% masła w maśle

21. Data: 2009-07-24 08:35:28

Temat: Re: % masła w maśle
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> Dobre masło:
> "Masło Fińskie" - w granatowym papierku.
> "Lurpak" - w srebrnym (chyba, bo własnie wyrzuciłam papierek).

Już nabiał Pilos z Lidla, tak tu zachwalany, nie smakuje? Za bardzo
plebejski?

--
Pozdrawiam - Aicha

22. Data: 2009-07-24 08:55:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jul 2009 07:31:22 +0200, Misiek napisał(a):

> dodaj jeszcze ceny obydwu

Nie objadam się masłem, choć je bardzio lubie. U nas na dwie osoby "idzie"
półtorej kostki na tydzien.

23. Data: 2009-07-24 08:56:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jul 2009 07:32:53 +0200, Misiek napisał(a):

> [...]
media/images/aktualnosci/lurpak/203110-1-pol-PL/lurp
ak_popup.jpg

-na-grilla_0_2.jpg

> I wszystkie "zachraniczne" hehehe
> Dinskie
> Finskie
> a Polskie maslo gdzie? heh

Skoro nie ma dobrego, to - nadal w sklepie :-)

24. Data: 2009-07-24 16:32:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jul 2009 10:35:28 +0200, Aicha napisał(a):

> Już nabiał Pilos z Lidla, tak tu zachwalany, nie smakuje? Za bardzo
> plebejski?

Tak, za bardzo plebejski. Ale czasem jeszcze jadamy.

25. Data: 2009-07-24 18:27:06

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lip, 07:52, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> Jest jeszcze masło gospodarcze w osełkach (sery też) - ale trzeba trafić na
> dobrą gospodynię, która je dostarcza do sklepu.

Bardzo mi się spodobała inicjatywa gospodyń w Handzlówce - wsi w
pobliżu Łańcuta. Od kilku lat w paru punktach Rzeszowa można kupić
różne wiejskie produkty: sery, masło, serki topione z przyprawami,
chleb wiejski pieczony w piecu na liściu kapusty (pycha!), ale są też
pierogi różniście nadziewane, są wypieki z ciasta drożdżowego, a także
miody i konfitury wszelakich smaków. Nawet syrop z mniszka robiony na
miodzie - cudownie zaleczył moje wiosenne przeziębienie :-) Nie brak
też wędlin wiejskich i skwarków z cebulką.
Ceny - nie powiem, że supermarketowe, ale znacznie niższe od
bazarowych. Każdy produkt opatrzony jest karteczką z nazwiskiem i
adresem twórcy.

Inicjatywę kobiet z Handzlówki wsparła rzeszowska agencja rozwoju
regionalnego i m.in. użycza im co piątek holu w swoim biurowcu.

Bardzo rozsmakowałam się w tych pysznościach i prawie co tydzień coś
kupuję.

mal

26. Data: 2009-07-24 18:40:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

regionalnego i m.in. użycza im co piątek holu w swoim biurowcu.

Bardzo rozsmakowałam się w tych pysznościach i prawie co tydzień coś

Żaden problem samemu upiec chleb, piekłem w zwykłym piekarniku razowca na
liściach kapusty, ale też liściach chrzanu, z kminkiem jak i czarnuszką...
Z wyrobami mlecznymi jest jeden kłopot - trzeba mieć przynajmniej kozę...
:-)))))

27. Data: 2009-07-26 14:12:48

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"mal" <m...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...
On 24 Lip, 07:52, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

Od kilku lat w paru punktach Rzeszowa można kupić
różne wiejskie produkty:

W paru punktach, to znaczy gdzie? Pamietasz jakieś to chętnie
tam wpadnę i się zaopatrzę.

28. Data: 2009-07-26 15:16:47

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lip, 16:12, "michalek" <m...@g...com> wrote:

> W paru punktach, to znaczy gdzie? Pamietasz jakieś to chętnie
> tam wpadnę i się zaopatrzę.

W każdy piątek o 11:00 w holu rzesz.agencji rozwoju regionalnego
(Miastoprojekt, przy Szopena).
We czwartki na politechnice, ale nie mam pojęcia w którym budynku i o
jakiej porze.

mal

29. Data: 2009-07-26 20:38:41

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> Proponuję, by od czasu do czasu na tym forum zrobić antyreklamę
> partaczom i oszustom.

polecam rozwinięcie pomysłu do czegoś bardziej radykanlnego (co może też
uwzględniać zaproponowaną aktywność)
'antyreklama' to za mało - prócz opini subiektywnych (a tylko chyba tym
dysponujemy, w sensie nie możemy wykonać hoklogowanych testów..),ale może
możemy jakoś skuteczniej się domagać pewnych zasad czy wprowadzenia jakiś
procedur... uporczywie, latami, do skutku.

Ja akurat masło bym chętnie wywaliła z lodówki na dobre, no ale lubię i nic
mi nie może pomóc ;> - tylko że nie ma czym sobie pofolgować.

Użytkownik "jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości
> Problem tylko w tym że na dzień dzisiejszy nie ma dobrego masła od
> _żadnego_ producenta... Przynajmniej ja nie znam takiego.

to fakt, spędziłam dużo na organoleptyce masła i to wszystko falsyfikat a
nie masło.
Masło z masła jadłam we Francji (sowicie korzystałam, jak taka co z Polski
przyjechała :) ) - po porwrocie do nas - to coś po spróbowaniu poszło w
kosz. Ale "nie ma się co martwić", producenci na pewno już pracują nad
udawaczami smaku masła, jakiś a'la glutaminian, od których nie można oderwać
języka.

> [...]
Dobre masło:
"Masło Fińskie" - w granatowym papierku.
"Lurpak" - w srebrnym (chyba, bo własnie wyrzuciłam papierek).

przyznam, że fińskie też nie utrzymało się u mnie (acz duuużo lepsze, niż
pozostałe 'z półki'), jakiś czas wolałam President. Docelowo obecnie za
znacznie lepsze uważam francuskie w złotym papierku, płaska kostka, nie
podam nazwy z pamięci (jakaś fancuska). Póki co nadal kupuję też masło z
Krakowkiego Kredensu. Tylko 'czekam', aż oba się popsują.

Cena: a nie sądzicie, że to cena podróbki jest niższa, i cena prawdziwego
masła musi być wyższa? Ostatecznie nie jest to produkt, który dobrze jeść
likogramami - mniej pójdzie na lekarzy :)
Osobiście wolę zjeść rarrytas (z racji na nieuniknionej konsekwencji
przemysłu, tak ten produkt chyba trzeba zacząć klasyfikować...) w cenie
rarrytasa, niż obfitować w uśrednione. Ekonomem nie jestem, ale najprościej
szacując, jeśli kostka kostka czegoś z zawartością masła 20% kosztuje 2,5zł,
to kostka _masła kosztuje 12,5zł
jeśli więc w nibymaśle jest (oby) 40% masła, to kostka powinna kosztować z
7,5
Ile jest to nie wiem, ale wnioskując z cen chyba nie więcej, niż połowa.

Łudzę się, że jeśli pojawi się wiecej radykalnych smakoszy masła, to wpłynie
to na posytywnie opłacalność przez odpowiednią politykę biznesową
producentów ...

Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
j.googlegroups.com...
> a dominuje mleko w proszku.
i to następny powód do melczarnianej depresji - czję się jak jakiś
doświadczalny kosmonauta i nie wiem, do kogo się poskarżyć

30. Data: 2009-07-28 15:30:23

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, za bardzo plebejski. Ale czasem jeszcze jadamy.

Nie ma to jak dysonans poznawczy. Albo raczej pozakupowy, hihi.

--
Pozdrawiam - Aicha (nie wspominając o reklamie:))

Jakiś 'cichy' czajnik bezprzewodowy
PRECZ !!!
Czy aby sorowki sa tak zdrowe?
DO SYLI...
für elektro fahrrad, klappfahrrad com, 20 faltrad klapprad, mifa klappfahrräder, fahrrad mit hilfsmotor,