nieoperacyjny wyrostek rob.

1. Data: 2006-05-01 12:46:30

Temat: nieoperacyjny wyrostek rob.
Od: P...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam pytanie. Kiedyś na wykładzie wspomniano nam o typie zapalenia
wyrostka robaczkowego, którego się nie operuje. Teraz uczę się do
egzaminu i za nic nie mogę sobie przypomnieć jaki to był wyrostek, a
to ponoć sztandarowe pytanie. Przeszukałem już kilka większych
serwisów medycznych z MP włącznie i wszędzie o operowaniu. Czy
może ktoś coś takiego pamięta.

Pozdrawiam
Paweł

2. Data: 2006-05-01 13:04:24

Temat: Re: nieoperacyjny wyrostek rob.
Od: P...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ha! Juz znalazlem:
w przypadku ropnia okolowyrostkowego, najpierw drenuje sie ropien,
apotem wycina wyrostek (po kilku miesiacach).
w przypadku nacieku okolowyrostkowego wystarczy dieta + antybiotyk +
plyny inf.

Pozdrawiam
Pawel

3. Data: 2006-05-01 14:45:09

Od: "ewunia" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama operacje wyciecia wyrostka robaczkowego po przebytym nacieku
okolowyrostkowym - odraczamy i albo w przypadku calkowitego "rozejscia sie"
nacieku - rezygnujemy z niej zupelnie, albo przy utrzymujacych sie
dolegliwosciach przeprowadzamy kilka miesiecy pózniej.
ewunia
www.grabieniec.pl

Uzytkownik <P...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...