Re: mojito

From: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: mojito
Date: Fri, 30 Jul 2004 16:04:29 +0000 (UTC)

Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Za Ireną Gumowską znam inny skład:

Pani Gumowska - slynna bon-vivantka - jest zle poinformowana :-)))

> 1 łyżka cukru
> 1 łyzka soku cytrynowego
> 1 kieliszek Hawana Club Light Dry ( lub wódki)
> 1/2 szkl. kostek lodu
> 2 krople piołunówki ( dla goryczki)
> gałązka miety
> Wszystkie składniki ( oprócz mięty) zmiksować. Dolać wody sodowej, aby
wysoka
> szklanka była prawie pełna i włozyć gałązkę mięty. :-)
> Był to słynny napój E.Hemingwaya. :-). Pozdrawiam Areta

Wiesz...wszytko co zawieralo alkohol - i bylo slodkawe - bylo ulubionym
napojem Hemingway'a :-)))

W "La Bodeguita del Medio" (gdzie wlasnie Mr. Hemingway pijal owo mojito...)
w Hawanie mozna kupic szklanki do mojito z wydrukowanym na nich nastepujacym
przepisem:

12 lisci miety z lodyga
lyzeczka cukru
60 ml rumu o smaku cytrynowym
60 ml swiezego soku z cytryny lub limonki
60 ml wody mineralnej gazowanej

W wysokiej szklance wymieszac miete z cukrem i dobrze zgniesc liscie miety
widelcem. Dodac rum i sok. Dobrze wymieszc. Dolac wody mineralnej.
Dopelnic kostkami lodu.
Koniec przepisu.

Ten przepis to taki troche turystyczny (mojito w La Bodeguita kosztuje $4
US - a wiec nie jest dostepne dla przecietnego zjadacza kukurydzy - choc
smakuje OK) ale - co do Hemingway'a i mojito to:
Na pewno bez piolunowki (moze z angostura, ale to juz nie mojito...)
Raczej z syropem a nie z cukrem (2 czesci cukru ugotowac z 1 czescia wody i
ostudzic przed uzyciem) bo tak sie wlasnie slodzi mojito w barach.
Miete nalezy rozgniesc przed zmieszaniem bo inaczej cala idea mojito bierze
w leb.
W gotowe mojito dobrze wlozyc patyczek z trzciny cukrowej (co czynia w La
Bodeguita... jesli "patyczki nie wyszli" - bo to przeciez Kuba, za dolary
czy nie, czasami patyczki "wyszli...")