mięsko do słoika :)

1. Data: 2004-06-21 19:18:49

Temat: mięsko do słoika :)
Od: " aldona" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc dla nowej . Potzrebuję informaci( rady, przepisu) na
wekowanie mięsa. Wybieram sie na wakacje i dobrze byłoby mieć coś na ząb :-),
z góry dzięki. Pozdrawiam Wszystkich.

1. Data: 2004-06-21 22:02:17

Temat: Re: mięsko do słoika :)
Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " aldona" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Proszę o pomoc dla nowej . Potzrebuję informaci( rady, przepisu) na
> wekowanie mięsa. Wybieram sie na wakacje i dobrze byłoby mieć coś na ząb
:-),
> z góry dzięki. Pozdrawiam Wszystkich.

http://www.gazeta.pl/usenet/

Najprościej to wybrac jakies tłustawe mieso....pokrajac w kostke i dusic we
własnym sosie..
cebuli broń Boze nie dawac...posolic lekko..

potem jak gorące to do słoika..i słoik po zakręceniu wywrócic...

Mozna i kotlety jakies w tłuszczu tak samo....

Marek

1. Data: 2004-06-22 09:39:15

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

> potem jak gorące to do słoika..i słoik po zakręceniu wywrócic...
>
> Mozna i kotlety jakies w tłuszczu tak samo....

Jezus, Maria, Józefie święty. A gdzie pasteryzacja? W ten sposób to owoce
można robić, a i to raczej z dużą ilością cukru (konserwuje). Tak
przygotowanego mięsa to bym sie bała psu dać. No chyba, że będzie zjedzone w
ciągu kilku dni. Jeśli na dłużej to pasteryzacja jest KONIECZNA!!! I to
trzykrotna w odstępie jednodobowym. Za każdym razem przynajmniej po pół
godziny.
Pozdrawiam - lekko wstrząśnięta (nie zmieszana) - Agnieszka

1. Data: 2004-06-22 11:15:26

Od: "antonina" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> wrote in message

> [...]
> godziny.
> Pozdrawiam - lekko wstrząśnięta (nie zmieszana) - Agnieszka

Pasteryzacja k o n i e c z n a!!!!!!! Nie wiem nawet czy pól godziny
wystarczy.
Jak zrobisz wg pierwszej z porad - to nie jedz tylko wyślij nadawcy takiej
porady.
A.

1. Data: 2004-06-22 12:00:58

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Pasteryzacja k o n i e c z n a!!!!!!! Nie wiem nawet czy pól godziny
> wystarczy.
> Jak zrobisz wg pierwszej z porad - to nie jedz tylko wyślij nadawcy takiej
> porady.

temperatura w całej objętości żarła musi przekroczyć 100 stopni C przez
przynajmniej kilkanaście sekund. Pół godziny pasteryzacji powinno
wystarczyć. Inaczej zrobisz sobie hodowlę clostridium botulinum, a to
wyjątkowo niecne paskudztwo. W każdym razie 1kg botoxu (botulinum
toxine) wystarczy, by wyrżnąć połowę USA (konkretnie LD50 dla botox A
wynosi wg różnych źródeł 0.07-1 ng/kg wagi). Jest to najbardziej
efektywna znana trucizna.

Smacznego!

Waldek

1. Data: 2004-06-22 12:20:17

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> writes:

> temperatura w całej objętości żarła musi przekroczyć 100 stopni C

W procesie pasteryzacji temperatura nigdy nie przekracza 100 stopni C.

Mozna prowadzic sterylizacje powyzej 100 stopni, ale to juz w
naczyniach cisnieniowych, bo inaczej nie przekroczy sie temperatury
wrzenia wody.

MJ

1. Data: 2004-06-22 12:30:11

Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> toxine) wystarczy, by wyrżnąć połowę USA (konkretnie LD50 dla botox A
> wynosi wg różnych źródeł 0.07-1 ng/kg wagi). Jest to najbardziej

Dodam, ze bakterie te latwo tworza przetrwalniki i stad pasteryzacja z przerwami
'na wykielkowanie'. Dobrze pamietam, ze fasolke i groszek tez sie pasteryzuje
parokrotnie?

Pozdrawiam

Platynka

1. Data: 2004-06-22 12:37:15

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mozna prowadzic sterylizacje powyzej 100 stopni, ale to juz w
> naczyniach cisnieniowych, bo inaczej nie przekroczy sie temperatury

zgadza się. Można to zrobić nawet w garnku ciśnieniowym. Clostridium
szlag trafia w okolicach 80-100 stopni.
Waldek

1. Data: 2004-06-22 14:12:35

Od: " aldona" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za każdy komentarz i wiecie co myślę, że bezpieczniej będzie jak na
miejscu coś sobie kupię :) , a myślałam że to będzie prościej . Jeszcze raz
dzięki Aldona

1. Data: 2004-06-23 03:54:08

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ząb
> :-), z góry dzięki. Pozdrawiam Wszystkich.

temat był wałkowany wielokrotnie na przykład tu:
http://groups.google.pl/groups?q=tyndalizacja+group:
pl.rec.kuchnia&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&newwindow=1
&group=pl.rec.kuchnia&selm=c9jv27%24gcg%241%40news.o
net.pl&rnum=1

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

risotto
XVII w. ciasteczka - z proszkiem czy bez?
Szybka sałatka
Automat do chleba LeCAF BGB 402 - PILNE!!!!
Uwaga na mięsa w przyprawach na grilla!