Re: narzucanie celibatu niezgodne z natur? ...

From: %he(R)sk% <....@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka,pl.soc.religia
Subject: Re: narzucanie celibatu niezgodne z natur? ...
Date: Sat, 15 Mar 2008 20:24:09 +0100

On Sat, 15 Mar 2008 14:47:31 +0100, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Powinno się cię więc odesłać do grzebania w archiwum,

sam sobie grzeb. skoro nie jestes katolem po jaka cholere
martwisz sie o rozporek jakiegos klechy ?

> nie zachowuj się jak cham skoro ktoś to dla ciebie powtarza.

zadalem pytanie retoryczne. gdzie tu widzisz chamstwo?
to ma byc argument w dyskysji ? zawsze kiedy "przeciwnik"
w taki sposob zaczyna argumentowac wiem, ze mam racje.

> A skoro wiesz co było w TL widac sam to z nią przerabiałeś.

nie z nia. to gadzinowka rowna z Nie Urbana.

> Jesteś za głupi żeby zrozumieć

zabraklo argumentow,co? wcale mi nie przykro ale nie
wypowiem sie na temat twego obecnego stanu emocjonalnego.
zrobili to juz inni i zgadzam sie z ich zdaniem.

> że jeśli katolik CHCE zostać kapłanem we własnym kościele
> to MUSI się zgodzić na celibat?!

wiec w czym problem ? chcesz jedzic samochodem? musisz miec
prawo jazdy. nie chcesz - jezdzisz miejska komunikacja.
kto kogo ZMUSZA do bycia kaplanem? takie sa zasady.
co za cholera, ze wy komuszki tak martwicie sie o czyis
rozporek? to nie wasz problem.

> Dla zdrowego heteroseksualnego faceta to wybór tak bolesny

opinie swoje czerpiesz z tego co pisze lewacka prasa ?

> że wcale nie od rzeczy jest pytanie o zdrowie psychiczne
> tych którzy się na taki układ godzą. To pachnie paranoją.

paranoja pachnie to, ze tak sie o to martwisz.
sadze, ze nie rozumiesz co oznacza slowo: celibat.

> A ja nie widzę potrzeby zaspokajania twojej ciekawości.

a wiec nie masz pojecia...

> Jeśli chcesz się upewnić czy wszyscy podzielają twoją
> opinię na temat powodów wprowadzenia celibatu to proszę
> bardzo przedstaw swoją wersję...nie omieszkam skomentować.

nikt nie musi podzielac mojej opinii. jest tylko moja.
sadzac z tego co piszesz nie masz zielonego pojecia o temacie.

> Może sam kościół trąbiący wszędzie o gwałtownie postępującej laicyzacji
> również wśród kleru?

ale to problem Kosciola, a nie twoj. Kosciol jest czescia tej
spolecznosci i odwrotnie. czasy sie zmieniaja. to normalne.

> Wiem -kościół ludziom kładzie do głów same bzdury...

skad wiesz, ze SAME bzdury? chodzisz do kosciola?

> więc trzeba rozumieć wszystko co mówi na odwrót:

jasne. pasuje do twojej teori, co?

> gdy mowa o kryzysie kapłaństwa i spadku powołań
> to trzeba myślec że to zasłona dymna przed faktami
> o pełnych seminariach...

TRZEBA myslec czy ty chcesz by tak inni mysleli?

> gdy mówi że jego nadzieja w młodzieży to znaczy że ma
> z tą grupą populacji kontakt marginalny...itd itp...

a gdy sie mowi: pije to co trzeba myslec? ;o)))

> Wycinasz z litości do siebie żeby się z tym nie skonfrontować?

z litosci by inni nie czytali tych bzdur.

> Nie dam ci tej satysfakcji:

jest mi zupelnie obojetne.

> "Nauczyciel" -lub co gorsza "przewodnik" który nie wie z własnej praktyki
> co to realne życie [w małżeństwie i rodzinie] nie jest w stanie nauczyć
> [przewodzić, prowadzić] jak w tym życiu realnie wdrażać ideały o jakich
> traktuje religia, jakiej okazuje się być tylko rzecznikiem zamiast świadkiem.

do czego sprowadzasz malzenstwo ?
przeczytaj to co napisales wyzej jeszcze raz i odpowiedz:
jak ktos taki jak ty moze wypowiadac sie na temat celibatu
skoro okazuje sie byc tylko teoretykiem i nie wie nic z wlasnej
praktyki co to celibat? to twoje argumenty. szach i mat! ;o)))

> "Nakładacie na ludzi ciężary nie do uniesienia a sami palcem ruszyć
> ich nie chcecie..." Jakże aktualne.

tyle, ze nie ma zwiazku z tematem.

> Owocuje to mentalnym oddzieleniem kleru od "świeckich" -podziałem
> kościoła, podziałem sztucznym, ale bez zasadniczych zmian właściwie
> nie do przezwyciężenia. Stąd sztuczność i teatralność całej warstwy
> praktyk religijnych, "sakramentów" które miały "sprawiać to co oznaczają"
> a faktycznie niejasno symbolizują to czego realnie nie sprawiają...

ktorego z klasykow komunizmu cytujesz ?

--

HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!