most zamiast 6? jak to bedzie wygladalo?

11. Data: 2005-11-09 14:10:29

Temat: Re: most zamiast 6? jak to bedzie wygladalo?
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisał(a):

> No lepsze :). Nie, nie mam zamiaru fundowac sobie implanta. Zeby to bylo
> tansze to moze moze...bo jak sobie pomysle, ze wkrecaja to w kosc...ehh mam
> zle przejscia z usuwaniem zebow. Zwlaszcza tej wlasnie 6.
> A mam obawy o psucie, bo jakis czas temu zakladalam sobie staly aparat. I
> tez mi powiedzieli, ze mimo, ze mam pierscienie na szostkach to nic im nie
> bedzie. Po zdjeciu wszystkie byly z dziurkami :/.
> Ide dzisiaj do mojego dentysty zobaczymy co powie :)
>
> Agata

o właśnie...mimo, że przed założeniem aparatu miałam wyleczone wszystkie
zęby i w trakcie noszenia chodziłam na kontrole, po zdjęciu pierścieni
okazało się, że 6 są do leczenia...
dogma

12. Data: 2005-11-09 17:21:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata" <a...@g...pl> wrote in message
> Z tego co zdazylam sie zorientowac implanty są dosyć drogie.

nie daj sobie zrobic mostu, ktory wisi na 7. bardzo zle rozwiazanie.
zupelnie nie powinno sie tego robic (generalnie).
implant teraz wydaje sie drogi, ale w ogolnym rozrachunku wyjdzie
Ci taniej. badanai kliniczne bowiem wykazaly ze most wytrzymuje w stanie
idealnym ok 7-10 lat. implanta masz do konca zycia. plus nie musisz
opilowywac zebow na most (ok 30% konczy sie obumarciem nerwu i leczeniem
kanalowym). przemysl to, bo jak sie to mowi co drogie to tanie. i w tym
przyadku
jest to swieta racja.

iwon(k)a

13. Data: 2005-11-09 19:37:21

Od: "Agata" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> opilowywac zebow na most (ok 30% konczy sie obumarciem nerwu i leczeniem
> kanalowym). przemysl to, bo jak sie to mowi co drogie to tanie. i w tym

Pewnie masz duzo racji. Dentysta zaproponowal mi dzisiaj most trzymajacy sie
tylko na 7 i powiedzial, ze nie ma potrzeby, zeby trzymal sie on tez na 5.
Mam czas do jutra rano, zeby sie zastanowic. W ogole to chwilowo jestem u
rodzicow (mieszkam w Łodzi) w malym miescie i pomyslalam, ze zrobie tutaj,
bo bedzie taniej. Tylko, ze moj dentysta implantow nie robi, wiec cen nie
moglam porownac. Zaproponowal mi 300zl za most (gdyby byl jeszcze na 5 to
450) za jakis tam metal :/, a za pokryty porcelana 800 (za 2 zeby).
Powiedzial, ze implant to ok 2500. Czyli roznica jest duza.
I na samej 7 moze byc problem z utrzymaniem tak jak mi tutaj piszecie. A
jestem osoba mloda (mam niecale 22lata), wiec zalezy mi, zeby trzymalo sie
to jak najdluzej.
Druga sprawa to to, ze nie chce przy okazji tracic 2 kolejnych zebow :/.
Wstawic cos musze, bo zal by bylo po dlugim cierpieniu i walce z aparatami
na zebach, zeby one teraz sie przesunely :(.
Trzecia sprawa to to, ze ja tutaj bede tylko kilka dni, a ten Pan sam mostow
nie robi tylko komus to zleca. I jak z nim rozmawialam jak dlugo by to
trwalo (bo ja tez nie moge byc tu zbyt czesto) to wyszlo ponad 2tyg czekania
i w tym czasie nie mialabym zadnej tymczasowej koronki czy mostu. A z tego
co piszecie wydaje mi sie to konieczne. On powiedzial, ze nic mi nie zalozy
i nie powinnam sie martwic, bo "zab bedzie tylko troche bardziej wrazliwy na
cieplo i zimno". Ale powiedzial tez, ze przy pilowaniu jest bol silny, wiec
musi byc ze znieczuleniem.
Mam wielki dylemat :(. Nie wiem co robic, a czasu malo. A wszystko przez
pewna Pania z Lodzi, ktora mogla jednak ratowac ten zab a nie chciala :(.
Mogla chociaz kawalek zostawic, zeby byla koronka. tylko, ze robila to
szybko, bo zab bolal i polecila mi usuniecie go. Teraz strasznie tego
zaluje.

--
pozdrawiam,
Agata

14. Data: 2005-11-09 22:03:47

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Pisze do nas Agata pamiętnej daty 2005-11-09 20:37:

>Pewnie masz duzo racji. Dentysta zaproponowal mi dzisiaj most trzymajacy sie
>tylko na 7 i powiedzial, ze nie ma potrzeby, zeby trzymal sie on tez na 5.

Uciekaj :-)

> [...]
>moglam porownac. Zaproponowal mi 300zl za most (gdyby byl jeszcze na 5 to
Uciekaj :-)

>, a za pokryty porcelana 800 (za 2 zeby)
Czyli za sensowny most trzypunktowy 1200, a to już nie taka duża różnica

> [...]
>to jak najdluzej.
>Druga sprawa to to, ze nie chce przy okazji tracic 2 kolejnych zebow :/.
Mając most nie tracisz ich (w każdym razie nie całych, a tylko
zewnętrzną ich warstwę)

> [...]
>na zebach, zeby one teraz sie przesunely :(.
>Trzecia sprawa to to, ze ja tutaj bede tylko kilka dni, a ten Pan sam mostow
Technikowi, jak każdy lekarz.

>I jak z nim rozmawialam jak dlugo by to
>trwalo (bo ja tez nie moge byc tu zbyt czesto) to wyszlo ponad 2tyg czekania
>i w tym czasie nie mialabym zadnej tymczasowej koronki czy mostu.
Uciekaj!

> [...]
>i nie powinnam sie martwic, bo "zab bedzie tylko troche bardziej wrazliwy na
Tak, najpierw trochę bardziej wrażliwy, potem dużo bardziej wrażliwy, a
potem albo zacznie boleć jak diabli, albo przestanie w ogóle (jeszcze
gorzej, bo to oznacza martwicę miazgi)

> Ale powiedzial tez, ze przy pilowaniu jest bol silny, wiec
>musi byc ze znieczuleniem.
>Mam wielki dylemat :(. Nie wiem co robic, a czasu malo.
Poszukaj innego lekarza.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

15. Data: 2005-11-09 23:56:08

Od: porshe <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> Witam!
>
> Niedawno (jakies 1.5 miesiaca temu) usunięto mi dolną szóstkę. Muszę w tym
> miejscu wstawić "coś", żeby zęby mi się nie przesunely. Poniewaz jestem w
> temacie kompletnie zielona szukałam w necie czegoś na ten temat. Właśnie
> wróciłam od swojego ortodonty, który powiedział, że mam do wyboru most lub
> implant. Z tego co zdazylam sie zorientowac implanty są dosyć drogie. Nie
> mam pojęcia ile może kosztowac to drugie rozwiazanie, ale mam do Was
> pytania:
> Czy przy wstawianiu mostu konieczne są koronki na 2 sąsiednich zębach?

jak sama stwierdziłaś - nie. most może być na jednym zębie, ale to
trochę na bakier. Generalnie zostaw trzonowce od mostu z daleka.

> Usunięto mi 6 i po bokach została 7 z 5. Oba zęby są zdrowe, więc szkoda by
> mi było je pilowac :(
> Czy to piłowanie sąsiednich zębów jest bardzo bolesne? Podobno wykonywane ze
> znieczuleniem, ale pewnie później boli?

Powiem na własnym przykładzie. Jako młoda osoba przeżyłem dosyć
dramatyczny wypadek rowerowy i wybiłem górne jedynki, tak, że zostały
tylko małe kikuty (jedna tylko korzeń, z drugiej coś sterczało, było
toto żywe). Zdecydowałem się [rodzice pokryli koszty] na dwa implanty
porcelanowe. pani Stomatolog musiała mi spiłować zęba - przednią
jedynkę, oczywiście ze znieczuleniem. Sam zabieg po znieczuleniu aż tak
bolesny nie jest (czujesz, jabyś jadła wyjątkowo twardą bułkę, ze skórką
w środku, która okręca ci się naokoło zęba). Po zabiegu też nie ma bólu,
chyba, że nieopatrznie zjesz coś b. gorącego - spiłowany ząb jakiś czas
jest bardzo wrażliwy, tym bardziej że metal nieźle przewodzi ciepło.
Całość wyszła mnie jakieś 3 lata temu 800zl(do tego czasu miałem
zastępczo 'prowizorkę' bo mi się zęby ciągle rozrastały) i z efektu
jestem bardzo zadowolony. Zęby wyglądają tak naturalnie, że wszyscy moi
nowi znajomi ze studiów nie wiedzą o tym, że zęby te są sztuczne.

Dużo bardziej bolesne dla mnie jest np. borowanie małych ubytkow w
przestrzeniach międzyzębowych. Jeżeli tylko ból ma być wyznacznikiem, to
decyduj się śmiało na implanta.
A cena - rozłóż ją sobie na całe zycie

16. Data: 2005-11-10 04:30:55

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata" <a...@g...pl> wrote in message

> Pewnie masz duzo racji. Dentysta zaproponowal mi dzisiaj most trzymajacy
> sie tylko na 7 i powiedzial, ze nie ma potrzeby, zeby trzymal sie on tez
> na 5.

jak powiedzial LM uciekaj :)))))
powaznie. takie mosty nie powinny byc w ogole robione. to nie chodzi
o utrzymanie ale o to, ze pozniej starcisz 7 przy takim rozwiazaniu.
po drugie to barbarzynstwo nie zakladac korony tymczasowej, a
w przypadku wykonywania mostu- mostu tymczasowego.
nie idz do niego. jesli masz 22 lata to zrob sobie to u jakiegos
dentysty, ktory zalozy ci most porcelanowy (na szlachetnym metalu)
osadzony na 7 i 5. ale wciaz zastanow sie nad implantem. w ostatecznosci
zrob ten most ale nie u tego dentysty. powaznie mowie. (jestem dentysta).

iwon(k)a

17. Data: 2005-11-10 11:30:04

Od: "Agata" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LM <p...@n...sig> napisał(a):
> Mając most nie tracisz ich (w każdym razie nie całych, a tylko zewnętrzną
> ich warstwę)
Miałam na mysli to, ze moze zaczna sie psuc :)

> Tak, najpierw trochę bardziej wrażliwy, potem dużo bardziej wrażliwy, a
> potem albo zacznie boleć jak diabli, albo przestanie w ogóle (jeszcze
> gorzej, bo to oznacza martwicę miazgi)
Czyli gdybym miala tak chodzic prawie 3 tyg to nie dam rady...

> Poszukaj innego lekarza.
Poszukam. I dziekuje wszystkim za pomoc :)

--
pozdrawiam,
Agata

18. Data: 2005-11-10 11:32:52

Od: "Agata" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> zrob ten most ale nie u tego dentysty. powaznie mowie. (jestem dentysta).
Dziekuje. Ucieklam :). Za duzo rzeczy przemawialo za tym, zeby tego nie
robic. Macie wszyscy racje. Zorientuje sie w cenach implantow i postaram sie
tak to rozwiazac.

--
pozdrawiam,
Agata

19. Data: 2005-11-10 11:37:36

Od: "Agata" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

porshe <a...@p...fm> napisał(a):
> [...]
> zadowolony. Zęby wyglądają tak naturalnie, że wszyscy moi nowi znajomi ze
> studiów nie wiedzą o tym, że zęby te są sztuczne.
Moja siostra tez przezyla cos takiego i tez wybila sobie 2 gorne jedynki.
Ale dzieki, ze napisales mi tak dokladnie jak wyglada ten bol :)

> A cena - rozłóż ją sobie na całe zycie
Wlasnie. I to krotkie zdanie utwierdzilo mnie w przekonaniu, ze nalezy uciec
od tego mojego dentysty :). Nie poszlam tam dzisiaj. Wroce do siebie i
poszukam jakiegos dobrego specjalisty od implantow. Zna ktos moze takiego w
Łodzi?;)

--
pozdrawiam,
Agata

20. Data: 2005-11-10 12:13:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"porshe" <a...@p...fm> wrote in message
> [...]
> żywe). Zdecydowałem się [rodzice pokryli koszty] na dwa implanty
> porcelanowe. pani Stomatolog musiała mi spiłować zęba -

to co opisujesz to sa korony a nie implanty.

iwon(k)a

skierowanie do szpitala-jak to jest?
operacja żylaków
Re: Pryszcze - jak je wygenerowac?
oczyszczanie organizmu - głodówka - co o tym sądzicie, jakieś rady, własne odczucia itp?
Wynik cytologii