migrena podstawna - nudności

1. Data: 2003-05-21 09:10:53

Temat: migrena podstawna - nudności
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Może zna ktoś skuteczny lek na nudności w przypadku powikłanej migreny
podstawnej? Mig-priv przynosił ulgę, ale za drogi niestety :(... Może coś
lepszego, a przede wszystkim tańszego?

Pozdrawiam i dzięki za info...

2. Data: 2003-05-21 11:45:11

Temat: Re: migrena podstawna - nudno&para;ci
Od: t...@o...pl (wasaty) szukaj wiadomości tego autora

Co rozumiesz przez "powik?an? migren? podstawn?" - czy tzw. migren?
potyliczn? (bóle z ty?u g?owy)? je?li tak, przyda?by Ci si? DOBRY
terap[euta manualny!!
Pozdrowienia Zbyszek

--------------------------------------
Wyslano z serwisu FizjoNet. http://fizjo.pl

3. Data: 2003-05-21 12:45:51

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@o...pl (wasaty) napisał(a):

> Co rozumiesz przez "powikłaną migrenę podstawną" - czy tzw. migrenę
> potyliczną (bóle z tyłu głowy)?

Z tego co wiem, to migrena podstawna wywodzi się od tętnicy podstawnej.
Owszem bóle są w okolicy potylicznej, ale ból nie stanowi dla mnie problemu
bo jest lekki :). Problemem są głównie nudności.

> jeśli tak, przydałby Ci się DOBRY
> terap[euta manualny!!

myślisz o masażach?

Pozdrawiam, Madzia

4. Data: 2003-05-21 21:11:27

Temat: Re: migrena podstawna - nudności
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2003, Magdalena Chlebna wrote:

> Może zna ktoś skuteczny lek na nudności w przypadku powikłanej migreny
> podstawnej? Mig-priv przynosił ulgę, ale za drogi niestety :(... Może coś
> lepszego, a przede wszystkim tańszego?

nie bede odpowiadal bo pewnie Marek jako fachowiec bedzie
mogl to zrobic bardziej kompetentnie, niemniej chyba leczenie
migreny powinno miec charakter kompleksowy ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-05-22 04:22:54

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:baffqt$4pr$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
>
> Może zna ktoś skuteczny lek na nudności w przypadku powikłanej migreny
> podstawnej? Mig-priv przynosił ulgę, ale za drogi niestety :(... Może coś

Mam zwykle migreny ale może to pomoże...? Lekarze przepisują mi torecan (w
czopkach), mataclopramid i czasem na pogotowiu dostaje aviomarin w
zastrzyku.
DominikaNM

6. Data: 2003-05-22 10:45:43

Od: t...@o...pl (wasaty) szukaj wiadomości tego autora

Mysle dokladnie o tym, o czym napiselem - terapii manualnej czyli, mowiac
popularnie "nastawieniu" tzw. stawów glowy. Przedtem jednak powinno si?
zrobiae odpowiednie zdjecie RTG i badanie przeplywu krwi w naczyniach
kr?goslupa - UDP
Pozdrowienia Zbyszek. NB chcialem do Ciebie napisac bezposrednio, ale Twoj
adres jest odrzucany przez serwer

7. Data: 2003-05-22 10:48:46

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrowienia Zbyszek. NB chcialem do Ciebie napisac bezposrednio, ale Twoj
> adres jest odrzucany przez serwer

moze wytnij "NOSPAM" z adresu e-maila

8. Data: 2003-05-22 11:11:11

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@o...pl (wasaty) napisał(a):

> Mysle dokladnie o tym, o czym napiselem - terapii manualnej czyli, mowiac
> popularnie "nastawieniu" tzw. stawów glowy. Przedtem jednak powinno się
> zrobić odpowiednie zdjecie RTG i badanie przeplywu krwi w naczyniach
> kręgoslupa - UDP

Dzięki :) Ale obawiam się, że odpada. Miałam MRI kręgosłupa szyjnego po
wypadku i mam tam zmiany, które mogły by mnie dyskwalifikować do tego typu
zabiegów. Zwykłe ćwiczenia izometryczne stanowiły dla mnie wielki problem.

Pozdawiam Cię, Madzia

9. Data: 2003-05-22 11:32:39

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2003 23:11:27 +0200, Piotr Kasztelowicz wrote:

> nie bede odpowiadal bo pewnie Marek jako fachowiec bedzie
> mogl to zrobic bardziej kompetentnie, niemniej chyba leczenie
> migreny powinno miec charakter kompleksowy ...

:) Jaki tam fachowiec... :)
Migrena przede wszystkim powinna być rozpoznana. Z tego, co pisze
autorka postu można wywnioskować, że rozpoznanie zostało już postawione
- i jedyne co w takiej sytuacji mogę zrobić (nie znając w ogóle chorej),
to zaproponować ewentualne zasięgnięcie drugiej opinii.
Co do leków: Wszystko zależy od częstości napadów. Jeśli są częste(kilka
w miesiącu) - warto rozważyć leczenie profilaktyczne, jeśli rzadkie
(kilka w roku) - można leczyć doraźnie -triptanami, a jeśli są zbyt
drogie - NLPZ plus środek przeciwwymiotny (taka kompozycję zawiera
Migpriv). Jeśli i on jest za drogi - pozostaje pyralgin albo inne cóś
(ketonal forte? - bodajże 4 PLN za opakowanie) plus metoclopramid w
tabletce - forma trudniejsza do przełknięcia, bo nie rozpuszczalna, ale
tania.
Co do wyżej wymienionych porad dotyczacych terapii manualnej (czyli
"nastawianie stawów głowy" - skroniowo - żuchwowych???) - był bym bardzo
ostrożny. Nie ma (o ile wiem) żadnych wiarygodnych doniesień na temat
związku migreny ze "stawami głowy". Aczkolwiek wspomniane wyżej RTG
kręgosłupa i USG tt. domózgowych i/lub mózgowych nie zawadzi.
Podejrzewam jednak, że jeśli dla pacjentki priorytetem jest czynnik
ekonomiczny (czyli mam być jak najtaniej) - to ani badań nie będzie ani
- tym bardziej - chora nie zgłosi się do 'terapeuty manualnego' - bo to
kosztuje i to niemało (podejrzewam, że jedna sesja u 'manualnego' to
koszt 4 tabletek polskiego sumatriptanu) (i może to i lepiej).
Żeby było jasne - absolutnie nie potępiam w czambuł 'manualnych', sam
bardzo wysoko sobie cenię ich działania choćby w niekórych zespołach
bólowych.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

10. Data: 2003-05-22 11:59:55

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał(a):

> :) Jaki tam fachowiec... :)

Nie ma to jak być wywołanym do tablicy ;).

> [...]
> - i jedyne co w takiej sytuacji mogę zrobić (nie znając w ogóle chorej),
> to zaproponować ewentualne zasięgnięcie drugiej opinii.

Tych opini niestety było zbyt wiele i wiele rozbieżności, dlatego trzeba było
się zdecydować na najbardziej prawdopodobną :).

> Co do leków: Wszystko zależy od częstości napadów. Jeśli są częste(kilka
> w miesiącu) - warto rozważyć leczenie profilaktyczne, jeśli rzadkie
> (kilka w roku)

No i tu pies pogrzebany, bo ja nie trzymam się żadnych schamtatów :). Gorsze
okresy trwają tydzień, dwa a nawet miesiąc. I dologliwości są wtedy przez
całą dobę. Bywały z tego powodu hospitalizajce (leki przeciwobrzękowe
skuteczne zawsze były (Manitol, glicerol)).

> [...]
> (ketonal forte? - bodajże 4 PLN za opakowanie) plus metoclopramid w
> tabletce - forma trudniejsza do przełknięcia, bo nie rozpuszczalna, ale

Brzmi całkiem obiecująco :). Właśnie szukałam czegoś co mogę dodać do
metoclopramidu w tabletce, bo w mig-privie ździebko za drogo to wychodzi.
Wielkie dzięki i pozdrawiam :)

Pozdrawia serdecznie, Madzia

leczenie kanalowe -pyt
HCV