możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez antybiotyków?

11. Data: 2009-06-15 12:46:15

Temat: Re: możliwe jest leczenie zapalenia oskrzeli, zapalenia płuc bez antybiotyków?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha wrote:

> Taaa... albo zostanie w nerkach w postaci kamieni :> (a może i
> nowotworu). Smacznego!

no no, i niech nie wychodzi wieczorem nieuczesany, bo mu się nietopyrze we
włosy wkręcą.

skąd wy się bierzecie z tymi przaśnymi historyjkami...

12. Data: 2009-06-15 13:00:57

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Ciekawe - skąd takie dawki?
> Serio pytam, nie mam ochoty na flame'a dziś.

z for medycyny naturalnej. Takie dawki są stosowane przez kliniki medycyny
naturalnej a także wielu "normalnych" lekarzy, takie też były stosowane w
słynnym eksperymencie z zaleczaniem nowotworu prostaty witaminą C
(przedłużenie życia ze spodziewanych kilku tygodni do wielu miesięcy) -
fakt, że to wszystko dożylnie. Wszyscy którzy stosowali zgodnie twierdzą,
że efekty można porównać do cudu.

Tłumaczy się to tym, że dopiero przy odpowiednim stężeniu we krwi witamina C
ma jakieśtam działanie - zachodzi reakcja o dziwnej i pokręconej nazwie.

Bezpośredniego dowodu innego niż "anegdotal evidence" nie ma, nie licząc
tego badania z nowotworem prostaty, ale faktem jest też, że do tej pory
medycyna nie zna żadnego skutku ubocznego witaminy C nie licząc
rozwolnienia przy podaniu doustnym.

> O ile pamiętam w latach opublikowano badanie dotyczące zastosowania
> witaminy C (ale niższych dawkach, bo IIRC gram na dobę) w przeziębieniu,
> wyniki nie były spektakularne.
> Są oczywiście jakieś prace mówiące o bezpośrednim działaniu
> przeciwwirusowym kwasu askorbinowego, ale zdaje mi się, że tylko in
> vitro.

ciekawostka - było kilkadziesiąt badań dotyczących zastosowania witaminy C w
leczeniu przeziębienia. Wyniki były sprzeczne - niektóre badania wykazały
jasno i wyraźnie silne działanie wprost zależne od wielkości przyjętej
dawki, inne - nie wykazały żadnego. Fakt, że w żadnym nie stosowano dawek
zalecanych w medycynie naturalnej, więc w żadnym nie mogło dość do silnego
stężenia we krwi.

> Jodem kiedyś leczono, dlatego, że jodek potasu ma silne działanie
> sekretolityczne - czyli stymuluje wydzielanie gruczołów, w tym
> śluzowych, co ułatwia wykrztuszanie. Można o tym przeczytać w książkach
> z lat siedemdziesiątych, zresztą w późniejszych też.
> Od czasu wprowadzenia na rynek skuteczniejszych i bezpieczniejszych
> leków rozrzedzajacych wydzielinę jodku potasu właściwie się już nie
> stosuje. Nikomu nie odpowiada perspektywa jod-Basedowa na przykład (a
> subkliniczny niedobór jodu w Polsce jest wciąż całkiem częsty),
> pomijając już takie drobiazgi jak rzyganie.

no nie, akurat takiej formy schorzenia autoimmunologicznego nie łączy się z
nadmiarem jodu - są przesłanki do Hashimoto u nikłego procentu ludzi którzy
już mają początki choroby, dość wyraźne przesłanki - ale to dalej tylko
sfera przypuszczeń.

O wielu rzeczach nie można przeczytać w książkach, np o wysokich stężeniach
witaminy C, albo o silnych działaniach bakterio i wirusobójczych jodu
(który jest praktycznie nieszkodliwy dla zwykłych komórek). Albo na ten
przykład o tym, że pompa jodowa występuje nie tylko w komórkach tarczycy,
ale również m.in. w komórkach piersi i prostaty. A co ciekawsze, im niższe
stężenie jodu w diecie, tym - statystycznie - wyższa szansa zapadnięcia na
raka tych narzadów, nawet kilkukrotnie wyższa. Teoretycznie nie ma to
większego znaczenia, bo np osoby z wyższym stężeniem jodu mają też np
wyższe stężenie omega 3 (to samo źródło pokarmowe) wiec możnaby gdybać,
aaaaaaale - podanie jodu w wysokich dawkach szczurzycom, którym
jednocześnie poda się substancję wywołującą raka piersi, zmniejszy
zachorowalność na raka bodajże dwukrotnie.

Tak że historie o tym, że jedyne działanie jodu to działanie odkrztuśne,
włożyłbym między bajki. Ma wiele innych, czy wśród nich jest działanie
wiruso i bakteriobójcze - nie wiem, ale znowuż skutki uboczne są o wiele
niższe, niż te które mamy przy antybiotykach.

13. Data: 2009-06-15 13:13:08

Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "tomek wilicki" napisał:
> [...]
> ma jakieśtam działanie - zachodzi reakcja o dziwnej i pokręconej nazwie.

z tą końską dawką witaminy C to mnie zainteresowałęś i chętnie przetestuję
osobiście, tylko powiedz mi ile wiader rzodkiewki/sałary/czereśni musiał bym
zjeść zeby było te 20g witaminy?

bo jeśli chodzi o witaminę chemiczną, to musiał bym łyknąć całe opakowanie
na raz, a czy ta sztuczna witamina też jest skuteczna?

14. Data: 2009-06-15 13:25:38

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jun 2009 15:00:57 +0200, tomek wilicki wrote:

> z for medycyny naturalnej.

A to przepraszam, myślałem, że masz jakieś twarde dane.

BTW - o ile pamiętam kwas askorbinowy metabolizuje się do szczawianów.
Tudzież zakwasza mocz, ale tak czy inaczej osoby z tendencją do kamicy
nerkowej nie powinny go jeść szufelką.

> [...]
> już mają początki choroby, dość wyraźne przesłanki - ale to dalej tylko

Ja nie piszę o Hashimoto. Ja piszę o jod - Basedowie. To różne rzeczy
są. Jod-Basedow to tyreotoksykoza u ludzi z niedoborem jodu po podaniu
dużych jego dawek.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

15. Data: 2009-06-15 14:26:53

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Papa Smerf wrote:

> z tą końską dawką witaminy C to mnie zainteresowałęś i chętnie przetestuję
> osobiście, tylko powiedz mi ile wiader rzodkiewki/sałary/czereśni musiał
> bym zjeść zeby było te 20g witaminy?

czarna porzeczka - 15 kg :D

o inne owoce nawet nie pytaj. Są co prawda takie, które w kilogramie mają i
30 gram, ale w Polsce nie dostaniesz.

> bo jeśli chodzi o witaminę chemiczną, to musiał bym łyknąć całe opakowanie
> na raz, a czy ta sztuczna witamina też jest skuteczna?

Wszyscy ludzie, którzy piszą o "cudownych" właściwościach witaminy C,
stosowali chemiczną.

Tylko przypadkiem NIE kupuj firmy Schefflera Additiva, dodają toksyczny
aspartam.

16. Data: 2009-06-15 14:37:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> [...]
>
> BTW - o ile pamiętam kwas askorbinowy metabolizuje się do szczawianów.
> Tudzież zakwasza mocz, ale tak czy inaczej osoby z tendencją do kamicy

próbowano kilkukrotnie wykazać jakikolwiek związek między witaminą C a
kamicą. Nie wykazano żadnego, chociaż mit ciągle pokutuje.

> Ja nie piszę o Hashimoto. Ja piszę o jod - Basedowie. To różne rzeczy
> są. Jod-Basedow to tyreotoksykoza u ludzi z niedoborem jodu po podaniu
> dużych jego dawek.

Ah, to coś, co mija po bardzo krótkim czasie po odstawieniu jodu, bez
większych komplikacji. Schorzenie dotyczy osób, które mają wole tarczycowe,
w związku z czym są chore na poważną niedoczynność, prawdę mówiąc
przypuszczam, że jest ono nawet korzystne dla zdrowia - chwilowa
nadczynność pozwala nasycić tkanki hormonami tarczycy.

Są jakieś badania, które wykazują, że nadczynność tarczycy po długim okresie
niedoczynności NIE jest korzystna dla pacjenta w ogólnym rozrachunku?

17. Data: 2009-06-15 18:24:08

Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "tomek wilicki" napisał:
> czarna porzeczka - 15 kg :D

mimo sporego apetytu z tym sobie nie poradzę:O(

> o inne owoce nawet nie pytaj. Są co prawda takie, które w kilogramie mają
> 30 gram, ale w Polsce nie dostaniesz.

wiec spytam tylko z ciekawości co to za owoce ?

> Wszyscy ludzie, którzy piszą o "cudownych" właściwościach witaminy C,
> stosowali chemiczną.

ok, wiec mam łykać opakowanie dziennie przez tydzień?
to mi nie zaszkodzi?

18. Data: 2009-06-15 19:43:39

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papa Smerf" napisał:

> [...]

Etam, dostaniesz.

> wiec spytam tylko z ciekawości co to za owoce ?

http://sklep.spirulina.pl/acerola-fenomenalna-witami
na-c-24hdobe-p-93.html

> ok, wiec mam łykać opakowanie dziennie przez tydzień?

Jak Ci zaszkodzi, to nie będziesz mógł podać obywatela tw do sądu o
błąd w sztuce :>

--
Pozdrawiam - Aicha

19. Data: 2009-06-15 20:22:59

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Papa Smerf wrote:

> mimo sporego apetytu z tym sobie nie poradzę:O(

> wiec spytam tylko z ciekawości co to za owoce ?

yh, już nie pamiętam - kilka rodzai jagód, np acerola, mają powyżej 1500
mg / 100 gram. Goooglnij za tym, mnóstwo jest stronek, chyba nawet wiki coś
o tym wspomina.

> ok, wiec mam łykać opakowanie dziennie przez tydzień?
> to mi nie zaszkodzi?

już sam musisz zdecydować, czy chcesz ryzykować. Taki np Pauling, noblista
(dostał bodajże za odkrycie właśnie witaminy C), łykał 10 gram dziennie
przez kilkadziesiąt lat, aż w końcu się przekręcił z przyczyn kompletnie
nie związanych z jego manią witaminową - w wieku lat 95. Wszyscy lekarze
się z niego naśmiewali, ale jakoś tak wyszło, że gdy jeszcze w wieku 90 lat
profesor Pauling aktywnie pracował na uniwersytecie, o tych lekarzach nawet
robaki zdążyły zapomnieć.

Medycyna nie zna ani jednego przypadku przedawkowania witaminy C, nawet gdy
ludzie brali po 100 gram dziennie. Nie jest znany ani jeden przypadek
skutków ubocznych (nie licząc biegunki czy krótkotrwałych objawów niedoboru
po nagłym odstawieniu gdy przez długi czas brało się bardzo duże dawki).
Problemem natomiast może być chemia, którą są szprycowane tabletki dostępne
w aptekach.

Pomimo całkowitego braku skutków ubocznych witaminy C, lekarze jej nie
zalecają w dużych dawkach. Być może dlatego, że żaden koncern
farmaceutyczny nie zasponsoruje wczasów lekarzowi, który przepisuje tanią
witaminę C za 3 zł, skoro może przepisać leki za 250 zł.

20. Data: 2009-06-15 20:25:56

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha wrote:

> http://sklep.spirulina.pl/acerola-fenomenalna-witami
na-c-24hdobe-p-93.html

ale to jest wyciąg z aceroli. Ma to tyle wspólnego z jagodami, co guma
balonowa o smaku malinowym z malinami.

> Jak Ci zaszkodzi, to nie będziesz mógł podać obywatela tw do sądu o
> błąd w sztuce :>

lekarza też nie może podać. Znaczy owszem, może, ale wyroki skazujące są jak
Yeti - każdy słyszał, nikt nie widział. Różnica taka, że ja kasy nie biorę,
hehe.

mak
Jak dlugo trzymac szwy ?
zaburzenia osobowości borderline