Re: męskie kobiety / kobiecy mężczyźni

From: r...@p...onet.pl (Paul Radetzky)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: męskie kobiety / kobiecy mężczyźni
Date: Sat, 05 Feb 2000 09:48:29 GMT

On Fri, 04 Feb 2000 23:05:09 GMT, "Marlenka" <m...@p...pl>
wrote:

>Ja nie mam na mysli tylko kwestii zaspokojenia kompleksow, ale przede wszyst
>kim dopelnienia! Malzenstwo (jezeli mowimy juz o az tak stalych zwiazkach) m
>a byc z zalozenia dobrze "pracujaca maszyna", w ktorej nie brak i mocnej rek
>i (nie wazne ktorej plci) jak i "wdzieku i powabu". Nie bylo do tej pory mow
>y o zainteresowaniach, ktore wprawdzie moga byc rozne ze wzgledu na rozne os
>obowosci, ale niekoniecznie!

Przepraszam - musza byc rozne... Trudno by "prawdziwy mezczyzna"
dotarl do swiata marzen kobiety i potrafil sie zachowywac w nim
zreczniej od slonia w sklepie z porcelana...

> Facet zyjacy w swoim swiecie

>Przyjaciolmi przeciez mogo byc, kochac sie i rozumiec, a nade wszystko - szanowac!!!

NIEEEEEEEEE!!! Powiedz mi, Marlenko - czy naprawde jestes
zwolenniczka takich malzenstw, w ktorych przyjazn jest oparta na
szacunku, zbudowana nie na wspolnym swiecie duchowym, ale na checi
wlasnego dopelnienia? Juz to gdzies mowilem i znowu to widze... W
takim ukladzie przypomina mi sie cytat Rimbauda (Di Caprio) z
Calkowitego Zacmienia - nie ma milosci, jest tylko zwiazek oparty na
samozadowoleniu... (w tym przypadku znalezieniu samca - obroncy,
samicy do obrony)

Straszne! "Przyjaciele" po 10 latach malzenstwa, bez polaczenia
duchowego! Bez zrozumienia i checi przenikniecia obu swiatow
wewnetrznych... Przyjaciol to mozna miec wielu. Mozesz rozumiec i
miec za przyjaciela Chinczyka, moze Cie on fascynowac, ale nie
przenikniesz jego swiata bo nie jestes z Chin!

Powracam do poczatkowego pytania... Gdzie podzial sie mit romantyzmu
w naszych czasach? Czy rzeczywiscie mlodej dziewczynie wystarcza
czlowiek, ktory "ma poczucie wartosci, skory jest do obrony siebie i
ukochanej, jest przywiazany i wierny" ? Przepraszam, ale IMHO takie
cechy to mozna rozwazac przy doborze PSA czy KOTA, a nie czlowieka, z
ktorym spedzic chce sie - dzien i noc, conajmniej 50 lat. Ja - z mojej
strony powiem, nie chcialbym za nic takiego zwiazku, w ktorym po 20
latach dojde do wniosku - jak to jest w wiekszosci smutnych
przypadkow, ze malzenstwo opiera sie na
a.) bachorach,
b.) elementach materialnych (dom na przyklad),
c.) przywiazaniu,
d.) przyzwyczajeniu do stylu zycia,
e.) szacunku dla "swojej", aczkolwiek OBCEJ osoby...

--
Paweł Radecki p...@s...com.pl -dane
UIN 25481040 r...@p...onet.pl -prywatne