Re: najwyzsza pora na podsumowanie

Data: 2020-11-23 00:51:20
Temat: Re: najwyzsza pora na podsumowanie
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>

Am 22.11.20 um 22:32 schrieb Kviat:

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_cia%C5%82a
_cz%C5%82owieka#Historia_poj%C4%99cia_i_aktualne_bad
ania

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_cia%C5%82a
_cz%C5%82owieka#Wahania_w_zale%C5%BCno%C5%9Bci_od_mi
ejsca_pomiaru

> [...]
> że temperatura mierzona bezdotykowo będzie zawsze niższa oraz... różna.
> Raz mierzy w przeciągu, raz mierzy z czoła, komuś innemu ze skroni, raz
> z 3 cm, a innym razem z 10 cm...
>
> Cholera wie ilu pracowników wpuścił do pracy z gorączką, bo przecież
> termometr bezdotykowy pokazał prawidłowe 36,6...
>
> Te wszystkie pomiary termometrem bezdotykowym przed wejściem do jakiegoś
> urzędu, czy do pracy, to fikcja i tylko dla świętego spokoju, jeżeli nie
> robi tego ktoś, kto ma pojęcie co robi, w jakich warunkach to robi i co

Ten madry tekst, ktory cytowalem, wylicza dwa sposoby okreslania
temperatury ciala: dotykowa i za pomoca termometru. Termometrem mierzysz
w ustach, pod pacha lub w odbytnicy. Ten ostatni sposob jest
najpewniejszy, pod jezykiem temperatura jest o 0,3-0,5°, a pod pacha o
0,5° nizszy.
Urzadzenia niedotykowe i kierowane do innych czesci ciala (np. ucha)
pokazuja czesto bledne wartosci np. z powodu wadliwego mierzenia,
zanieczyszczen (ucha, twarzy).
Temperatura ciala zmienia sie w ciagu dnia - noca jest nizszy, przy
aktywnosci fizycznej moze wzrosnac nawet o 2°. Normalne sa wahania
miedzy ranem (np. 36,5) i popoludniem (37,8), a w nocy we snie o 2 jest
najnizsza. U kobiet miesiaczkujacych wahania temperatury dochodza do
0,5°. Z tusza wzrasta temperatura, a z wiekiem sie obniza (co 10 lat o
0,21°).

Tez mysle, ze to badanie (podobno ciagle mierzy sie w Chinach - przed
wejsciem do sklepu, pociagu, banku itd.) to takie alibi. Moze wylapiesz
ciezko chorych, jesli w ogole zechce im sie ruszyc z lozka? Nas tak
badali ze dwa razy w Afryce na punktach kontrolnych czy aby nie mamy
eboli lub tej zarazy bydla. ;-)
Jak wspomnialem, osobiscie mam prawie zawsze (kiedy zdarza mi sie
mierzyc) ponizej 36°, po dobrym jedzeniu, wiekszym wysilku pewnie wiecej
i dobrze mi z tym. Glupio mi tylko bylo jak chcialem od lekarki
zwolnienie z powodu przeziebienia, a goraczki nie bylo. :-)

Acha, w robocie zaproponowalbym dla pewnosci mierzenie temperatury ciala
rektalnie, bo to najpewniejsze. :-) :-) :-)

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".