mania rozkazów - kontrolujący czy kontrolowany?

1. Data: 2003-02-15 12:59:50

Temat: mania rozkazów - kontrolujący czy kontrolowany?
Od: "baciu" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś w końcu wie z czego się bierze?????

- co sądzisz o ludziach którzy pragną kontrolować innymi?

- w jakich sytuacjach twoim zdaniem ludzie kontrolują sobą?

- Jak uważasz co przyczynia się do skłonności chęci kontrolowania innymi?

- Jakich twoim zdaniem ludzie używają środków gdy chcą kontrolować ludźmi?

- Jak myślisz jaki wpływ na chęć podporządkowywania innych ma wyobrażenie o
innych ludziach?

- Czy uważasz że osoby powinny sobą kontrolować i jeśli tak to w jakich
kwestiach?

- jak reagujesz na jawne bądź utajnione zmuszanie Ciebie do czynności czy
postawy?

1. Data: 2003-02-15 20:55:05

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "baciu" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> - co sądzisz o ludziach którzy pragną kontrolować innymi?

mialeś na mysli: kontrolować innych?

> - w jakich sytuacjach twoim zdaniem ludzie kontrolują sobą?

co to znaczy 'kontrolować sobą'?

> - Czy uważasz że osoby powinny sobą kontrolować i jeśli tak to w jakich
> kwestiach?

Miałeś na myśli: kontrolować siebie nawzajem czy siebie samego?
Nie żebym się czepiała, ale pytania ktore zadałeś są jakoś dziwnie
sformułowane (albo ja nie rozumiem po polsku?). W każdym razie nie wiem czy
dobrze rozumiem o co pytasz.
Generalnie jeśli chodzi o kontrolę, to jedyna uzasadniona tego typu relacja
miedzyludzka, która przychodzi mi w tej chwili do głowy to szef-pracownik.

> - jak reagujesz na jawne bądź utajnione zmuszanie Ciebie do czynności czy
> postawy?

Zależy kto i do czego mnie zmusza :-)

Pozdrówki :-)
Elle.

1. Data: 2003-02-15 22:18:04

Od: "baciu" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elle" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> Użytkownik "baciu" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> mialeś na mysli: kontrolować innych?

widocznie mam taki syndrom
na myśli to miałem "manipulować"
ale słowo kontrola też mi się podoba bo też oddaje istotę rzeczy.
Kontrola kojarzy mi się ze sprawdzaniem, porównywaniem z poprawnym wzorcem.
Np kontrola pisowni. Pytam o rzecz bardzo delikatną
Nie mówię o jawnym gwałcie ale o gwałcie prawie niezauważalnym.
Gwałt na uczuciach któremu się ustępuję ze względu na słuszność i powagę
rzeczy.

Na to pytanie, ktoś myśląc ogólnie odpowiedział
"chodzi o chęć dominacji,przewagi "
a ktoś inny dodał
""mocna osoba" będzie innymi pomiatać

małpy też tworzą zawsze hierarchię, pozycję myślę że to wynika z ich
postrzegania
sytuacji społecznej. Nie budują zbyt skomplikowanych schematów bazują na
prostych
emocjach i prostych własnych egoistycznych potrzebach.
To nie jest odkrycie, że my nie jesteśmy bardziej skomplikowani. Chcemy
czasem tak
bardzo wyróżniać się od małp, ale myślimy podobnie, kopulujemy podobnie,
jemy...
załatwiamy swoje potrzeby i pragniemy prawie identycznie.

Chociaż odbiegłem od tematu. Pytanie rzeczywiście niewłaściwie
sprecyzowałem.
Chodzi mi o kontrolę norm.
Dlaczego uważamy, że powinno się podporządkowywać innych do norm.
Np gdy wyjedzie się do Japonii można zauważyć różnice kulturowe. Gdy
zagraniczna osoba
wiąże się uczuciowo z Japończykiem to często wdają się oni w kłótnie z
powodu różnicy
kultur.
Nie można się pogodzić z odmiennością zdania innej osoby na te sprawy,
które dla nas
są "alarmującą" powinnością. Osoby, które to odczuwają nie skłaniają się do
prośby, ale
rozkazują, stosują przeliczne gry emocjonalne manipulując (szczególnie
kobiety).
Tutaj widać kwestię autorytetów bo dana osoba stawiana jest jako ktoś
"niegrzeczny",
ktoś kto "zawiódł oczekiwania" według argumentów aurotytarnych podyktowanych
albo przez społeczeństwo albo przez kogoś poważanego itp.
Osoba której się rozkazuje widziana jest jako ktoś którego ma się prawo
ganić, sprawić
aby czuł się winny, a niejednokrotnie wymuszać, czy stwarzać presję
(typu "jak tego nie zrozubisz to... " - wszystko to co go zaboli
(inteligentnie) )

> co to znaczy 'kontrolować sobą'?

to znaczy coś innego o co chciałem zapytać....
a chciałem " kontrolowują innych, rozkazują innym, manipulują"

> [...]
> Nie żebym się czepiała, ale pytania ktore zadałeś są jakoś dziwnie
> sformułowane (albo ja nie rozumiem po polsku?). W każdym razie nie wiem

fakt

> Generalnie jeśli chodzi o kontrolę, to jedyna uzasadniona tego typu
relacja
> miedzyludzka, która przychodzi mi w tej chwili do głowy to szef-pracownik.

Jak myślisz w jakiej sytuacji w relacji szef - pracownik można mówić o
gwałcie?
Również można powiedzieć o relacji rodzic - dziecko, partner - partnerka,
nieznajomy - nieznajomy, kolega - kolega (dow. płeć)

> Zależy kto i do czego mnie zmusza :-)

Hm... nie wiem o czym myślisz ale moje męskie przeczycie skierowało mnie
odrazu
do spraw łóżkowych i że jakoby Ty miewasz "brutalne fantazje"... ale jeśli
chodzi o to
co nie zawsze jest po naszej myśli....

Czy ludzie patrzą na to w ten sposób, że rozważają czy jeśli ktoś myśli
"poprawnie",
"słusznie" to ma prawo rozkazać, a ja powinienem (powinnam) być posłuszny?

> Pozdrówki :-)
> Elle.

osobowość - zmiana
Kolekcjoner Kobiet (psychoanaliza)
P O M O C Y - R A T U N K U MAM DOSYĆ!!!
bulimia czy da sie wyleczyc???
jest mi dzis smutno