Re: mszyce - co robic?!

Data: 2005-07-28 18:07:16
Temat: Re: mszyce - co robic?!
Od: "Dirko" <d...@n...pl>

W wiadomości news:5f1c.0000095d.42e9101d@newsgate.onet.pl Ula S.
<k...@o...pl> napisał(a):

> jestem ogrodnikiem amatorem, pierwszy raz w zyciu zalozylam ogrodek
> i zdaje sie, ze sa w nim mszyce, jak sobie niezawodnie z nimi
> poradzic?!czy jest jakis domowy sposob?!
> prosze o pomoc, zniszczyly mi juz pol ogrodka, za to co zostalo
> wziela sie wilgoc, grzyb i plesn!
> co robic?

Hejka. Może lektura książek i czasopism ogrodniczych by przyniosła
niespodziewanie pozytywny efekt. :-) I tak masz szczęście, że nie masz
mrówek, kretów, nornic, karczowników ...
Pozdrawiam standardowo Ja...cki
PS Mieliśmy kłopoty z mszycami na daliach. Łodygi pod pąkami kwiatowymi były
dosłownie czarne od mszyc. Zacząłem codziennie polewać dalie silnym
strumieniem wody z węża ze specjalną końcówką. W okamgnieniu łodygi stawały
się zielone a mszyce były skutecznie spłukiwane. :-) Ale na drugi dzień
łodygi dalii były ponownie oblepione przez mszyce - więc znowu woda naprzód.
Po tygodniu mszyce na daliach się poddały i jest z nimi spokój do tej pory.
:-)