makaron, śmietana, tuńczyk

1. Data: 2006-02-11 10:08:06

Temat: makaron, śmietana, tuńczyk
Od: "vertret" <vertret@@@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Proszę o nakierowanie, bo oczywiście szukałem w guglach, ale bez zrobienia nie
da się sprawdzić, które lepsze.

Jadam czasem w restauracjach makaron kształtny z sosem na bazie czegoś
śmietanopodobnego i tuńczyka. Podpowiedzcie proszę jakiś przepis na to, albo
miejsce w necie, gdzie taki sprawdzony i smaczny przepis znajdę.
Idealnie by było gdyby był nie skomplikowany bardzo, bo mam sporo pracy a
chciałem się oderwać i zrobić kolacje jak żona wróci wieczorem z pracy.

--
vertret

2. Data: 2006-02-11 13:49:54

Temat: Re: makaron, śmietana, tuńczyk
Od: "reszka" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jedna z moich ulubionych potraw - na szybko rzecz jasna.

Kilka rozgniecionych ząbków czosnku (ilość według uznania) delikatnie
zrumienić, ale tak żeby się nie przypaliły- bo będa gorzkie, o czym wie
każde dziecię. Do tego wrzucić 2 puszki tuńczyka (1 w sosie własnym, 1 w
oleju) i podsmażać razem kilka minut. W międzyczasie w kubeczku rozrobić
ostrowię jogurtową (1 opakowanie), do tego łyżkę - dwie mleka i ciut mąki-ja
daję płaską łyżeczkę. Dodać ostrowię do tuńczyka, wymieszać, doprawić curry,
lubczykiem, bazylią, solą i pieprzem czarnym świeżo zmielonym. Tak
przygotowany sos dodać do makaronu (celowo nie piszę "polać" bo on ma zawsze
dosyć gęstą konsystencję).Można podawac z dodatkiem startego łagodnego
żółtego sera, choc niekoniecznie. Koniecznie - białe, delikatne wino. Bon
apetit.

3. Data: 2006-02-11 15:33:48

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

reszka napisał(a):
> To jedna z moich ulubionych potraw - na szybko rzecz jasna.

Chodzilo mi cos takiego po glowie - dzieki za wskazowki :)
tylko wyjasnij prosze jedno:

> w kubeczku rozrobić
> ostrowię jogurtową (1 opakowanie)

Co to takiego? Smietana jakas specjalna? :)

>Koniecznie - białe, delikatne wino.

Bezabsolimon ;)

> Bon
> apetit.

Dzieki - z pewnoscia :)

4. Data: 2006-02-11 15:51:50

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Feb 2006 16:33:48 +0100, Waćpanna lub waćpan zbigi, w
wiadomości <news:dsl074$kgr$2@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Co to takiego? Smietana jakas specjalna? :)

Serek biały w kubeczku, firmy ostrowia. Jogurtowy, smaczny :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

5. Data: 2006-02-11 16:26:36

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):
> Dnia Sat, 11 Feb 2006 16:33:48 +0100, Waćpanna lub waćpan zbigi, w

> Serek biały w kubeczku, firmy ostrowia. Jogurtowy, smaczny :)

A, ten... No to dzieki za naprostowanie - sie mi nie zgadzala smietana w
tytule z serkiem w tresci :)

6. Data: 2006-02-11 17:28:33

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Idealnie by było gdyby był nie skomplikowany bardzo, bo mam sporo pracy a
> chciałem się oderwać i zrobić kolacje jak żona wróci wieczorem z pracy.

Przepis studencki - całkiem, całkiem :)

Ugotuj makaron, wrzuć na górę tuńczyka sałatkowego (z puszki, w drobnych
kawałkach, odcedzony wody), zajej kubeczkiem kwaszonej smietany 18%.

Jeść.

DJD

7. Data: 2006-02-11 20:28:22

Od: "reszka" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

zbigi wrote:
> A, ten... No to dzieki za naprostowanie - sie mi nie zgadzala
> smietana w tytule z serkiem w tresci :)

Bo w efekcie zmiksowania ostrowii z mlekiem wychodzi taka a la smietana, z
tym, że imo akurat w tym przypadku lepsza od prawdziwej. Z braku ostrowii
można zapewne spróbować eksperymenować ze smietaną...jak widac poniżej - z
powodzeniem ;)

reszka

8. Data: 2006-02-12 23:10:02

Od: "kroofka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dosyć gęstą konsystencję).Można podawac z dodatkiem startego łagodnego
> żółtego sera, choc niekoniecznie. Koniecznie - białe, delikatne wino. Bon

Właśnie skonsumowaliśmy, tyle że bez winka. TŻ-owi bardzo smakowało:) A mnie
jest trochę niedobrze, ale co tam:) Dzięki za przepis.
K.

9. Data: 2006-02-13 08:30:40

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

kroofka napisał(a):

> Właśnie skonsumowaliśmy, tyle że bez winka. TŻ-owi bardzo smakowało:) A mnie
> jest trochę niedobrze, ale co tam:) Dzięki za przepis.

Może te puszki były niestrawne, następnym razem wrzuć tylko ich zawartość.
;-)))
pozdr. Jerzy

Re: Witam!
Nalesniki gorskie? :-)