PKWŁ część IV.

1. Data: 2004-03-26 15:54:49

Temat: PKWŁ część IV.
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Dla zainteresowanych wschodzące Trillium, ciekawy ciemiernik i inne...
http://42.pl/url/2Ys
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.

2. Data: 2004-03-26 16:18:26

Temat: RE: PKWŁ część IV.
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> http://42.pl/url/2Ys

W.g. zdjęć od pierwszego. ( zgodnie z życzeniem Janusza)
Daphne mezereum
Daphne mezereum 'Alba Plena'
Iris histrioides
Corydalis pumila
Hellleborus purpurascens
Helleborus thibetanus, niestety w tym roku bez kwiatka, gubi liście na
zimę..
Helleborus x
Daphne mezereum 'Bowles Variety'
Tulipa pulchella
Ceterach
Asplenium trichomanes
Cornus mas
Trillium cuneatum
Trillium kurabayashii- najwcześniejsze Trillium, inne jeszcze z ziemi nie
wyszły..
Chionodoxa gigantea
Arum
Arum
Helleborus niger
Pozdr. Bogusław

3. Data: 2004-03-26 17:31:14

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski napisał:

> W.g. zdjęć od pierwszego. ( zgodnie z życzeniem Janusza)

<ciach>

I ja sie cieszę z opisu:-)
Biały wawrzynek piękny.
Czy wawrzynek wilcze łyko zniesie lekko kwaśną glebę?
I ewentualnie czy jest sens przygotowywania specjalnego dołka dla niego?

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2004-03-26 17:36:48

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" napisał
> W.g. zdjęć od pierwszego. [...]
> Trillium cuneatum
> Trillium kurabayashii- najwcześniejsze Trillium, inne jeszcze z ziemi nie

Czy na 13-stym zdjęciu, tam w oddali za kamieniem, to czająca się sylwetka
Kasi T. na Trillium???? ;-)))
Pozdr. Jurek

5. Data: 2004-03-26 17:38:43

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marta Góra

> [...]
> Czy wawrzynek wilcze łyko zniesie lekko kwaśną glebę?
> I ewentualnie czy jest sens przygotowywania specjalnego dołka dla niego?

Sądzę że tak, nie będzie miał wyboru, u mnie wawrzynki sieją się pod
iglakami, zarówno białe jak i różowe.
Pozdrawiam, Bogusław

6. Data: 2004-03-26 17:44:44

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jerzy Wierzchnicki

> Czy na 13-stym zdjęciu, tam w oddali za kamieniem, to czająca się sylwetka
> Kasi T. na Trillium???? ;-)))
> Pozdr. Jurek

Popatrz, jak cicho się zachowywała że nie zauważyłem..
:-) Bogusław.
P.s.
Po dwóch latach wylegiwania w doniczce w tym roku wykiełkowało mi Trillium
vaseyi, aż gęściutko w tej doniczce:-)

7. Data: 2004-03-26 17:52:35

Temat: Re: RE: PKWŁczęść IV.
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (=?ISO-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?=)
napisał(a):
> Behalf Of Jerzy Wierzchnicki

> Popatrz, jak cicho się zachowywała że nie zauważyłem..
> :-) Bogusław.

Pewnie stoi i czeka, aż zakwitnie.
;-)
Dlaczego większość z tych kwiatów nie ma kwiatów?
Wybrakowane jakieś?
;-)
pozdr. Jerzy

8. Data: 2004-03-26 17:53:46

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marta Góra
(...)
> Czy wawrzynek wilcze łyko zniesie lekko kwaśną glebę?
> I ewentualnie czy jest sens przygotowywania specjalnego dołka dla niego?
>
> Pozdrawiam
> Marta
Z wawrzynkami to tak jak z przylaszczkami, większość twierdzi że wapienne..
Ja wysiewam w ziemię z łąk wydobytą przez krety ( dzięki im za to, szkoda
że rok kreta się skończył)
Sieję stosunkowo głęboko 8-10 cm w doniczkach, wkładam etykiety z nazwami
i zapominam, czasami podleję , dlatego głęboki siew, co wykiełkuje to
wykiełkuje, bez łaski..
W tym roku mam około (miedzy innymi) setkę wawrzynków białych i różowych..
Jeśli reflektujesz na siewki nie ma sprawy, ale nie wysyłam niczego pocztą
za wyjątkiem nasion..
:-) Bogusław

9. Data: 2004-03-26 17:56:07

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jerzy Nowak
(...)
> Dlaczego większość z tych kwiatów nie ma kwiatów?
> Wybrakowane jakieś?
> ;-)
> pozdr. Jerzy

W tym serialu chodzi o liśćie...
Prawda że piękne :-)
:-) Bogusław

10. Data: 2004-03-26 18:10:54

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ja wysiewam w ziemię z łąk wydobytą przez krety ( dzięki im za to, szkoda

Widzę, ze każdy ma jakieś swoje zastosowanie dla ziemi z kretowisk:-))

> [...]
> Jeśli reflektujesz na siewki nie ma sprawy, ale nie wysyłam niczego pocztą

Bardzo chętnie, szczególnie ten biały.
Ale chyba wcześniej w Twoich okolicach nie będę jak w lipcu...
Jeśli się uchowa jakaś to się przypomnę nachalnie;-)

No chyba, ze Ciebie przywieje wiatr na południe:-)

Pozdrawiam
Marta

troche OT-swieze ziola
początkujący posiadacz ogrodu...