mojito

1. Data: 2004-07-30 14:59:46

Temat: mojito
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za Ireną Gumowską znam inny skład:
1 łyżka cukru
1 łyzka soku cytrynowego
1 kieliszek Hawana Club Light Dry ( lub wódki)
1/2 szkl. kostek lodu
2 krople piołunówki ( dla goryczki)
gałązka miety
Wszystkie składniki ( oprócz mięty) zmiksować. Dolać wody sodowej, aby wysoka
szklanka była prawie pełna i włozyć gałązkę mięty. :-)
Był to słynny napój E.Hemingwaya. :-). Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-30 15:03:45

Temat: Re: mojito
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aretkka wrote:
( lub wódki)

tu musze zaprotestowac, nie ma czegos takiego jak mojito z wodka

wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-07-30 16:04:29

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Za Ireną Gumowską znam inny skład:

Pani Gumowska - slynna bon-vivantka - jest zle poinformowana :-)))

> [...]
> szklanka była prawie pełna i włozyć gałązkę mięty. :-)
> Był to słynny napój E.Hemingwaya. :-). Pozdrawiam Areta

Wiesz...wszytko co zawieralo alkohol - i bylo slodkawe - bylo ulubionym
napojem Hemingway'a :-)))

W "La Bodeguita del Medio" (gdzie wlasnie Mr. Hemingway pijal owo mojito...)
w Hawanie mozna kupic szklanki do mojito z wydrukowanym na nich nastepujacym
przepisem:

12 lisci miety z lodyga
lyzeczka cukru
60 ml rumu o smaku cytrynowym
60 ml swiezego soku z cytryny lub limonki
60 ml wody mineralnej gazowanej

W wysokiej szklance wymieszac miete z cukrem i dobrze zgniesc liscie miety
widelcem. Dodac rum i sok. Dobrze wymieszc. Dolac wody mineralnej.
Dopelnic kostkami lodu.
Koniec przepisu.

Ten przepis to taki troche turystyczny (mojito w La Bodeguita kosztuje $4
US - a wiec nie jest dostepne dla przecietnego zjadacza kukurydzy - choc
smakuje OK) ale - co do Hemingway'a i mojito to:
Na pewno bez piolunowki (moze z angostura, ale to juz nie mojito...)
Raczej z syropem a nie z cukrem (2 czesci cukru ugotowac z 1 czescia wody i
ostudzic przed uzyciem) bo tak sie wlasnie slodzi mojito w barach.
Miete nalezy rozgniesc przed zmieszaniem bo inaczej cala idea mojito bierze
w leb.
W gotowe mojito dobrze wlozyc patyczek z trzciny cukrowej (co czynia w La
Bodeguita... jesli "patyczki nie wyszli" - bo to przeciez Kuba, za dolary
czy nie, czasami patyczki "wyszli...")

1. Data: 2004-07-30 20:10:28

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <b...@W...gazeta.pl>
> Pani Gumowska - slynna bon-vivantka - jest zle poinformowana :-)))

Potwierdzam, ze źle.
Euuueppp, euuueppp, euuueppp.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-08-02 16:38:14

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pani Gumowska - slynna bon-vivantka - jest zle poinformowana :-)))

> wysoka

Sądzę, że w temacie mojito, pani Irena Gumowska była dobrze poinformowana:-),
zwróć uwagę, że (lub wódki) napisała w nawiasie :-), w nawiasie też dodam, a
co powinnam uczynić od razu, że napisane to zostało ( a przynajmniej
wydane ,17 lat temu) , a wtedy rzeczywistość była zgoła inna, rum można było
dostać w "Pewexie" czy w "Baltonie":-)

> Wiesz...wszytko co zawieralo alkohol - i bylo slodkawe -  bylo ulubionym
> napojem Hemingway'a :-)))

Wiem :-(, stary człowiek a mógł, ;-))))

> [...]
> Bodeguita... jesli "patyczki nie wyszli" - bo to przeciez Kuba, za dolary

W socjaliźmie nie zawsze stawało się frontem do klienta ;-(
Pozdrawiam Areta ( limit rumu po degustacji "Pijanego Izydora" mam wyczerpany
na najbiższe pięć lat ;-(.

1. Data: 2004-09-07 10:55:18

Od: "gs" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem barmanka i u nas w klubie ten drink wykonuje sie jeszcze inaczej:)
2 lyzki brazowego cukru wymieszac z sokiem z limonki i paroma listkami
miety,
do tego bacardi superior (light)

Mojito nie jest slodkie, raczej kwasno-slodkie, bardzo orzezwiajace!

1. Data: 2004-09-07 15:18:08

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jestem barmanka i u nas w klubie ten drink wykonuje sie jeszcze inaczej:)
> 2 lyzki brazowego cukru wymieszac z sokiem z limonki i paroma listkami
> miety,
> do tego
bacardi superior (light)

tego rumu jeszcze nie próbowałam :-)

> Mojito nie jest slodkie, raczej kwasno-slodkie, bardzo orzezwiajace!

Takie właśnie ma być :-)

Areta

Domowy wyrob serow - gdzie kupic materialy?
mochito
wewnetrzny monolog restauracyjny [dlugie i inne]
Okolice Leby a sprawa ryb...
Jakie przetwory z Cukini?