mała terma gazowa

1. Data: 2006-08-11 14:19:24

Temat: mała terma gazowa
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś produkuje obecnie takie piecyki gazowe, które nie wymagają
podłączenia rury do pionu kominowego. O ile wiem to zależy od mocy piecyka
Obecnie mam taki mały stary polski piecyk, ale po 10 latach zaczyna się
sypać.
jeżeli ktoś ma jakieś namiary...

2. Data: 2006-08-12 18:09:27

Temat: Kichnięcie olbrzyma [było] mała terma gazowa
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
piecyka
> Obecnie mam taki mały stary polski piecyk, ale po 10 latach zaczyna się

Wiecie jak kicha olbrzym? Bo ja od dzisiaj tak. Podskoczyłam pod sufit.
Piecyk kichnął , wypchną kawałek membrany bokiem, przy próbie reperacji
okazło się,że również pękła gdzieś nagrzewnica.
Więc teraz pytanie .potrzebuję do kuchni coś ze zbiornikiem ok 30-40
litrów. Czym różnią się takie podgrzewacze ciśnieniowe i nie ? niektóre mają
nagrzewnicę? albo gdzie otych róznicach można poczytać? przepływowy
ogrzewacz odpada.
Bardzo proszę uświadoncie mnie co jest mniej więcej na rynku i na co zwracać
uwagę
z góry dzięki za pomoć

3. Data: 2006-08-14 23:07:14

Temat: Re: mała terma gazowa
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
piecyka
> Obecnie mam taki mały stary polski piecyk, ale po 10 latach zaczyna

Wszystkie gazowe muszą mieć podłączenie do komina. Prawdę mówiąc to
Twoja terma już parę lat temu powinna mieć takie podłączenie.

pozdrawiam Piotr

ps. jeśli masz ograniczenie mocy to popatrz na podgrzewacze
pojemnościowe (Ariston, Beretta)
np:
http://www.beretta.pl/berettapl/web/pol/catalog/prod
uctslistlevel1.jsp?id_level1=8

p.p.

4. Data: 2006-08-15 14:44:08

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Również jakoś trudno mi sobie wyobrazić termę bez podłączenia do przewodu
kominowego. A czy w ogóle takie były kiedykolwiek?

P.

5. Data: 2006-08-15 16:15:06

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już odpisuję
U mnie administrator kamienicy bardzo dba o sprawy wentylacyjno-gazowe
(szkoda,ze o inne nie) Tak więc często mam sprawdzaną szczelność przewodów
gazowych, spaliny z piecyka i ciąg w wentylacji i kominach. Do pewnej mocy
taki mały piecyk gazowy nie musi mieć podłaczenia rurą do komina o ile
pamiętam warunkiem jestchyba też kubatura pomieszczenia. Piecyk był Termet
G8 o mocy coś ok 8 kW.
Teraz będzie mały bojler bo takich piecyków nie ma. Przepis pewnie został.
Podobnie jest z przepisem na prawo jazdy. w wieku 16 lat można otrzymać
prawojazdy na pojazd samochodowy tylko on musi ważyć poniżej chyba 500 kg. W
kazdym razie maluch jest za ciężki. tak mi się właśnie skojarzyło.

6. Data: 2006-08-15 16:34:24

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> Również jakoś trudno mi sobie wyobrazić termę bez podłączenia do
przewodu
> kominowego. A czy w ogóle takie były kiedykolwiek?

do ~71 instalowano takie.

pozdrawiam Piotr

7. Data: 2006-08-15 17:02:42

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ile
> pamiętam warunkiem jestchyba też kubatura pomieszczenia. Piecyk był

§ 170. 1. Urządzenia gazowe mogą być instalowane wyłącznie w
pomieszczeniach spełniających warunki dotyczące ich wysokości,
kubatury, wentylacji i odprowadzenia spalin, a także dopływu powietrza
do spalania określone w rozporządzeniu, w Polskich Normach i
przepisach odrębnych.

§ 172. 1Maksymalne obciążenie cieplne urządzeń gazowych na 1 m3
kubatury pomieszczenia
Pomieszczenia nieprzeznaczone na stały pobyt ludzi, w tym
pomieszczenia kuchenne w mieszkaniach
typ A - bez odprowadzenia spalin - 930 W

Czyli masz szansę się zmieścić. Tyle, że dodajesz sumaryczną moc
palników kuchenki i moc termy.

> Teraz będzie mały bojler bo takich piecyków nie ma. Przepis pewnie
został.

Popatrz na zasobniki z zamkniętą komorą spalania np. Aristona. Trochę
więcej zachodu i kosztów ale w zamian zdrowie i bezpieczeństwo. Rurę
spalinową gdy moc nie przekracza 5kW wyprowadzisz przez ścianę.

pozdrawiam Piotr

8. Data: 2006-08-15 17:06:42

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]

> więcej zachodu i kosztów ale w zamian zdrowie i bezpieczeństwo. Rurę
> spalinową gdy moc nie przekracza 5kW wyprowadzisz przez ścianę.

Jakbyś miała problemy ze znalezieniem :-)
http://www.ceneo.pl/ProductInfo.aspx?ProductID=27610
9&longDesc=true

pozdrawiam Piotr

Problem: Valliant - piecyk gazowy / lazienka
Co sądzicie o takim zestawie do kuchni
Rura w kuchni a zabudowa
naprawa prysznica?
Frytkownica!