marskapone

1. Data: 2003-09-05 18:41:17

Temat: marskapone
Od: "Beata" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko , mianowicie chodzi mi o serek marscapone do tiramisu ,
ewentualnie czym go zastąpić , poniewaz nie możliwe jest znalezienie go w
żadnym sklepie spożywczym.

1. Data: 2003-09-05 20:26:20

Temat: Re: marskapone
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:
> Mam pytanko , mianowicie chodzi mi o serek marscapone do tiramisu ,
> ewentualnie czym go zastąpić

Kiedys o tym bylo na grupie. Nie zastepuj, efekt beznadziejny.

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2003-09-05 21:02:19

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Kiedys o tym bylo na grupie. Nie zastepuj, efekt beznadziejny.
>
> Serdecznosci
> Dorota

Powinien być w większym sklepie np Auchan albo Makro.

1. Data: 2003-09-05 22:02:28

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanko , mianowicie chodzi mi o serek marscapone do tiramisu ,
> ewentualnie czym go zastąpić , poniewaz nie możliwe jest znalezienie go w
> żadnym sklepie spożywczym.

Np. serkiem waniliowym Campiny, z zaznaczeniem, ze tiramisu z Campina a
tiramisu z mascarpone to zupelnie dwie inne bajki...

Mascarpone szukaj w delikatesach lub w supermarketach. W zwyklym spozywczym
raczej go nie uswiadczysz..

1. Data: 2003-09-05 23:05:25

Od: "Petru" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chcesz naprawdę zrobić tiramisu to musi być mascarpone. Każdy inny
serek sprawi, że będzie to deser serowy a nie tiramisu. Nie jestem
zagorzałym miłośnikiem sztywnego trzymania się przepisów, ale w tym
przypadku to konieczność.
Pozdr.

1. Data: 2003-09-06 10:47:56

Od: "Vefour" <V...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Petru" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> serek sprawi, że będzie to deser serowy a nie tiramisu. Nie jestem
> zagorzałym miłośnikiem sztywnego trzymania się przepisów, ale w tym

Otoz to - ja jestem zwolennikiem sztwyneog tryzmania sie rpzpeisow, a nawet
nie tyle przepisow, ile nazw. Jak ktos cos wymyslil pod nazwa tiramisu i
zrobil to z mascarpone, to podrobka z sera zoltego, homogenizowanego albo
poledwicy per definitione mascarpone nie jest i nie powinna byc tak
nazywana. Tu calkowicie popieram UE w idei "nazw zasluzonych", globalnie
chronionych.

Co do mascarpone w Polsce - slabo szukasz, to jeden z bardziej
rozpowszechnionych zagranicznych serow. na pewno robi go Galbani (takie
niebieskie pudelka) - do dostania w praktycznie kazdym supermarkecie, w
wielu mniejszych tez.

V.

1. Data: 2003-09-08 07:22:15

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadłam tiramisu gdzie zamiast mascarpone była ubita na sztywno śmietana
kremówka (podejrzewam, że trzeba taką śmietanę ubijać ze specjalnym
proszkiem wzmacniającym, chyba Dr. Oetcer, żeby nie rozpłynęła się) i było
naprawdę smaczne. Niewiele odbiegało od oryginalnego smaku.

Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-09-09 10:30:37

Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bakino wrote:
> Jadłam tiramisu gdzie zamiast mascarpone była ubita na sztywno
> śmietana kremówka
chyba ROTFL ! ?? a z czego oprocz bitej smietany, biszkoptu, kawy do
nasaczenia oraz mascarpone sklada sie tiramisu ???
Glownie bita smietana + mascarpone.
Wszelkie proby znalezienia substytutow spelzly na nicznym. Tiramisu bez
mascarpone nie da sie zrobic i juz - jest niejadalne.
Kupuje w Makro jest w 250g, 500g oryginalny wloski bdb.
Swoja droga ten ser (mascarpone) jest rewelacyjny na kanapkach <mniam>

Maniek Camry
GG: 2220373
m...@p...onet.pl
http://www.cukierniajeanette.republika.pl <- skromna probka naszych wyrobow

1. Data: 2003-09-09 11:30:12

Od: "" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Powinien być w większym sklepie np Auchan albo Makro.

do dostania również w REALU oraz sklepach sieci Carreffur:)

1. Data: 2003-09-09 15:01:55

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bjka4d$dum$1@inews.gazeta.pl,
Mariusz (Maniek) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> chyba ROTFL ! ?? a z czego oprocz bitej smietany, biszkoptu, kawy do
> nasaczenia oraz mascarpone sklada sie tiramisu ???

Oprócz tego, że z bitej śmietany się nie składa, to składa się z jajek
i alkoholu.

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

Kurkuma
surowka z marchwi i ananasa
PROTEST!