mielone

1. Data: 2003-02-04 10:59:10

Temat: mielone
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Szanowne i Szanowni!
Na dzisiaj mi wypadło zrobić mielone, ale chcę je jakoś
urozmaicić.Zainspirowany jednym z wątkow chcę dodać do mięsa pieczarek i może
sera? Czy zrobić tak jak Makłowicz z kotletami huculskimi (czyli farsz do
środka surowego mięsa) czy też domieszać do miesa przed formowaniem?
Proszę o światłe rady
Michał

1. Data: 2003-02-04 11:07:44

Temat: Re: mielone
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@p...onet.pl> wrote
> Na dzisiaj mi wypadło zrobić mielone, ale chcę je jakoś
> urozmaicić.Zainspirowany jednym z wątkow chcę dodać do mięsa pieczarek i
może
> sera?
Bardzo dodaje smaku dodanie paru lyzeczek przecieru pomidorowego (oprocz
pieczarek oczywiscie). Wczoraj tak zrobilam jako nadzienie do krokietow. Cos
pysznego wyszlo :-))

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-04 11:16:49

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sera? Czy zrobić tak jak Makłowicz z kotletami huculskimi (czyli farsz do
> środka surowego mięsa) czy też domieszać do miesa przed formowaniem?

Mozna zrobic i tak, i tak. Efekt koncowy w obu przypadkach jest zupelnie inny.
Jezeli chcesz kotlety nadziewac pieczarkami, to trzeba je najpierw udusic z
cebulka. Ta opcja jest bardziej pracochlonna. Najlepiej wyprobuj obie wersje.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-04 11:28:19

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> sera? Czy zrobić tak jak Makłowicz z kotletami huculskimi (czyli farsz do
> środka surowego mięsa) czy też domieszać do miesa przed formowaniem?

Zalezy czym nadziewasz/mieszasz.
Jak pieczarki to surowe zetrzec na tarce i wymieszac z miesem.
Ser pakuje sie do srodka bo z brzegow latwo wycieka.
Pyszne sa mielone z kawalkiem rokpola w srodek wcisnietym.
Mozna jeszcze zmieszac mielone z papryka, szczypiorkiem, koperkiem.
Ja tez lubie kukulcze gniazda - to jest cos tkiego ze ugotowane jajo,
obrane ze skorki ofc obtaczasz w miesie mielonym i smazysz na zloto.
Potem jak lekko przestygnie ostrym nozem przekrawasz na pol, ladnie
wyglada i dobrze smakuje z ostrym pomidorowym sosem i ziemniakami lub
ryzem z jarzynami :).

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-04 11:37:45

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieczarek oczywiscie). Wczoraj tak zrobilam jako nadzienie do krokietow. Cos

stukrotne dzięki . Postaram sie postarać. Nie mogę się zrewanżować "na
parapecie" więc będzie chyba tylko opis wrażeń.
Danie ma być codzienne, bez wodotrysków,ale ciekawe.
Michał

1. Data: 2003-02-04 12:25:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" wrote:

> Mozna jeszcze zmieszac mielone z papryka, szczypiorkiem, koperkiem.

Nawet z drobno posiekanym kiszonym ogórkiem.

I z ćwikłą :-)

Krycha

1. Data: 2003-02-04 13:00:02

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:
> I z ćwikłą :-)

Zdecydowanie TAK dla cwikly i buraka w tym zestawie. !!!

1. Data: 2003-02-05 09:26:59

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Sprawozdanie z produkcji mielonych z pieczarkami:
Normalnie przyprawione mięso nadziewałem farszem z pieczarek uduszonych z
cebulą z dodatkiem żółtego sera. 2 łyżeczki na jeden kotlet. Więcej nie
wchodzi. W smaku nie powalają na kolana (niestety):-(((Aromat prawie żaden .
Resztę farszu zagniotłem razem z mięsem (wyszło prawie 1:1 ). I tu już można
się chwalić, było dobre. Rodzina była jednak w nastroju typu &#8222;zjem co mi
dasz.....wszystko jedno co&#8221; czyli uzupełniania kalorii w organizmie.
Czasu 2x. Garów do mycia zostało też 2x tyle co normalnie, Nieprędko się skuszę
na udziwnianie codziennego korytka.
Michał
PS
Kotlety były podane z ryżem i surówką z kiszonej kapusty, marchewki i jabłka
M.

Ciasteczka piwne
czym zaskoczyc mezczyzne?
bogracz