(pomóżcie) konkurs recytatorski

1. Data: 2006-01-11 20:43:21

Temat: (pomóżcie) konkurs recytatorski
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tematyka super bo "humor w poezji dziecięcej". Jednak większość tych
śmiesznych wierszy jest dość znana i obawiam się, że wiele będzie się
powtarzać. Dlatego poszukuję czegoś mniej znanego. Pomożecie??
--
Elżbieta

2. Data: 2006-01-11 21:21:01

Temat: Re: (pomóżcie) konkurs recytatorski
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:x7izfbqknu7k$.qbgxqb3b0jwp.dlg@40tude.net>
Elżbieta <w...@p...onet.pl> pisze:

> tematyka super bo "humor w poezji dziecięcej". Jednak większość tych
> śmiesznych wierszy jest dość znana

To może wymień te znane i najczęściej "używane".
To pozwoli zawęzić obszar poszukiwania ;-)
Generalnie cała poezja Danuty Wawiłow, Ludwika Jerzego Kerna, Juliana
Tuwima, Jana Brzechwy jest humorystyczna.
A tu znalazłam stronę pana Włodzimierza Gajdy http://www.gajdaw.pl/ z m.in.
jego wierszami.
Niektóre są całkiem fajne:
http://www.gajdaw.pl/wiersze/wlodzimierz_gajda/index
.html
Oprócz tego jest tam zbiór wierszy Tuwima i Brzechwy.

--
PozdrawiaM

3. Data: 2006-01-11 21:43:22

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2006 22:21:01 +0100, Nixe napisał(a):

> To może wymień te znane i najczęściej "używane".
No właśnie Tuwim i Brzechwa. Tym bardziej, że w ubiegłym roku był konkurs
na wiersze Brzechwy. Szukam czegoś w rodzaju wiersza Brzechwy "Włos".

--
Elżbieta

4. Data: 2006-01-11 22:13:04

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2006 21:43:21 +0100, Elżbieta napisał(a):

> tematyka super bo "humor w poezji dziecięcej". Jednak większość tych
> śmiesznych wierszy jest dość znana i obawiam się, że wiele będzie się
> powtarzać. Dlatego poszukuję czegoś mniej znanego. Pomożecie??

A ma ktoś może tekst wiersza "Stunóżka z Pimpifluszek"??
--
Elżbieta

5. Data: 2006-01-12 00:33:38

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jan 2006 21:43:21 +0100, Elżbieta <w...@p...onet.pl>
wrote:

> tematyka super bo "humor w poezji dziecięcej". Jednak większość tych
> śmiesznych wierszy jest dość znana i obawiam się, że wiele będzie się
> powtarzać. Dlatego poszukuję czegoś mniej znanego. Pomożecie??

A może coś z Alicji krainie albo za lustrem?

Stary jesteś mój ojcze, syn Wiliama rzekł
i twe włosy już całkiem zbielały,
czy uważasz za słuszne, zważywszy swój wiek,
stać na głowie bez przerwy dzień cały?

W dniach młodości, rzekł ojciec, martwiło mnie to,
i o mózg mój wpadałem wciąż w trwogę
lecz dziś, kiedy wiem, że nie mam tam go,
bez ustanku na łbie stawać mogę
(itd - najlepszy jest kawałek z "balansujesz na nosie węgorzem")

albo

Było smaszno i jaszmije smukwijne,
na zegwniku świdrokrętnie wężały,
peliczpale stały smutcholijne
i zbłąkinie rykoświstąkały
(itd...)

mogłem coś skopać, bo piszę z pamięci :) Ale mam na półce,
więc szczegóły mogę sprawdzić.

A jeszcze kiedyś było coś takiego:

Tata powiedział nam w domu,
że wszystko się składa z atomów:
i kot, i płot, i ... wielka, i Ciocia Helka
Ale są różne atomy.
Atomy płotu są nieruchome
Atomy kota lubią drzemać
za to na moje - rady nie ma.
Zamiast spokojnie siedzieć w ławce -
moje atomy - bo to nie ja!
Myślą, że one są na ślizgawce!
No a kto potem uwagę ma?
Może atomy?
Właśnie ja!

Ale uwaga, strzeż się atomie!
Ja Cię ujarzmie! Ja cię poskromię...

(i tu skleroza nie pozwoliła na dokończenie :( - w dodatku
nie mam bladego pojęcia, czyje to było).

Jeszcze był wierszyk na dzień kobiet, aczkolwiek pamiętam
go wyłącznie w wersji mojego ojca:

Malutka szczupła pani inżynier,
pokręci śrubką - już po maszynie.
Pani architekt w szarym kostiumie,
buduje domy, chociaż nie umie.
A pani doktór z jasną czupryną
nie radzi sobie nawet z anginą.
Aż strach pomyśleć że te idiotki
to nasze mamy, babcie i ciotki.

(nie wiem, czy to się łapie do kategorii humor w wierszach dla dzieci,
proszę grupowiczki o łagodny wymiar kary, jest 1:30,
każdy może głupotę strzelić; ja to mówiłem na jakiejś akademii,
ale w wersji z której nie pamiętam ani jednego słowa :)

A to jest mój faworyt, aczkolwiek pewnie go nie zechcesz wykorzystać:

W naszej wiosce spółdzielczej nie zabraknie mleka
Bo jest nad krowami wspaniała opieka
W przestronnej oborze stoją krowy rzędem
Jak urosnę duża, to dojarką będę!

Pozdrawiam,
Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=pH-calculation&right=
pH-scale

6. Data: 2006-01-12 00:49:25

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Jan 2006 01:33:38 +0100, Borek
<m...@d...chembuddy.these.com.parts> wrote:

> i kot, i płot, i ... wielka, i Ciocia Helka

i GÓRA wielka

okazuje się, że mycie zębów odświeża nie tylko oddech, ale i pamięć.

Dobranoc,
nocny Borek

7. Data: 2006-01-12 05:11:22

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jan 2006 01:33:38 +0100, Borek napisał(a):

> W naszej wiosce spółdzielczej nie zabraknie mleka
> Bo jest nad krowami wspaniała opieka
> W przestronnej oborze stoją krowy rzędem
> Jak urosnę duża, to dojarką będę!

Z tej samej serii:
A jak ja urosnę i jak będę duży
zostanę żołnierzem
w wojsku będę służył.
Będę chodził dumny w żołnierskimm mundurze,
a gdy mnie kto spyta
powiem Polsce służę.

--
Elżbieta

8. Data: 2006-01-12 06:21:43

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" napisał w wiadomości
> tematyka super bo "humor w poezji dziecięcej". Jednak większość tych
> śmiesznych wierszy jest dość znana i obawiam się, że wiele będzie się
> powtarzać. Dlatego poszukuję czegoś mniej znanego. Pomożecie??

A "Strasna zaba" albo "Ballada o trzęsących się portkach" Gałczyńskiego? To
wprawdzie znane, ale może zapomniane?

Małgosia

9. Data: 2006-01-12 08:34:47

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolorowa <v...@a...pl> napisał(a):

> "Ballada o trzęsących się portkach" Gałczyńskiego?

Wiem, że są dzieci, które z pamięci klepią:
Gdy wieje wiatr historii
ludziom jak pięknym ptakom
rosną skrzydła, natomiast
trzęsą się portki pętakom
Ale nie jestem przekonana, czy to dobry wiersz...
Z Gałcza i Tuwima jest kilka dobrych np. Kartka z dziejów ludzkosci,
obawiam się, że moje dziecko wyrecytoweałoby to w szkole z ogromną
radością, dlatego Jarmark Rymów Tuwima, pomna swoich doświadczeń z 5
klasy, na wszelki wypadek wyniosłam do pracy.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

10. Data: 2006-01-12 10:01:35

Od: Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> "Elżbieta" napisał w wiadomości
>
> A "Strasna zaba" albo "Ballada o trzęsących się portkach" Gałczyńskiego?
> To wprawdzie znane, ale może zapomniane?

Ale to nie jest poezja dziecięca, a taki jest temat konkursu "Humor w
poezji dziecięcej".

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

W życiu cokolwiek oswoisz, jesteś za to odpowiedzialny
(Saint-Exupery)
http://leslawa-ignaszewska.com

nauka rysowania
Jakie gry dla nastolatki