Re: nadciśnienie oporne na leczenie

Data: 2007-07-18 12:41:24
Temat: Re: nadciśnienie oporne na leczenie
Od: "OlekK" <o...@o...au>

"Darek" <e...@o...pl> wrote in message
news:f7kaup$o88$1@news.onet.pl...
dodam tylko, że w ostatnim czasie, szczególnie zaraz po rzuceniu
palenia zjadałem duże ilości jabłek i bananów. Jabłek około
1kg-1,5kg i kilka bananów. Teraz jadam mniej owoców ale i tak chyba
sporo... Troche mnie zdziwiła informacja o fruktozie, tym bardziej, że
jeszcze
teraz przeczytałem że fruktoza podnosi cholesterol, który niedawno miałem
podniesiony.

Pozdrawiam
Darek

Fruktoza, wedlug prof Lustiga powoduje dyslipidemię, chorobę objawiającą sie
nieprawidlowym stężeniem lipidów lub trójglicerydów a konkretnie w tym
przypadku powoduje ona zwiększoną produkcję najgorszej frakcji cholesterolu
zwaną VLDL (Very Low Density Lipoproteins).
Ale to nie wszystko: fruktoza może powodować stluszczenie wątroby, co jest
bardzo poważną chorobą.
Lustig mówi, że wlasciwie nic zlego jeść cale owoce ponieważ więszośc owoca
stanowi blonnik. Przestrzega przed spożywaniem soków owocowych oraz
slodzonych fruktozą napoi gazowanych.

Mnie osobiście wydaje mi się, że spożywanie nadmiernej ilości owoców jest
też szkodliwe.

Pozdrawiam, Olek K.