mroczki przed oczami

1. Data: 2004-12-05 17:24:27

Temat: mroczki przed oczami
Od: "Ewa Kloge" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś udzieli mi odpowiedzi na następujące pytanie:
Od czego mogą pojawiać się mroczki przed oczami (właściwie jest to taka
ciemna plamka trwająca chwilę lub świecące punkty lub zygzaki).
Nasila to się głównie przy zdenerwowaniu, czasem przed bólem głowy (podobno
mam migrenę, tak stwierdził lekarz, chociaż pomaga mi zwykły panadol) dodam
również że badania okulistyczne są ok (wraz z badaniem pola widzenia),
morfologia też ok.

2. Data: 2004-12-05 17:31:00

Temat: Re: mroczki przed oczami
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Kloge wrote:
> Od czego mogą pojawiać się mroczki przed oczami (właściwie jest to
> taka ciemna plamka trwająca chwilę lub świecące punkty lub zygzaki).
> Nasila to się głównie przy zdenerwowaniu, czasem przed bólem głowy

Ja od ok. 10 lat mam podobnie.Czasem 1 x na tydzień, czasem 1 x m-c a zdarza
się i pól roku "bez mroczek" >Najczęsciej przed bólem głowy, po duzym
zmęczeniu, wysiłku zwłaszcza umysłowym.

pzdr.
Ania

3. Data: 2004-12-05 21:17:51

Od: "JAdam" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania B-J" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zdarza
> się i pól roku "bez mroczek" >Najczęsciej przed bólem głowy, po duzym

U mnie stwierdzono jakąś tam niedokrwienność. Zapisane lekarstwo od czterech
lat skutecznie zapobiega (niweluje) występowaniu tego kiedyś ostrego objawu.
JAdam

4. Data: 2004-12-06 07:38:11

Od: "edihof" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam bardzo podobne objawy, polegające na tym, że jak mam te mroczki to
patrząc w jeden punkt nie widzę go bo tak mi obraz faluje. Tak samo jak u
Ciebie po tych mroczkach występuje ból głowy. Neurolog i okulista nic nie
stwierdzili. Nie wiem czy jedynym wyjściem z tej sytuacji nie jest
tomografia komputerowa.

5. Data: 2004-12-06 12:57:07

Od: "JacekG." <j...@c...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też takie coś miewałem i jeszcze się zdarza (szczęśliwie baaardzo rzadko),
wyczytałem, że mogą to być objawy migrenowe, migrena można leczyć więc radzę
iść jeszcze raz do lekarza.
Pozdrawiam
JacekG.

6. Data: 2004-12-06 13:14:07

Od: "D/\\G/\\" <p...@d...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Kloge" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodam
> również że badania okulistyczne są ok (wraz z badaniem pola widzenia),

Ja mam to samo.
Lekarz stwierdził zmętnienie ciałka szklistego.
Przypisał jakieś krople, nazwy już nie pamiętam.
Inny lekarz powiedział, że niektórzy się po prostu z takim czymś rodzą
i trzeba to polubić, bo nie da się tego pozbyć.
Nie jest to oznaką choroby, po prostu jest i już - taka cecha.
Najbardziej mi to dokucza kiedy patrzę na jasne powierzchnie,
np. na śnieg. Ale widzę to zawsze.
Są momenty, iż objaw ten się nasila, a są takie, kiedy o tym zapominam.

Pozdr
D.

7. Data: 2004-12-07 20:42:52

Od: "rob" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

TO JEST AURA POPRZEDZAJACA NAPAD MIGRENY!!!świetliki? zygzaki? to
charakterystyczne...
jak jeszcze powiesz, ze zaniki pola widzenia tzn. ze kawalek obrazu nie
widzisz...
to na 100 % aura!!!

> np. na śnieg.
a to męty w oku,ponoc ma je kazdy, w roznym stopniu...

pozdro
rob

8. Data: 2004-12-07 21:20:33

Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rob" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> pozdro
> rob
>
> jeden raz miałam połowiczne niedowidzenie, tak z rok temu potem gorąco w
głowie mdłości i uczucie senności. od tego wszystko się zaczęło. Teraz tylko
te czarne plamy przez które nic nie widzę albo swietlliki, ale głowa boli
nie zawsze, najgorsze jest to że to paskudztwo jest często, prawie co dzień

9. Data: 2004-12-07 21:23:36

Temat: Odp: mroczki przed oczami
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A co jesli mam takie jak to piszecie mroczki cały czas jedne sa czarne jak
plamki, a drugie przypominają wylaną na wode smuge oleju i pojawiły sie
jakis czas temu dok. w kwietniu po tym jak napiłem sie alkoholu i pojawił
sie u mnie nagle problem z widzeniem w postaci "błysków" w lewym oku i
efektu rozbitego lustra i lekkiego zamglenia w prawym, towarzyszył temu
równiez skok cisnienia ze wzgledu na zdenerwowanie zaistniała sytuacja. czy
ktos wie co to mogło byc?

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

10. Data: 2004-12-07 21:35:40

Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Looca" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> Looca
>
> ja ze względu na te własnie błyski świetlne poszłam do okulisty, bo bałam
śię że to odklejanie siatkówki, ale okazało się że nie i wtedy powiedział mi
niby że to może być od migreny nawet jeśli ból głowy nie zawsze występuje. A
męty też mam ale to coś zupełnie innego.

Rezonans komputerowy a szumy w uszach
bol w plecach(?)
Mumenthaler
Ciaza i... tysiace pytan :)