narzucanie celibatu niezgodne z prawem ...

1. Data: 2008-03-15 01:09:43

Temat: narzucanie celibatu niezgodne z prawem ...
Od: "kameleon" <n...@p...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

narzucanie swoim pracownikom celibatu jest niezgodne z prawami człowieka i
na pewno u nas bezprawne. Niech kościół przywozi księzy z rpa w walizce, a
nie narzuca swoje denne przepisy w naszym ślicznym kraju. Do pudła z
przestępcami z watykanu.

2. Data: 2008-03-15 05:59:41

Temat: Re: narzucanie celibatu niezgodne z prawem ...
Od: %he(R)sk% <....@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Mar 2008 02:09:43 +0100, "kameleon"
<n...@p...onet.com.pl> wrote:

> narzucanie swoim pracownikom celibatu jest niezgodne z prawami człowieka

bzdura. ci ca decyduja sie na "stan kaplanski" decyduja sie
na celibat. nikt nie zmusza do bycia klecha. zastanawia natomiast
fakt martwienia sie o zdrowie klechow takich antyklerykalow jak ty.
co to was obchodzi? martwcie sie o swoje kotki byscie mieli co
obdzierac ze skory jako dowod uwielbienia dla wladcy much.

> i na pewno u nas bezprawne.

mozesz podac jakis paragraf ?

> Niech kościół przywozi księzy z rpa w walizce,

a moze wywozi do "obcego panstwa watykan w bydlecych wagonach"?
co was to obchodzi ? to nie wasza sprawa skad Kosciol (tak, tak
z duzej litery!) bierze klechow. co masz przeciwko "czarnym" z RPA?

> nie narzuca swoje denne przepisy w naszym ślicznym kraju.

podaj jakies przyklady. moga bys wlasne.

> Do pudła z przestępcami z watykanu.

aaaa, tu cie boli mlody satanisto z Broniszewa?
a moze takich jak ty skierowac na labotomie?
szpital w choroszczy masz wystarczajaco blisko.

--

HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

3. Data: 2008-03-15 13:10:58

Temat: Re: narzucanie celibatu niezgodne z natur? ...
Od: %he(R)sk% <....@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Mar 2008 10:18:01 +0100, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Już to tu przerabialiśmy.

moze i przerabialiscie. teoretycznie z Trybuna Ludu.

> Problem w tym że tych którzy PRAGNĄ być kapłanami zmusza się
> równocześnie do celibatu.

bzdura. nikogo sie nie zmusza do bycia klecha.
twoja teoria to nie ma sensu.

> W pierwotnym kościele tak nie było, dopiero wprowadzono to
> w drugim tysiącleciu -i to ze wzgledów ekonomicznych

ciekaw jestem czy wiesz dlaczego.

> a nie owocności duszpasterstwa -jak dziś celibat próbuje się
> uzasadniać -o ironio wobec faktów totalnie obnażających
> ciągły spadek owocności duszpasterstwa prowadonego przez celibatariuszy.

kto ci w glowke nawkladal tego typu bzdur ?

[litosciwie wyciete]

4. Data: 2008-03-15 14:44:54

Od: "rzeczy pierwsze" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Może sam kościół trąbiący wszędzie o gwałtownie postępującej laicyzacji
> również wśród kleru? Wiem -kościół ludziom kładzie do głów same bzdury...
> więc trzeba rozumieć wszystko co mówi na odwrót: gdy mowa o kryzysie
> kapłaństwa
> i spadku powołań to trzeba myślec że to zasłona dymna przed faktami o
> pełnych
> seminariach...gdy mówi że jego nadzieja w młodzieży to znaczy że ma z tą
> grupą populacji kontakt marginalny...itd itp...

Kler pozostający w celibacie udziela nauk małżeńskich,

a ludzie bez wiary kąsają jej atrybuty

- czyżby najłatwiej i najchętniej było nam się wypowiadać w sprawach, w
których jesteśmy najmniej kompetentni?

5. Data: 2008-03-15 18:37:36

Od: "rzeczy pierwsze" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "rzeczy pierwsze" <r...@o...eu> napisał w wiadomości

> Mówisz o tych naukach przedmałżeńskich czy o swojej ocenie czyjejś wiary
> [w boga] lub cudzych w tej sprawie kompetencji? ;P

O swoich naukach przedmałżeńskich, bo oceny jak dotąd się nie podjąłem.
Jeśli kościół i jego kapłani byliby doskonali, to ciekawe co mogliby
zaoferować miernocie
i gdzie byłoby dla niej miejsce w Królestwie Niebieskim :P
Kto w waszym odczuciu pierwszy zasiadłby przy stole Ojca,
sługa doskonały czy odzyskany syn marnotrawny?

6. Data: 2008-03-15 19:24:09

Od: %he(R)sk% <....@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Mar 2008 14:47:31 +0100, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Powinno się cię więc odesłać do grzebania w archiwum,

sam sobie grzeb. skoro nie jestes katolem po jaka cholere
martwisz sie o rozporek jakiegos klechy ?

> nie zachowuj się jak cham skoro ktoś to dla ciebie powtarza.

zadalem pytanie retoryczne. gdzie tu widzisz chamstwo?
to ma byc argument w dyskysji ? zawsze kiedy "przeciwnik"
w taki sposob zaczyna argumentowac wiem, ze mam racje.

> A skoro wiesz co było w TL widac sam to z nią przerabiałeś.

nie z nia. to gadzinowka rowna z Nie Urbana.

> Jesteś za głupi żeby zrozumieć

zabraklo argumentow,co? wcale mi nie przykro ale nie
wypowiem sie na temat twego obecnego stanu emocjonalnego.
zrobili to juz inni i zgadzam sie z ich zdaniem.

> że jeśli katolik CHCE zostać kapłanem we własnym kościele
> to MUSI się zgodzić na celibat?!

wiec w czym problem ? chcesz jedzic samochodem? musisz miec
prawo jazdy. nie chcesz - jezdzisz miejska komunikacja.
kto kogo ZMUSZA do bycia kaplanem? takie sa zasady.
co za cholera, ze wy komuszki tak martwicie sie o czyis
rozporek? to nie wasz problem.

> Dla zdrowego heteroseksualnego faceta to wybór tak bolesny

opinie swoje czerpiesz z tego co pisze lewacka prasa ?

> że wcale nie od rzeczy jest pytanie o zdrowie psychiczne
> tych którzy się na taki układ godzą. To pachnie paranoją.

paranoja pachnie to, ze tak sie o to martwisz.
sadze, ze nie rozumiesz co oznacza slowo: celibat.

> A ja nie widzę potrzeby zaspokajania twojej ciekawości.

a wiec nie masz pojecia...

> Jeśli chcesz się upewnić czy wszyscy podzielają twoją
> opinię na temat powodów wprowadzenia celibatu to proszę
> bardzo przedstaw swoją wersję...nie omieszkam skomentować.

nikt nie musi podzielac mojej opinii. jest tylko moja.
sadzac z tego co piszesz nie masz zielonego pojecia o temacie.

> Może sam kościół trąbiący wszędzie o gwałtownie postępującej laicyzacji
> również wśród kleru?

ale to problem Kosciola, a nie twoj. Kosciol jest czescia tej
spolecznosci i odwrotnie. czasy sie zmieniaja. to normalne.

> Wiem -kościół ludziom kładzie do głów same bzdury...

skad wiesz, ze SAME bzdury? chodzisz do kosciola?

> więc trzeba rozumieć wszystko co mówi na odwrót:

jasne. pasuje do twojej teori, co?

> gdy mowa o kryzysie kapłaństwa i spadku powołań
> to trzeba myślec że to zasłona dymna przed faktami
> o pełnych seminariach...

TRZEBA myslec czy ty chcesz by tak inni mysleli?

> gdy mówi że jego nadzieja w młodzieży to znaczy że ma
> z tą grupą populacji kontakt marginalny...itd itp...

a gdy sie mowi: pije to co trzeba myslec? ;o)))

> Wycinasz z litości do siebie żeby się z tym nie skonfrontować?

z litosci by inni nie czytali tych bzdur.

> Nie dam ci tej satysfakcji:

jest mi zupelnie obojetne.

> "Nauczyciel" -lub co gorsza "przewodnik" który nie wie z własnej praktyki
> co to realne życie [w małżeństwie i rodzinie] nie jest w stanie nauczyć
> [przewodzić, prowadzić] jak w tym życiu realnie wdrażać ideały o jakich
> traktuje religia, jakiej okazuje się być tylko rzecznikiem zamiast świadkiem.

do czego sprowadzasz malzenstwo ?
przeczytaj to co napisales wyzej jeszcze raz i odpowiedz:
jak ktos taki jak ty moze wypowiadac sie na temat celibatu
skoro okazuje sie byc tylko teoretykiem i nie wie nic z wlasnej
praktyki co to celibat? to twoje argumenty. szach i mat! ;o)))

> "Nakładacie na ludzi ciężary nie do uniesienia a sami palcem ruszyć
> ich nie chcecie..." Jakże aktualne.

tyle, ze nie ma zwiazku z tematem.

> Owocuje to mentalnym oddzieleniem kleru od "świeckich" -podziałem
> kościoła, podziałem sztucznym, ale bez zasadniczych zmian właściwie
> nie do przezwyciężenia. Stąd sztuczność i teatralność całej warstwy
> praktyk religijnych, "sakramentów" które miały "sprawiać to co oznaczają"
> a faktycznie niejasno symbolizują to czego realnie nie sprawiają...

ktorego z klasykow komunizmu cytujesz ?

7. Data: 2008-03-16 06:48:58

Od: ^he(R)sk^ <....@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Mar 2008 22:03:03 +0100, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Idziesz widzę w ślady najlepszych! ;P

postaraj sie czytac ze zrozumieniem a nie naginaniem do
wlasnej wyobrazni.

> W tym że MUSI się zgodzić na celibat jeśli chce zostać kapłanem.

wiec pytam: w czym problem?

> Nie muszę. Nikt nie musi.

tak jak nikt nie musi byc kaplanem. szach i mat! ;o))

> Deklarację [przysięgę] zachowania celibatu MUSZĄ złożyć
> wszyscy którzy chcą być uznani za kapłanów krk.

pytam: kto kogo zmusza do robienia prawa jazdy ?

> A Jezus powiedział "wy zaś wcale nie przysięgajcie...
> ani na niebo..." itd...

ciekawe. komuszki cytuja Jezusa. sadzisz, ze niedoszly
kleryk sklada tego typu przysiege? wiesz czy nie ? ;o))

> Masz jakowąś komuszo-fobię? ;P

nie, ale intersujace jest to, ze rozporka klechy
bronia tacy jak ty antyklerykalowie.

> Sam jesteś widać niezły komuszek

a moze prawoslawnym ateista ? ;o))

> [homosovieticus] skoro wokoło

slogan. nie masz pojecia co to oznacza.

> widzisz komuszków w tych co ci
> nie schlebiają poglądami... ;P

to czy ty mi schlebiasz czy nie jest mi to
zupelnie obojetne. ktos powiedzial:
"strzezcie sie tych, ktorzy skladaja wam dary"

> Dlaczego więc "wy" martwicie się o czyjeś brzuchy?

ja sie nie martwie.

> A co pisze?

nie odpowiadaj pytaniem na pytanie.

>Skoro się na nią powołujesz widać czytujesz... ;P

oczywiscie. poprawiam sobie humor. twoje poglady sa zywcem
z tekstow racjonalisty, nie, trybuny itp szmatlawcow.

> Sądź sobie ile wlezie

czyli, nie rozumiesz...

> tylko nie zapomnij co o sądzeniu innych sądził Jezus...

a co sadzil ?

> chyba że nie jest twoim autorytetem... ;P

czyzby twoim byl lenin ? ;o)))

> udowodnij więc że ty masz skoro tak łatwo ferujesz wyroki o cudzym ;P

co ci mam udowadniac. gdybys wiedzial - odpowiedzialbys
dlaczego wprowadzono celibat.

> Boisz się ich krytyki skoro chronisz twoje opinie przed cudzymi oczyma?

postaraj sie czytac ze zrozumieniem. nie wciskaj mi swoich
opinii jako moich. ta sztuke manipulacji znam ;o)

> No to jaka jest "twoja opinia" w temacie skąd celibat? ;P

nie opinia tylko wiedza. ty jestes znawca wiec odpowiedz.

> Daj skrytykować!

wlasnie to robie. niem masz pojecia o czym piszesz.

> Nie bój się.

kogo ? ;o))))

> Przecież wg ciebie

gdzie tak twierdze ?

> nic mądrzejszego w odpowiedzi nie mogę przecież wymyślić... ;P

bo nie masz pojecia wiec nie odpowiadasz. jedyne co potrafisz
to przejsc do wulgaryzmow kiedy zabraknie ci argumentow.

> Sądząc z tego co piszesz ty również nie masz zielonego pojęcia
> tak o temacie jak i o tym co ja piszę ;P

a o czym piszesz ? o swoich halucynacjach, marzeniach sennych
czy o tym co przeczytales w FiM ?

> Skoro kościół

piszemy z duzej litery. nie mowimy o budowli.

> jest częścią społeczności której i ja jestem członkiem
> to jest to również mój problem,

masz problemy z absencja seksulana czy zawarciem malzenstwa ?

> pomijając że definicja kościoła jaką i on sam o sobie wypowiada
> obejmuje podobno również i mnie.

podobno. czyli nie wiesz o czym piszesz.

> Skoro jak sam stwierdziłeś mówi bzdury w jednej kwestii

gdzie tak stwierdzilem?

> to w innych ma mieć więcej racji?

rozumiesz o czym piszesz ?

> Bo ty sobie tego życzysz? Hi hi... ;P

a wiec brak ci argumentow ;)))

> A bo co? Nie wolno już chodzić posłuchać sobie bzdur? ;P

ale to twoj problem. mzoesz sobie sluchac kogo chcesz i ile chcesz.

> Skoro sam tak zasugerowałeś...widać masz rację! ;P

wykrecasz sie ;o)

> Widać trzeba tak myśleć skoro jak twierdzisz
> sam kosciół bzdury ludziom wkłada do głów ;P

to ty tak twierdzisz. nie kombinuj.

> Kto mówi o kim? Koścół "się" mówi "pije"?

pytam ciebie, nie Kosciola. ty jestes "mondry"
potrafisz odpowiedziec na pytanie czy lebek w piach ?

> Boisz że uwierzą w te "bzdury" bardziej niż w twoje...? ;)

jest mi to zupelnie obojetne.

> To się wysil i argumentuj tak żeby ich przekonać
> do swoich racji

nikogo nie mam zamiaru przekonywac. to twoj problem.

> a nie pyszcz jak jaki ministrant od siedmiu boleści ;P

czyli brak argumentow.. cieniutki jestes. ;o) doczytaj sobie.
"google twoim przyjacielem jest!" ;o)

> he he...a jednak nie jest...skoro odpowiadasz ;P

to forma relaksu. ;o) piszemy na *.psycholgia.

> Do czego raczej kler sprowadza małżeństwo.

nie pytam do czego kler ale do czego ty.

> Do prokreacji i dostarczania kandydatów do celibatu...

Buhahahhahahahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahah
ahaaaa ;)

> Im bardziej potulnie i samiwystarczalnie tym bardziej
> nazywa to świętością stanu małżeńskiego... ;)

a ty jak to bys nazwal ?

> Gówno nie szach mat.

aaaa, pojawiaja sie wulgaryzmy. czyli mam racje ;o)) szach i mat!

> Praktykowałem "celibat" [nie tylko osoby konsekrowane są celibatariuszami]
> tak z pięć razy dłużej niż uprawiam "małżeństwo" ćwoku,

aaaa, pojawiaja sie wulgaryzmy. czyli mam racje ;o)) szach i mat!

> a małżeństwo uprawiam na tyle długo że wiem od podszewki co to takiego... ;P

a co to takiego ? ;o)))

> Zawsze to co ci nie pasuje nie ma...bo jakżeby śmiało mieć! ;P

mowisz o sobie.

> Nie masz argumentów to włączasz swoją fobię homosovieticusa?

odpowiedz. twoja fobia to antyklerykalizm, n'est pas?

> A fe! tak uczeń chrystusa nie postepuje...

a jak postepuje ? moze cos na wlasnym przykladzie ?

> chyba ze nim nie jesteś ;P

a, juz zaczyna sie personikifakcja problemu ;o) szach i mat!

8. Data: 2008-03-16 22:57:44

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

rzeczy pierwsze pisze:

> Kler pozostający w celibacie udziela nauk małżeńskich,
>
> a ludzie bez wiary kąsają jej atrybuty
>
> - czyżby najłatwiej i najchętniej było nam się wypowiadać w sprawach, w
> których jesteśmy najmniej kompetentni?

przyjmując tę zasadę, o karze śmierci mogliby sie wypowiadać jedynie ci,
którzy jej dostąpili.

--
http://a.co.po.nas.pozostanie.patrz.pl
http://siodme.niebo.patrz.pl

9. Data: 2008-03-16 23:27:38

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote:

> przyjmując tę zasadę, o karze śmierci mogliby sie wypowiadać jedynie
> ci, którzy jej dostąpili.

Dobry przykład.

michał

10. Data: 2008-03-16 23:53:10

Od: "rzeczy pierwsze" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> przyjmując tę zasadę, o karze śmierci mogliby sie wypowiadać jedynie ci,
> którzy jej dostąpili.

nie chodziło mi o zasadę tylko o spostrzeżenie,
ale jeśli tak, to o zasadności kary śmierci wypowiadać się powinni jedynie
ci, których bliscy ponieśli niezasłużoną, często okrutną śmierć z ręki
innych

Re: Celibat aborcją doskonałą
Re: Celibat aborcją doskonałą
Re: Celibat aborcją doskonałą