nauka rysowania

11. Data: 2006-01-11 14:37:05

Temat: Re: nauka rysowania
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> A Maja tak rysowała. Najpierw była głowa z nogami. Teraz jest głowa i od
> razu długa sukienka jak u księżniczki :-). No i wszystkie ludziki mają
> wielkie kulfoniaste oczy ;-).

Ja nie twierdzę, że _żadne_ dziecko tak nie rysuje. Po prostu wydaje mi
się, ze to jednak nie reguła.

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

12. Data: 2006-01-11 14:44:24

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> Ja nie twierdzę, że _żadne_ dziecko tak nie rysuje. Po prostu wydaje mi
> się, ze to jednak nie reguła.

a moja znajoma nauczycielka od nauczania poczatkowego, twierdzi, ze
to okres, przez ktory ponoc przechodzi kazde dziecko (?). musze jej
wiec dopytac.

iwon(k)a

13. Data: 2006-01-11 14:56:24

Od: Urszula Piotrkiewicz <u...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Popieram prawie w całości a zwłaszcza to:

> Najbardziej chyba przydatne by było na tym etapie zaznajamianie ze
> sztuką - prowadzanie po galeriach, powstrzymanie się przed
> stereotypowymi sądami o sztuce współczesnej, co jest IMO przekleństwem
> naszego kształcenia dzieci w tym kierunku i co można chyba porównać
> jedynie do mentalnej kastracji. I wcale nie chodzi żeby ona sie jakoś
> skupiała na tych wystawach i studiowała prace po pracy, niech sobie
> między nimi biega, kątem oka rejestrując, że coś takiego jest, to
> wystarczy.

I jeszcze pokazuj albumy ze sztuką. Oglądanie obrazów, rzeźb,
architektury może ją zainspiruje a podświadomie załapie podstawy
kompozycji, operowania kolorem, światłem itp
(zabrzmiało to stasznie poważnie, ale można to zrobić mniej zasadniczo,
tak, żeby dziecku się podobało i tylko jeżeli dziecko chce, jest
zalnteresowane)

W sprawie różnych technik - pokaż dziecku, że niebieska farba zmieszana
z żółtą daje kolor zielony, pokaż jej że można malować na różnych
powierzchniach, że farba wodna trzyma się papieru, ale folii już nie, a
niektóre flamastry tak, że z pomalowanego na różne kolory makaronu można
robić świetne obrazki, itp, itd

> Jak trochę podrośnie wyślij na kółko plastyczne choć IMO to nie jest
> żadna specjalna pomoc - co najwyżej pomoże jej dostać 5 z plastyki, ale
> chyba nie tędy droga i nie taki cel, prawda?

Nie do końca się zgadzam z takim potraktowaniem kółka plastycznego. Ja w
dzieciństwie trafiłam na zajęcia na których sami robiliśmy farby klejowe
i prawdziwą farbą drukarską na kolorowej bibule odbijaliśmy własne
linoryty. Ale to nie w szkole tylko w MDK było i to blisko 20 lat
temu,więc może teraz jest inaczej.

Pozdrawiam
Ula z Anią(26.08.2005)

14. Data: 2006-01-11 15:17:16

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clio" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A swoja droga, jakie sa te stereotypowe sady? Bo ja chyba jakas nietypowa
> jestem...

Taki chyba najpopularniejszy, że "to nie sztuka bo brzydkie", albo że "tak
to ja też bym potrafił jakby mi pędzel dali, no to co to mi za sztuka".
Tudzież coś o "darmozjadach i pacykarzach biorących kasę za nic i nie
umiejących nawet rysować porządnie, tak jak kiedyś". :-)

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

15. Data: 2006-01-11 15:27:40

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy znasz może jakieś sensowne opracowanie, w jaki sposób dzieci
> zaczynają rysować? Bo coś mi się kiedyś obiło o uszy, że najpierw rysują
> głowę, potem głowę od razu z nogami, potem do tego dochodzą ręce itd.

Niestety, nie znam.

--
Edyta Czyż

16. Data: 2006-01-11 16:04:19

Od: "Katia" <v...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

"clio" <c...@p...onet.pl> ???????/???????? ? ???????? ?????????:
> Witam,
> moja corka (niecale 3,5 roku) uwielbia rysować (zreszta wszelkie zajecia
> plastyczne).
> Ja tez troche potrafie, ale chcialabym zaczac ja uczyc rysunku jakos
> systematycznie, widze, ze ma spory talent, no i bardzo to lubi.
> Moze znacie strony z jakimis radami, instrukcjami, jak rysowac (np.
> zwierzatka, pejzaze itp). Sama sie chetnie podszkole, bo jestem typowym
> samoukiem.

Moim zdaniem szkolic dziecko w tym wieku "jak" nalezy rysowac zwierzeta,
pejzaze, czy cokolwiek innego to najzwyczajniej zepsuc ich naturalne tworcze
podejscie do sprawy.

Katia

17. Data: 2006-01-11 16:06:21

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> a moja znajoma nauczycielka od nauczania poczatkowego, twierdzi, ze
> to okres, przez ktory ponoc przechodzi kazde dziecko (?). musze jej
> wiec dopytac.

No to widocznie ja znam same ewenementy. Sama tez jestem ewenement.

18. Data: 2006-01-11 16:07:14

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a moja znajoma nauczycielka od nauczania poczatkowego, twierdzi, ze
> to okres, przez ktory ponoc przechodzi kazde dziecko (?).

Większość dzieci, ale nie każde, identycznie jak w przypadku np raczkowania.

pozdrówka
Karolina

19. Data: 2006-01-11 16:07:54

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Carol" <c...@c...pl> wrote in message

> Większość dzieci, ale nie każde, identycznie jak w przypadku np
> raczkowania.

a, chyba ze tak.:) czy "grozi" to czyms? tak jak w przypadku braku
raczkowania?

iwon(k)a

20. Data: 2006-01-11 16:15:20

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Urszula Piotrkiewicz" <u...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:43c50902$0$17943$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Nie do końca się zgadzam z takim potraktowaniem kółka plastycznego.

A ja się całkiem nie zgadzam ;-). Zajęcia czy to plastyczne czy muzyczne z
małymi dziećmi prowadzone przez osoby znające się na tym to zupełnie inna
bajka niż wydzieranko-wyklejanki i walenie w bębenek w domu z mamą. Przede
wszystkim na takich zajęcich dzieciaki mają dostęp do różnych materiałów i
technik, na które w domu raczej nie ma szans, a które super pobudzają
wyobraźnię.

pozdrówka
Karolina

Jakie gry dla nastolatki