty ?!

> Ja mam malutka sieboldii.. kwiatki ma piekne, zupelnie niemagnoliowate,
> tylko posadzilam ja na patelni i przyrosty ma symboliczne.
> Bede musiala przesadzic, a wiadomo, jak to lubia.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

U mnie też nie szaleje tak wulgarnie, jak np. winorośl,
ale żeby zupełnie stała ? Rośnie sobie zwyczajnie,
tak jak wszystkie małe roślinki - powoli.

Pozdrawia boletus

Kocham frezje
Jaka to roślina ? Pomóżcie...
analiza gleby