monogamia

1. Data: 2003-06-17 10:38:32

Temat: monogamia
Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co sądzicie :

1. czy monogamia jest czymś dla człowieka naturalnym
czy raczej nabytym kulturowo?

2. czy można zdradzić swojego partnera niefizycznie? nie przez seks?

3. czy gdyby wasz partner/ka oświadczył/a, że idzie na spotkanie z
znajomym/ą przeciwnej płci (tylko żeby pogadać)
pozwolilibyście?

pozdrowienia

Natalia

1. Data: 2003-06-17 10:50:13

Temat: Re: monogamia
Od: "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

proczim pana, w takie komputeru <news:bcmr6b$8cj$1@news.onet.pl> ono
<Natalia> napisacz takie o:

> 3. czy gdyby wasz partner/ka oświadczył/a, że idzie na spotkanie z
> znajomym/ą przeciwnej płci (tylko żeby pogadać)
> pozwolilibyście?

a jak można nie pozwolić?

--
"Mężczyzna pozostaje zazwyczaj bardzo długo pod wrażeniem
jakie zrobił na kobiecie."

tuwim

1. Data: 2003-06-17 10:55:08

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Jun 2003 12:38:32 +0200, "Natalia"
<k...@p...onet.pl> wrote:

>1. czy monogamia jest czymś dla człowieka naturalnym
>czy raczej nabytym kulturowo?

Zdecydowanie nienaturalnym i nabytym kulturowo.

>2. czy można zdradzić swojego partnera niefizycznie? nie przez seks?

Hmm. Wydaje mi się to oczywiste: tak. Można przecież zdradzać na różne
sposoby.

BTW zadając to pytanie, jednocześnie odpowiadasz sobie na pierwsze:
definicja zdrady jest konstrukcją społeczną.

>3. czy gdyby wasz partner/ka oświadczył/a, że idzie na spotkanie z
>znajomym/ą przeciwnej płci (tylko żeby pogadać)
>pozwolilibyście?

Boże Przenajświętszy! Nigdy. Nigdy nie należy pozwalać na coś takiego!
Pogadać... akurat! Zalecam również ostrożność, gdy partner/ka idzie
pogadać z osobą tej samej płci.

--
Amnesiac

1. Data: 2003-06-17 11:16:32

Od: " ziemiomorze" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@2...antiszpamior.pl> napisał(a):

> proczim pana, w takie komputeru <news:bcmr6b$8cj$1@news.onet.pl> ono
> <Natalia> napisacz takie o:

> a jak można nie pozwolić?

Jak mozna pytac w ogole?

z.

1. Data: 2003-06-17 11:25:32

Od: "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

proczim pana, w takie komputeru <news:bcmtaf$ilg$1@inews.gazeta.pl> ono
<
ziemiomorze> napisacz takie o:

> Jak mozna pytac w ogole?

a podaj sposób

--
pozbawił mnie sygnaturki
strzał z dwururki

http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-06-17 11:26:07

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> 1. czy monogamia jest czymś dla człowieka naturalnym
> czy raczej nabytym kulturowo?

Wymuszonym 'kulturowo'

> 2. czy można zdradzić swojego partnera niefizycznie? nie przez seks?

Wyłącznie!!
Przespanie się z innym to nie zdrada.

> 3. czy gdyby wasz partner/ka oświadczył/a, że idzie na spotkanie z
> znajomym/ą przeciwnej płci (tylko żeby pogadać)
> pozwolilibyście?

A jakie mam prawo zabraniać?
Mogę być co najwyżej wdzięczny za poinformowanie mnie kiedy wraca bym
nie czekał z kolacją ;-)))

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-06-17 11:26:26

Od: "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

proczim pana, w takie komputeru
<news:hcstevcm6ebg663qmriogbrck4biicsudv@4ax.com> ono <Amnesiac>
napisacz
takie o:

> Boże Przenajświętszy! Nigdy. Nigdy nie należy pozwalać na coś takiego!
> Pogadać... akurat! Zalecam również ostrożność, gdy partner/ka idzie
> pogadać z osobą tej samej płci.

tak czy siak, dobrze jest wręczyć jej przed wyjściem prezerwatywę.
strzeżonego..

--
trener.blog.pl

"system totalitarny a binarny - analiza porownawcza z elementami chaosu"

1. Data: 2003-06-17 11:30:49

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości

> Wymuszonym 'kulturowo'

> Wyłącznie!!
> Przespanie się z innym to nie zdrada.

a to ciekawe...
to na czym dokładnie taka niefizyczna zdrada polega?
(nie śmiać się z tych pytań, jam naprawdę ciekawa) :))

> A jakie mam prawo zabraniać?
> Mogę być co najwyżej wdzięczny za poinformowanie mnie kiedy wraca bym
> nie czekał z kolacją ;-)))

jacy wy fajni jesteście, koledzy z grupy...
ostatnio usłyszałam, że HAREM wokół siebie tworzę
więc ciekawa jestem waszych opinii
np. gram w brydża z 3 facetami, tylko 1 jest moim chłopakiem, wiadomo
mam kilkunastu dobrych kolegów (koleżanki może ze 3)
co jakiś czas kolejny znajomy zaprasza mnie na piwo itd
no i widzę, że mój chłopak trochę się tym stresuje
stąd pytanie
:))

pozdrowienia

Natalia

1. Data: 2003-06-17 12:20:22

Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Natalia napisał:
> 1. czy monogamia jest czymś dla człowieka naturalnym
> czy raczej nabytym kulturowo?

A niby w jakiej ludzkiej kulturze występuje monogamia!?
W każdej kulturze ludzie sekszą ile wlezie, a nie tylko
z jednym partnerem przez całe życie, bez względu na to czy
dana kultura patrzy na to przychylnie czy też wręcz przeciwnie.

U wszystkich naczelnych - także u ludzi - seks jest współtwórcą
kultury i przejawem zachowań społecznych, a nie tylko indywidualnych.

> 2. czy można zdradzić swojego partnera niefizycznie? nie przez seks?

Zdrada to porzucenie partnera na rzecz wroga.
Seks na boku to ledwie wykroczenie.

> 3. czy gdyby wasz partner/ka oświadczył/a, że idzie na spotkanie z
> znajomym/ą przeciwnej płci (tylko żeby pogadać)
> pozwolilibyście?

A niby jakie mam prawo nie pozwalać!?!?
To nie moja własność, lecz autonomiczna osoba!

pozdrawiam
Arek
--
http://www.elita.pl/hipnoza

1. Data: 2003-06-17 12:22:58

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> napisacz
> takie o:

> tak czy siak, dobrze jest wręczyć jej przed wyjściem prezerwatywę.

spoko, biorę pod uwagę, że może im o seks chodzić :))
i jakoś nie miałam do tej pory kłopotu...
jakaś naiwna jestem, bo lubię z nimi po prostu gadać, pić alkohol
a sama od wielu lat uprawiam monogamię w seksie i dobrze mi z moim partnerem
(tylko czemu on tak się stresuje moimi męskimi znajomościami?
tradycjonalistka ze mnie

ogólnie myślę, że mężczyźni jednak znacznie intelektualnie ciekawsi od bab
dlatego lubię się z wieloma spotykać na gruncie koleżeńskim

a jak to z wami jest?
jak spotykacie się z koleżanką z którą nie sypiacie
czy od razu traktujecie ją jak CIAŁO ??
czy jak facet proponuje dziewczynie wyjście do pubu na piwo to w ogóle
możliwe jest, że
nie myśli o cielesnych przyjemnościach?

pozdrawiam

Naiwna N :))