Re: niebieska trawa?

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: niebieska trawa?
Date: 18 Dec 2007 08:17:22 +0100

From: "Marta Góra" <m...@h...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Tuesday, December 18, 2007 12:35 AM

Dnia 17 Dec 2007 22:05:17 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> :)
>Nie wiem co oślepiło Kasię, ja się odniosłam tylko do stwierdzenia że
>"sprzedawać rośliny w środku zimy to lekka przesada"
>To zdanie podzielam całkowicie.
:))))))
a mnie wlasnie ten poglad sklonil aby sie odezwac
bo gdyby napisala Kasia,
ze np kupowac rosliny w srodku zimy to lekka przesada
to chocbym sie z tym nie zgadzal ale nie dyskutowalbym z tym
bo kazdy ma prawo robic to co chce
:)
natomiast nie macie prawa mowic komus
co jemu wolno robic
:)
to raz a dwa ,
ze nie macie w tym racji ,
ze jest to 'zabojcze' dla sprzedawanych i wysylanych roslin

>Przesyłanie może tak, ale nie dzielenie. Ja bym nie ryzykowała grzebania w
>ziemi (czyli dzielenia i sadzenia) - u mnie jest ona teraz zmarznięta, leży
>kilka cm śniegu.
:)
robie tak juz pare lat
a tym roku mam na Ponderozie piwnice
gdzie mam maly zapas wykopanych kep
na czas gdy ziemia zamarznie
:)))))
do pelni szczescia brakuje mi jeszcze tylko pradu
bo agregat bardzo halasuje i choc stoi on na zewnatrz
to po 2-3 godzisnch boli mnie glowa od halasu
:))))
no ale za jakies 2-3 tygodnie powinienem miec juz doprowadzony prad
i wtedy podgonie znacznie roboty
:)
>To o czym napisała Kasia, rośliny jednak potrzebują czasu i dodatnich
>temperatur by się ukorzenić.
:)
przeciez nikt rozsadny nie oczekuje
ze posadzone teraz np miscanthusy od razu zaczna rosnac i sie ukorzeniac
(o ile nie posadzi sie ich w ogrzewanej szklarni)
:)
>Zresztą akurat miskanty dzielę tylko w wyjątkowych sytuacjach, zwyczajnie
>brak mi siły fizycznej by na mojej glinie zrobić to widłami czy szpadlem bo
>nie uśmiecha mi się masakrowanie piłą czy siekierą. Dzieliłam swoje
>wiosną, doniczkowałam i ewentualnie u mnie czy u obdarowanego czekało się
>na efekt No i lubię duże kępy.
:)
ja tez lubie duze kepy dlatego oprocz tych rosnacych jako ekspozycja
mam poletko na ktorym rosna opisane w rzadkach
a do podzialu wykopuje cala kepe i dziele na stole
:)
po 3-4 latach konieczne jest czesciowe usuniecie kepy
bo inaczej bedziesz miala pusty srodek
:)
>Jeśli już kupowałam jakieś miskanty to raczej w doniczkach i nie widzę
>przeszkód by właśnie w ten sposób je sprzedawać.
>Byłam w szkółce Bloomów w pażdzierniku, to narodowa kolekcja miskantów na
>Wyspach - stały te donice całymi rzędami, wielkie powiewające pióropusze a
>klienci ciągneli niczym pszczoły do miodu. I nikt niczego nie rasował:)
>Mozna było sobie obejrzeć wysokość, liście, kwitnące pióropusze. Gdyby nie
>ceny rzędu 9 funiów wzwyż za donicę i ograniczenia bagażu to pewnie
>wyszłabym z kilkoma. Tyle, że to były donice minimum 2l.
:)
donica C2 jest malo wysylkowa
raz, ze to juz paczka z zakresu 2-5 kg
a po drugie w takiej donicy sadzonka osiagnie niewysylkowe rozmiary
:)
poza tym sama wspomnialas o tym
ze takie duze sadzonki sa odpowiednio drozsze
:))
u siebie tez mam opcje wiekszych donic
czasami cos z nich sie sprzeda
ale glownie jest to dla mnie taki doniczkowy matecznik
:)
tu musze konczyc i jechac na Ponderoze a fotki obejrze wieczorem
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal