moje dziwaczki :)

1. Data: 2004-03-26 13:42:34

Temat: moje dziwaczki :)
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Za oknem obrzydlistwo, ale w moich skrzyneczkach wiosna pracuje pełną parą.
Kiełkują właśnie moje kochane dziwaczki - żółte i różowe (mam nadzieję, że
żółte i różowe :) ). Posiałam też takie tajemnicze niecierpki, które
zbierałam w Bułgarii po ogródkach. Ciekawe, czy coś z nich będzie.
To tyle... tak się chciałam z kimś podzielić moimi małymi radościami... :)
Pozdrawiam, Agata

--
Wat den eenen sin Ul, is den annern sin Nachtigall!

2. Data: 2004-03-26 20:00:31

Temat: Re: moje dziwaczki :)
Od: "madzia" <m...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

> Za oknem obrzydlistwo, ale w moich skrzyneczkach wiosna pracuje pełną
parą.
> Kiełkują właśnie moje kochane dziwaczki - żółte i różowe (mam nadzieję, że
> żółte i różowe :)

czy mogła byś mi coś wiecej powiedziec o tych "dziwaczkach" co to za
kwiatuszki?? jak wygladają i tak ogólnie cos o nich

pozdrawiam Madzia

3. Data: 2004-03-26 20:58:19

Od: Andrzej Polanski <r...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-03-26 21:00, Użytkownik madzia napisał :

> czy mogła byś mi coś wiecej powiedziec o tych "dziwaczkach" co to za
> kwiatuszki?? jak wygladają i tak ogólnie cos o nich

http://www.ogrodowy.republika.pl/pliki/kwiaty2.html

Dziwaczek Mirabilis jalapa
opis: pochodzi z Meksyku, gdzie jest byliną, w naszym klimacie uprawiany
jest jako roślina jednoroczna, posiada duże pachnące kwiaty z płatkami
zrośniętymi w rurkę, otwierające się wieczorem i w dni pochmurne,
dopiero pod koniec lata zdarza się iż są otwarte przez cały dzień, jedna
roślina rozkwita kilkoma kolorami kwiatów, tworzy szerokie kępy o wys.
60 do 80 cm

zastosowanie : na rabaty i kwiat cięty
wysiew nasion : kwiecień do inspektu lub maj do gruntu, wysadzanie do
gruntu w drugiej połowie maja w odległości co 50 cm,
okres kwitnienia : lipiec do październik (nawet do pierwszych mrozów),
stanowisko : słoneczne i ciepłe, gleba żyzna, przepuszczalna, intensywne
podlewanie sprzyja obfitemu kwitnieniu rośliny

> pozdrawiam Madzia

pozdrawiam

Andrzej

4. Data: 2004-03-27 10:41:17

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Polanski" <r...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stanowisko : słoneczne i ciepłe, gleba żyzna, przepuszczalna, intensywne
> podlewanie sprzyja obfitemu kwitnieniu rośliny

Ja tylko dodam, że jest to niezwykle wdzięczne stworzenie, jedno z moich
ulubionych :)
Pozdrawiam, Agata

PKWŁ część IV.
troche OT-swieze ziola