niebieska trawa?

21. Data: 2007-12-17 23:59:13

Temat: Re: niebieska trawa?
Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Dec 2007 23:15:10 +0100, Katarzyna Tkaczyk napisał(a):

> Wybuchłam oburzeniem z trzech powodów:
> a) oszust, bo zdjęcia są podrasowane
> b) złodziej, bo zdjęcia są kradzione

Niestety to staje się na all normą (przynajmniej w przypadku roślin) z
wielką szkodą dla uczciwych sprzedawców, którzy się napracują żeby
przyzwoite zdjęcie zrobić i takoż opis. I ze szkodą dla kupujących bo Ci
uczciwi sprzedawcy giną w tłumie naciągaczy i handlarzy, ktorzy o
roślinach i ogrodnictwie nie mają pojęcia.
Ba, nawet kiedyś ktoś sprzedawał hortensję z domem Michała w tle:)
Myślę, że rozsądny człowiek zachowa dystans to takich fajerwerkowych aukcji
w stylu "niebieska róża" "najpiękniejsze pnącze" ect.
Kiedyś męczyłam gościa o niebieską rożę, chyba z 7 maili... strasznie się
miotał, w końcu przyznał że nie zna odmiany, sprowadził ileś tam sadzonek
nowości z Holandii a zdjęcia syn poprawił w PS-ie.
A jeśli ktoś kupuje rośliny w grudniu albo styczniu? Cóż najlepiej ponoć
uczyć się na błędach, ale jak mawiała już moja babcia najlepiej na
cudzych....

Pozdrawiam,
Marta

22. Data: 2007-12-18 07:17:22

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

23. Data: 2007-12-18 08:51:26

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra. Szkółki sie specjalizują. Każda ma lepszy towar od innej. W
kazdej mnostwo dziwolagow a ja wciaż nie moge kupic w Polsce milka
amurskiego ani wiosennego. Moze ktorys ze szkolkarzy podejdzie do tego
ambicjonalnie i "stanie frontem do klienta".

Pozdrawiam i Wesolych Świat Bożego Narodzenia oraz Wszystkiego Najlepszego
w Nowym Roku Wam - pylyrecogrodnikom Zycze.

D.P.

24. Data: 2007-12-18 09:25:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
pl...
[...]

Miłek amurski i wiosenny, w bardzo przystępnych cenach - bardzo znana
szkółka w Krakowie, prowadzą też sprzedaż wysyłkową. Wywiad Ci szwankuje :P

Pozdrawiam, Basia.

P.S. No chyba że szukasz odmian miłków? :D

25. Data: 2007-12-18 09:36:28

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> P.S. No chyba że szukasz odmian miłków? :D
A to też pod Krakowem można załatwić u niejakiej Eweliny W. ;-)

A zwykłe miłki wiosenne rozdawałem kiedyś za darmo i prawie
nikt nie chciał.

Krzysztof

26. Data: 2007-12-18 10:24:30

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Dec 2007, Basia Kulesz wrote:

> [...]
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> P.S. No chyba że szukasz odmian miłków? :D

Szukam gatunkow. A ta znan szkolka w Krakowie to ma swoja strone www?

Pozdr.
D.P.

27. Data: 2007-12-18 10:28:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam gatunkow. A ta znan szkolka w Krakowie to ma swoja strone www?

Miłek wiosenny dostaniesz w szkółce Gałchyński-Slaski, tanio.
Amurski u Kazimierza Kota, nie tanio.
Pozdrawiam.Mirzan

28. Data: 2007-12-18 10:31:43

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Dec 2007, Krzysztof Wilk wrote:

> A to też pod Krakowem można załatwić u niejakiej Eweliny W. ;-)
>
> A zwykłe miłki wiosenne rozdawałem kiedyś za darmo i prawie
> nikt nie chciał.
>
> Krzysztof

Szkoda, ze nie wiedzialem :-( Moze i mnie cos by skaplo;-)

Z milkow mam milka letniego, ktory jest roslina jednoroczna i sam sie
rozsiewa gdzie chce, a najchetniej w glebie z kamieniami wapiennymi.
Czy ktos widzial milka letniego rosnacego dziko?

Pozdrawiam,

D.P.

29. Data: 2007-12-18 10:43:36

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:

> Szkoda, ze nie wiedzialem :-( Moze i mnie cos by skaplo;-)
Jak trafi "siewkowy rok", to będą.
Dawców nasion mam kilku, m.in.
http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/wiosna07/w18.jpg

Pozdrawiam,
Krzysztof

30. Data: 2007-12-18 10:49:31

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal pisze:

> :))))
> na zasadzie III zasady dynamiki Newtona
> tzn bo Ty atakujesz
> :)))))))))

Gdybym była sprzedawcą na Allegro, to nie broniłabym takich krętaczy,
którzy zapominają o "małym' szczególe, np, że wysiana przepiękna
glicynia z kradzionych fotek pstrykanych w innym klimacie zakwitnie za
kilkanaście lat.
Ale to Twój problem nie mój. Jeśli kiedyś będę coś sprzedawała, to na
pewno nie w taki sposób. Wszystko ma swoje granice. I oszukiwać klientów
nie potrafiłabym.
BTW czekam niecierpliwie kiedy zaczną tam sprzedawać gotujące i
sprzątające rośliny, bo tańczące i świecące już mają.

> a jesli chodzi o Trawe pampasowa :
> to przy uprawie w duzych donicach
> ktore pozna jesienia wstawimy pod dach chroniac przed wilgocia
> to nie jest wtedy trudna w uprawie trawa
> :)))))))
> w gruncie aby uprawiacz powodzeniem wieloletnio
> trzeba sobie zadac trud i zbudowac nad nimi namiociki
> :)
> w gruncie ponadto przy chlodnym deszczowym lecie
> zdarza sie, ze nawet paroletnie sadzonki
> tzn takie ktore juz kwitly nie zdaza zakwitnac w danym sezonie
> :(]

Mojej szwagierce przezimowała i zakwitła ale co z tego. To nie jest
żelazna bezproblemowa roślina jak sugeruje sprzedawca.
Zbyt wiele razy byłam oszukiwana przez sprzedawców, żeby przymrużać oko
na te grzeszki.
Ile zim ci ta pampasowa zimowała w gruncie?

Pozdrawiam
Kaśka

JALOWIEC
Tajemniczy ogród
Sokoczogonki -jak usunąć z kwiatów doniczkowych
W Anglii
daaawno mnie nie było