Re: moje dziwaczki :)

Data: 2004-03-26 20:58:19
Temat: Re: moje dziwaczki :)
Od: Andrzej Polanski <r...@r...pl>

Dnia 04-03-26 21:00, Użytkownik madzia napisał :

> czy mogła byś mi coś wiecej powiedziec o tych "dziwaczkach" co to za
> kwiatuszki?? jak wygladają i tak ogólnie cos o nich

http://www.ogrodowy.republika.pl/pliki/kwiaty2.html

Dziwaczek Mirabilis jalapa
opis: pochodzi z Meksyku, gdzie jest byliną, w naszym klimacie uprawiany
jest jako roślina jednoroczna, posiada duże pachnące kwiaty z płatkami
zrośniętymi w rurkę, otwierające się wieczorem i w dni pochmurne,
dopiero pod koniec lata zdarza się iż są otwarte przez cały dzień, jedna
roślina rozkwita kilkoma kolorami kwiatów, tworzy szerokie kępy o wys.
60 do 80 cm

zastosowanie : na rabaty i kwiat cięty
wysiew nasion : kwiecień do inspektu lub maj do gruntu, wysadzanie do
gruntu w drugiej połowie maja w odległości co 50 cm,
okres kwitnienia : lipiec do październik (nawet do pierwszych mrozów),
stanowisko : słoneczne i ciepłe, gleba żyzna, przepuszczalna, intensywne
podlewanie sprzyja obfitemu kwitnieniu rośliny

> pozdrawiam Madzia

pozdrawiam

Andrzej