nalesniki bananowe [P]

1. Data: 2004-06-22 17:58:51

Temat: nalesniki bananowe [P]
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Zrobilam wczoraj nalesniki bananowe z przepisu, ktory kiedys wyszperalam
chyba gdzies w sieci.
Wyszly pyszne, tylko na drugi raz dalabym troche mniej proszku do pieczenia.

1 szklanka maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
2-3 banany (mocno dojrzale) ugniecione widelcem
lyzka cukru
2 jajka (zoltka i bialka osobno)
lyzka roztopionego masla
W średnim naczyniu wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i cukier.
Osobno, wymieszać mleko, żółtka, i roztopione masło, dodać składniki suche
(patrz wyżej) , dokładnie wymieszać. Dodać banany, ciągle mieszając.
Ubić białka na pianę, dodać do uprzednio przygotowanej masy.

Ja dalam okolo 1/3 - 1/2 szklanki mleka (tak "na oko").
Acha, uwazam, ze niezlym pomyslem mogloby byc podgrzanie mleka, bo po
zmieszaniu zimnego mleka z roztopionym maslem dzieja sie dziwne rzeczy ...

Pozdrawiam bananowo
Basiek

1. Data: 2004-06-23 09:01:05

Temat: Re: nalesniki bananowe [P]
Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cb9s0r$sba$1@topaz.icpnet.pl...
> Czesc,
> Zrobilam wczoraj nalesniki bananowe z przepisu, ktory kiedys wyszperalam
> chyba gdzies w sieci.

ha, wyglądają fajnie :) wypróbuję przy najbliśszym naleśnikowaniu
wczoraj chyba był dzień naleśnikowy - ja robiłam te z przepisu Pascala - z
jagodami. Dokonałam niewielkich modyfikacji (zrobiłam ciut gęściejsze
ciasto) i były ok
Wpadłam na chwilę do sąsiadki a u niej też nalesniki :)

Asia

1. Data: 2004-06-23 14:20:03

Od: "eM" <m...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

"Basiek" podal przepis na nalesniki bananowe.

Basiek - alez toto calkowity slinotok powoduje. A ze banany bardzo lubie, to
dzis wieczorem mur beton widelec w ruch idzie!

I jeszcze doloze pytanie: jadlam kiedys nalesniki z tartymi jablkami: nie
jako masa, ale *w* masie nalesnikowej :-), przepisu nie znam, a gdy probuje
sama poekseprymentowac, to mi zawsze te nalesniki, do ktorych jablek tartych
wrzuce, wychodza lamliwe :-((.

A ze bardzo lubie owoce w ciescie, to co by tu jeszcze oprocz bananow i
jablek utartych wrzucic?

eM, glodna jak wilk

1. Data: 2004-06-23 14:32:24

Od: "ankastys" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest przepis na ciasto naleśnikowe, tak?
A co do środka?

Anna S.

1. Data: 2004-06-23 18:19:22

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest przepis na ciasto naleśnikowe, tak?
> A co do środka?

Ja dalam serek waniliowy Danio, ale mozna tez inne rzeczy, np. twarog
wymieszany z odrobina mleka lub smietanki, cukrem i cynamonem.

Basiek

1. Data: 2004-06-23 18:24:55

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ze bardzo lubie owoce w ciescie, to co by tu jeszcze oprocz bananow i
> jablek utartych wrzucic?

Nie mam zielonego pojecia, ale chyba poeksperymentuje z odrobina truskawek,
a w przyszlosci z czerwonymi porzeczkami.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-23 18:56:46

Od: "lisio" <U...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do ciasta naleśnikowego dorzucałem kiedyś przecier jabłkowy z papierówek lub
zrobionej mamałygi z kwaśnych jabłek - wrzucałem tego około 3-5 łyżek ale to
w sumie według uznania... - wychodziło coś jak racuchy

każdy ma swój przepis ale chyba najbardziej pospolity to ten ze szklanką
wody zastąpiłem ostatnio pół na pół z sokiem z ananasa,

ponadto jakiś czas temu eksperymentowałem i wrzuciłem 3 łyżeczki kakao - nio
całkiem całkiem

--
Pozdro
Lisio

howuser&userid=38626

1. Data: 2004-06-24 05:24:19

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> każdy ma swój przepis ale chyba najbardziej pospolity to ten ze szklanką
> wody zastąpiłem ostatnio pół na pół z sokiem z ananasa,

to mi sie nawet podoba. Moze nastepnym razem tez doleje soku owocowego

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-24 17:17:23

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jutro robie eksperymentalne nalesniki z truskawkami abo jagodami.
Dam znac, czy to co wyszlo podobne jest chociaz do nalesnika :)
Basiek, ktora uwielbia eksperymenty

1. Data: 2004-06-24 22:18:05

Od: "lisio" <U...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

przedwczoraj robiłem z truszkafkami (tyle ze wkrajanymi nie memłanymi) i
całkiem całkiem wyszły - tyle tylko że one takie w tym roku kwaśnawe

--
Pozdro
Lisio

Garnek na prazonki/prażynki/duszo nki... czy jakoś tak :)
Bób
Czereśnie
LODY BEZ JAJEK
zupa z sałaty